/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
auto-rude kører ikke op
Fra : gxu2002
Vist : 1741 gange
100 point
Dato : 06-10-08 23:12

Vindue på venstre fordør på min Corolla 1.6 kører ikke længere op. Det er el-rude. Jeg kan hører motorlyd fra vindue motor og klikke lyd. Men ruden kommer slet ikke op. Når jeg sammenligner med vindue på højre side, kan jeg konstatere, at den fejlramte glasrude på venstre fordør sidder et par centimeter længere nede end den på højre side. Hvad meget vil det koste for at reparere den?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-10-08 23:17

Det kan hurtigt koste en del men prøv dog lige at tage beklædningen af døren og konstanter hvad der evt er knækket eller kørt skævt eller eller Motoren virker jo så er det ikke helt galt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-10-08 23:18

konstater sku der stå

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 06-10-08 23:39

Tak for hurtigt svar, Sunowich. Hvordan kan jeg tage beklædningen? Jeg kan ikke se nogen plastikskruer, som min gamle Opel Kadette havde på døren.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-10-08 00:09

Uden at have det store kendskab til din bil, vil jeg tro, at når du har demonteret greb m.v. kan du vippe dørbeklædningen ud med en bred skruetrækker. Den sidder sikkert med clips, presset ind i de dertil hørende huller. Du skal således "finde" clipsene, og lirke dem ud, - evt. træk forsigtigt ud i dørbeklædningen imens. Så kan man som regel se cirkelformede punkter der, hvor clipsene sidder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-10-08 07:48

Der sidder som regel en skrue i dørgrebsplastikken samt et par store skruer i armlæn/dørlukke-håndtag låsepalen skrues af og clips som ikke er synlige forneden på beklædningen.Når den så er løsnet holder man den lidt skråt ud for neden og løfter op så den går fri af låsepalen

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 07-10-08 09:19

Tak for alle de forslag. Det er lykkedes for mig at afmontere beklædningen. Der er tre skruer. To er skjult i en lille panel ved elrude kontakte og en ved dørgreb, også godt skjult. Jeg kunne løfte ruden op men den glider ned igen. Jeg ka se, at motoren rotere men svingearmet er "ud af led". Den ligger en centimeter under motorens tandhjul. Hvordan kan jeg få svingearmen på plads? Kan jeg finde en tegning på nettet, der kan hjælpe mig lidt på vejen. Pt. måtte jeg bruge tape til at holde ruden op. Så jeg kan køre til arbejde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-08 14:19

Du kan se i den anden dør hvordan de skal sidde.
Så er det bare med mekanisk snilde , når den skal repareres.
Det burde kunne gøres billigt. Et værksted villle skifte alt i dyre domme. Det er nemmest, og øger omsætningen.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 28-10-08 07:19

Hej, der er også den mulighed at gå på biblioteket og låne en Heynes reparationsbog med beskrivelse og hjælp til at lave det selv.
Erfaring fra andre er også billig.
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 31-10-08 14:22

Hej,
Jeg har købt en Heynes bog på Amazon men bogensbillede af vindueregulatoren er af dårlig kvalitet end foto, som jeg kan finde på internettet.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 02-11-08 18:03

Jeg afmontere idag el-rude og koble svingearmen med motorens tandhjul igen. Men el-ruden har stadigvæk svært med at køre op. Det ser ud til at svingearmen glidede og kan ikke at løfte glasset helt op. Skal jeg udskifte vindueregulatoren eller har jeg monteret noget forkert?