/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallation af W98
Fra : Spejdermand
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 17-03-03 10:19

Jeg overvejer at geninstallere Win 98. Skal man formattere harddisken for at gøre det eller kan man geninstallere det uden at slette de andre programmer og filer der ligger på maskinen.
Hvis man kan, hvordan gør man så ????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-03-03 10:23

Hej Spejdermand
Ja det kan du godt.
Bare smid din 98 i,så finder du install filen
så instalerer den windows 98 oven i den gamle,uden at slette de andre programmer du har liggende.
MVH Brian

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 17-03-03 10:28

Hej Spejdermand,

Det kan godt lade sig gøre, men det bedste er at rense harddisken. (formatere)
Du kan gøre det ved at omdøbe den fil der hedder win.com til fx. win.123
Og det gør du ved at starte maskinen med en dos diskette. Skriver "ren c:\windows\win.com c:\windows\wi..123"
Det jeg har skrevet " " er kommandoen......
Når du har klaret det kan du gen installere win '98 over den bestående version. Instlationen overtager alle dine gamle indstillinger....
Bruger du allerede win '98????

Mvh,

Henning, Holland *<

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-03 10:39

Hej Spejdermand!

Jeg ville nok gøre som Brian foreslår ellers kunne en mellemvej være som jeg selv benytter mest når hvis jeg synes der skal ryddes helt op i Windows er at starte op eller gå ud i Dos og så slette Windows mapperne derfra.

På denne måde bevarer du alle dine øvrige data m.m.; men får et rent startgrundlag.

Det er meget sjældent nødvendigt at formattere harddisken - kør i stedet scandisk og derefter defragmentering af harddisken.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-03-03 18:09

hej !
der er 2 måder at indstallere oveni
1.boot fra cdromem
2.isæt den når win98 køre,og kør filen INSTALL.EXE
den foreslog osse at gemme de gamle windows-filer der nu bliver udskiftet.
måde 2 er iøvrigt flottes.
dog er det måske en god ide at formater hvis du har alt for mange programmer som gør pcen langsom,
men så skal du bagefter indstallere tingne igen.
du skal nok indstallere grafikort ,bundkort og lydkort driver igen efter endt reindstalation,se evt i
enehåndtering hvad der ikke virker eller fundet efter..>>>kontrol panel - system-fanen enehåndtering...kig
men håber den bliver som du vil have den ...hej

Godkendelse af svar
Fra : Spejdermand

Dato : 18-03-03 09:15

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-03-03 11:45

Selv tak

Mvh
Bjarne