/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kriseobservation
Fra : Avant85
Vist : 515 gange
300 point
Dato : 06-10-08 17:02

Hvor-dan ser man om sit eget pengeinstitut er under krise-observation ?

Hvem holder øje med de forskellige banker, om de har deres solvens iorden ?

Hvor mange kontanter eller værdier er sikret, hvis ens egen bank / sparekasse går bag ud af dansen

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 17:19

Det er en hemmelighed, hvem der er under observation

Det har stået i ekstrabladet... at det er hemmeligt er pga spekulationer, og alt for mange kan finde på at flygte fra en bank, måske uden grund

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 17:20

Det er kun aktiebeholdningerne det kan gå ud over, alle andre konti er garanteret dækning

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 06-10-08 18:00

Det var ikke i ekstrabladet jeg læste den omtalte artikel, men her

http://epn.dk/

Jeg kan ikke umiddelbart finde artiklen, men den findes

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-10-08 18:02

Der er sket meget det sidste døgns tid vedr. pengeinstitutternes garanti vedrørende aktier

Prøv at læse artiklen her, der handler om yderligere garantier udover de 300.000
http://www.business.dk/article/20081006/finans/810060302/

Det er Finanstilsynet som skal "holde øje" med vores pengeinstitutter
http://www.finanstilsynet.dk/sw1267.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 18:33

Artiklen vedr. krise-observation, er nok en uge gammel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 19:54

Som sagen er nu:

ALLE indskud i banker er sikret (uanset størrelse)

Det er kun aktionærer der risikerer tab.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 21:28

Ja ja, Refi, nu er vi igen ude i gentagelserne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 21:58

Der var så meget at "vælge" mellem - så det er jo svært at se hvad du mener ....

Der er også derfor aviserne fortæller de SAMME nyheder

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 06-10-08 23:02

Tak for svaret Nordsted1.