/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mangler skærmkort
Fra : ipbirk
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 06-10-08 08:05

Hej
Efter jeg har formateret min gamle 98 maskine mangler jeg et skærmkort, den ber om CREATIVE CT 6932 jeg har forsøgt at lede på nettet men kan ikke finde det, er der nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-08 08:17

Skærmkort kan du ikke få på nettet, højest bestille det hos en forhandler.

Gå ned i din lokale computerbutik og køb et kort.

Hvad brugte du til at formattere maskinen med. Hvilken ny form har den fået ??

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-10-08 08:29

Jeg har måske formuleret mig forkert, efter jeg har formatteret har jeg har været inde i kontrolpanelet og slette forskellige filer, og herunder må jeg være kommet til at slette noget til skærmen, når jeg starter maskinen op kommer denne meddelelse " skærmkortet er ikke konfigureret korrekt, du kan rette denne fejl ved at klikke på ok for at starte guiden tilføj ny hardware" men jeg har ingen cd'er. Under enhedshåntering er der et gult udråbstegn under skærmkort og her står CREATIVE ct6932. Hvad kan jeg gøre nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 09:42

Citat
men jeg har ingen cd'er

Hvordan har du så fået installeret ???

Bortset fra det er Creative da lyd, ikke billede

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-10-08 10:24

Jeg har installeret fra en recovery cd som oprindelig var med fra fabrikken, mener du at CREATIVE ct6932 er en lyd driver der skal installeres?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:26

Jep....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:29

Bare fjern driveren ved det gule X og lad den hente den på cden...

Men din fejlmelding går jo ikke på lyd - men på billede....

Dit skærm/skærmkort er sat forkert op - eller der er skiftet skærm efter køb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:30

Med andre ord - den skærm du bruger (eller opløsningen) er IKKE den der ligger på recoveryen....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-10-08 10:45

Det er flere dage siden jeg har recovery og det har kørt fint, det er først idag hvor jeg ville fjerne noget overflødigt(troede jeg) men det må have været noget til skærmen som ikke skulle være fjernet, jeg har set alæle mine cd'er og disketter igennnem mwen der er ingen som indeholder CREATIVE ct6932

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:54

Opdater den lyddriver via nettet så....

Hvad skærmen angår er det bare et spørgsmål om at indstille den rigtigt....

Det er 2 fejl du blander sammen....

Den fejl du får er til skærmen....
Det gule X er til lyden....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 06-10-08 10:56

Går der helt kuk i det igen må du jo køre recoveryen igen - med mindre du har gendannelse - så gå tilbage til før du fjerne det du IKKE skulle have pillet ved

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:57

Nå - det er 98 kan se - så glem det sidste.....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 06-10-08 11:02

Jeg mener ikke man kan gendanne med windows 98?? eller hvad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 11:16

NEJ - derfor skrev jeg også - GLEM DET SIDSTE

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 06-10-08 11:47

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-08 13:17

Det er en grafik kort driver,
Mener det er denne du skal bruge

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=6&subCatID=98&prodID=1527&prodName=3D%20Blaster%20RIVA%20TNT2%20Pro&subCatName=NVIDIA%20Riva%20TNT%20Series&CatName=Graphics

**********************
http://support.creative.com/Products/product_list.aspx?catid=6&CatName=Graphics#
***********************
Ellers er der en auto funktion der inde som
kan skanne din pc for manglende drivere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-08 13:20

Auto update er nede i bunden på øverste link.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 14:07

Tror sgu du har ret Manse9933

Creative laver åbenbart noget grafik også - det er nok "onboard"....