/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvæssssss
Fra : LuffeA
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 05-10-08 20:35

Har lige købt et selvoppusteligt liggeunderlag hos Lars Larsen, de fortalte mig at for at få mest muligt luft ud skulle jeg presse ud ad to gange.

How to ?? Efter endt afprøvning er det stadig tykkere end da jeg pakkede det ud.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-08 20:36

Sug den flad med en støvsuger

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 20:39

En støvsuger hører vist ikke ligefrem til i rejsegods

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-10-08 20:42

Ja, tag med en støvsuger når du skal på telttur i skoven.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-10-08 20:44

Du behøver ikke spekulere så meet på det den bliver snart utæt så går et af sig selv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-10-08 20:54

Nu kunne man jo bruge sådan en til gæsteseng. Og så er støvsugeren altså god, når man skal komprimere skidtet igen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-10-08 20:59

Hej
Jeg tror ikke at du skal regne med at den nogensinde bliver så flad som dengang du købte den. På grund af fragtomkostninger har den sikkert været komprimeret mekanisk. Men hvis der hører en pose/kasse eller lignende indpakning til den, som det er meningen den skal opbevares i efter brug, ja, så burde den kunne klemmes derned igen.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-10-08 21:01

Hej kender ikke lige modellen fra jysk ... men almindeligvis lukker man luften ud sådan:

Når du skal lukke luften ud, åbner du ventilen og folder underlaget to gange og sætter dit på knæ på det. Når hovedparten af luften er ude, lukkes ventilen og underlaget foldes ud igen. Derefter ruller du det sammen fra enden modsat ventilen. Den overskydende luft presses så op mod ventilen, og når det er nødvendigt åbner du den igen, så den sidste luft bliver trykket ud. Luk ventilen og underlaget forbliver sammenrullet

Dette taget fra http://www.vildmarksliv.dk/pages/article_show.asp?articleGuid=2313

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 21:07

>Ingelein. Der var ikke en pose med, den holdes sammen med et par Velcro-strips.

> HelleBirgitte. Det var lige det den bumsede unge mand fortalte , normalt bruger jeg kun et halvt øre når sådan nogle forklarer noget.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-10-08 21:09

Citat
Det var lige det den bumsede unge mand fortalte

Jamen så prøv det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-10-08 21:19

Husk også dine rettigheder som forbruger, hvis ikke madrassen fungerer
Citat
Du har to års reklamationsret på varer. Du kan enten få pengene tilbage eller bytte varen afhængigt af situationen

http://www.borger.dk/forside/forbrug/koeb-af-vare-og-tjenesteydelser/koeb-salg-og-reklamation/reklamation-og-fortrydelsesret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 21:35

Min svoger købte en da de skulle have overnattende gæster
it bedste råd er at aflevere den tilbage ...den er ikke en sk.. værd : Desværre og jeg / vi vil ikke ligge på sådan en igen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-10-08 21:39

Jeg har sådan et par stykker dog ikke fra jysk Jeg ruller dem da bare hårdt og spænder ventilen så forbliver de da tæt sammenrullede men så vidt jeg husker var det lidt svært de første par gange.Udover det syntes jeg egentlig ikke om at ligge på dem eller det er nok en overdrivelse da det nærmest er en kunstart at blive liggende på dem de er temmelig glatte og ligger man eks.med en sovepose der er glat er det en endnu større udfordring.Har tit tænkt at man skulle lime velcrobånd på madras og sovepose

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 21:50

Citat
kunstart at blive liggende på dem de er temmelig glatte og ligger man eks.med en sovepose der er glat er det en endnu større udfordring

Jaaa jeg har da prøvet de kunstarter der var værre
DE ER FORFÆRDELIGE !!!
Altså ikke kunstarterne ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-10-08 21:57

Citat
Jaaa jeg har da prøvet de kunstarter der var værre
Må vi hører hvad det lige var Pia

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 21:59

Jeg er klar over at jeg kan mærke mere end een ært under "madrassen" på kun 3 cm tykkelse, men sover faktisk bedst på en hård madras.

Og går den i stykker....nåh ja, man får vel hvad man betaler for

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 22:02

Citat
Må vi hører hvad det lige var Pia

NEJ det må du ikke !!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-10-08 22:04

I starte er madrassen heller ikke så god til at suge luft fordi fibrene indeni har været trykket længe så har du plads til dem udfoldet er det bedst og så ruller du dem først lige før du skal afsted.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 22:25

Tak Sunowich, det minder mig om at jeg lige skal huske at lufte soveposen også....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-08 22:43

Det er nærmere reglen end undtagelsen, at liggeunderlag og soveposer ALTID fylder meget mere når de har været pakket ud....så du kan ikke bare sådan "pr. håndkraft" få det pakket lige så kompakt sammen som det var.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-10-08 07:26

Citat
Jaaa jeg har da prøvet de kunstarter der var værre
Du kan godt li det småstripperi hwa LOOL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-08 10:19

Citat
man får vel hvad man betaler for
... det er det jeg siger LuffeA - du er og bliver miljøskadet (og så holder den påstand slet ikke luft)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 10:51

Citat
Du kan godt li det småstripperi hwa LOOL

Du skulle bare vide. Men det gør du ikke