/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ligegyldigheder.
Fra : Mosebaek
Vist : 587 gange
300 point
Dato : 06-10-08 09:06

Skal have tyndet lidt ud i point-massen.De hober sig op.
Derfor fylder jeg igen lidt platheder/ligegyldigheder på Kandu.Dog noget som irriterer mig lidt.
Det er igen en journalist (?) der har rodet sig ud i noget,vedkommende ikke rigtig,ved noget om:
http://www.business.dk/article/20081005/transport/81003109/

Bl.a. denne citat:
Citat
Sammen med NATO har Sverige sikret sig adgang til tre af verdens største fly til internationale indsatser.

Sidst i artiklen,har de så dog "modereret" sandheden lidt:
Citat
Det allerstørste fly i verden er den russiske Antonov 225. Den kan medbringe mere end tre gange så meget last som Boeings C-17.

Fakta er at AN-225 MRIYA,er verdens største fly.Med en total vægt på 600 tons.Last 250 tons.
Dvs.den faktisk kan bære en fuldlastet C-17 Globemaster.
Endelig har de helt "glemt" Lockheed`s C-5 Galaxy,der har en totalvægt på 381 tons.Og dermed er verdens næststørste fly.(Vil jeg påstå).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-10-08 09:29

Hvilket igen beviser, at medierne uden undtagelser tager sig voldsomme journalistiske og redaktionelle friheder, vel vidende, at meget få mennesker undersøger de faktuelle forhold omkring skriblerierne.
I "gamle dage" troede mange, at disse friheder var forbeholdt Ekstrabladet og B.T.
Her ryger "tante Berlinger" med i gyngen.

Har du fortalt dem, at de omgås sandheden lidt letsindigt ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 09:30

Citat
den russiske Antonov 225.

Flyet er bygget i Ukraine.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 09:33

Og hvad er det så du ikke forstår

Der er da intet usandt i det journalisten skriver idet den omhandler fly til INTETNATIONALE indsatser/opgaver....

Det er der ingen af de andre du nævner der bliver brugt til

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 09:44

Citat
Og hvad er det så du ikke forstår

For meget til at jeg kan forklare det her.

Som jeg har antydet,er det jo sådan set ligegyldig.Bare synes jeg at sådan en artikkel,kunne sættes lidt fiksere op.Læser man lige overskriften,ser det jo ud som C-17,er verdens største fly.Og det er den jo langtfra.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 09:45

Citat
Læser man lige overskriften,ser det jo ud som C-17,er verdens største fly

NEJ...

Det er fordi du ikke læser HVAD der står...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 09:58

Her er en "modificeret" udgave.

http://peecee.dk/upload/view/134069

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 10:10

Hva` pokker!Det må være en tyrkfejl?
Det var meningen at afsætte 300 point.Jeg ser lige der står 200.Det må rettes.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-08 10:57

Der var en udsendelse om uhyret (Antonov'en) for en tid siden på Discovery. Ret imponerende maskine.

Så er B52 jo en bette knallert med sin max startvægt på "sølle" 220 tons. Eller vores egen Hercules med sølle 70 tons er jo nærmest en trehjuler.

Tyskerne forsøgte jo at være lidt extreme med ME323 (og 321) der med sine 29 tons startvægt var helt vildt dengang i fyrrene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-08 11:01

http://www.rst-flyveklub.dk/egeskovtur.htm det viste gamle gule Antonov biplan har jeg oplevet. For satan den larmer (og hoster) enormt vildt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-08 11:30

Er det ikke sådan at en journalist skriver sandheden som han/hun ser den ud fra deres egen viden.

De kan jo ikke vide alt og kan som følge heller ikke skrive om det de ikke ved.

Anderledes er andre blade/ugeblade/magasiner, der skriver de for at vildlede, fordi vildledning virker som sensation og derfor sælger aviser.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-10-08 12:13

OG HVAD FANDEN ER SÅ DIT SPØRGSMÅL?????????????????
din platugle.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-10-08 12:35

Citat
Er det ikke sådan at en journalist skriver sandheden som han/hun ser den ud fra deres egen viden.

Jo, sikkert, men er der ikke researched på området, så er det en "klumme" med personlige betragtninger.
Citat
De kan jo ikke vide alt og kan som følge heller ikke skrive om det de ikke ved.

Lige nøjagtigt - og så skal de helt lade være.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 14:15

Hej
Det er derfor jeg ikke er journalist - det er hulens svært at vide alting - især når man er nødt til at hente sin viden fra andre medier, som har den fra andre medier ------- osv. Hvilken journalist har i dag tid til at sætte sig ned og lave ordentlig research - især når det gælder aviser og andet, som er glemt dagen efter - jeg mener indhentet af andre halve sandheder.
Mange hilsner Ingelein - som heller ikke er vild med halve sandheder - og derfor ikke læser dem.

NB: Jeg går ikke efter points - snarer efter pointen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 15:42

Oj,oj,oj! Nu skal jeg love for hawaii7,vågner op:
Citat
OG HVAD FANDEN ER SÅ DIT SPØRGSMÅL????????????????? din platugle.

Helt ærlig,der er sådan set ingen spørgsmål.Blot en konstatering.
Jeg tror ikke du læser mit indlæg,i samme ånd,som den er ment.Med andre ord:Vores humoristiske sans,er nok uens.(Det er jeg egentlig meget tilfreds med).Jeg mener jo smalltalk er stedet,hvor man kan komme med nogle ytringer,der ikke rigtig er plads til,andre steder på Kandu.Med andre ord:Lidt småsnak,der ikke skal ta`es alt for alvorlig.Har jeg taget fejl hawaii7,må du endelig rette mig.
Jeg prøver at lære,så længe jeg lever.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 15:52

Glemte lige i skyndingen: Jeg starter en ny (lille) tråd i smalltalk,som jeg tror hurtigt er besvaret.
Det drejer sig om en simpel væddemål.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 300 point
Dato : 06-10-08 16:17

hej Mosebaek
Hvor er din overskrift dog dækkende:LIGEGYLDIGHEDER-
Man kan jo lægge i ordet hvad man vil.
Enten gælder begge påstande = lige gyldige
Eller som vi oftest opfatter det = lige meget= uden betydning= hip som hap.
Og hvis journalister opfatter det sådan, er det jo ligegyldigt, hvad de skribler om.
Hilsen Ingelein, som har moret sig over denne tråd, fordi den kunne få nogen op af sædet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-08 16:26

Smalltalk kategorien er netop lavet til................................småsnak og derfor er det ikke nødvendigt at stille noget spørgsmål.
Alle kan pludre med her - men det er ikke påtvunget alle kandu'er at snakke med.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-08 16:27

Tak for svaret ingelein.Du har dog forstået mig lidt.Det kan godt være,jeg er for uklar i mine formuleringer.Det beklager jeg.Men jeg mener: Man skal ikke ta`tingene FOR alvorligt.
Især ikke i kategorien SMALLTALK.Der burde være plads til lidt "finurligheder".

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-08 16:32

Tak for det Mosbaek
Det var en sjov tråd i kategorien smalltalk.
Mange hilsner Ingelein