/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Koble min bærbare PC til TV
Fra : 1991
Vist : 779 gange
500 point
Dato : 05-10-08 18:26

Jeg har en Acer Aspire 7220 og vil gerne have den koblet til mit gamle TV.
DR har så mange gode film liggende som jeg gerne ville se på TV.
Men hvordan - jeg har en 10 meter ledning liggende som ender med et scart stik
her sidder der 3 stik fast hvid, rød, hvid OG HVAD SÅ ?????????????
I modsatte ende er der et rødt og hvvidt han stik? og en rund hvis stik.
Findes der nogen som på dansk kan forklare om jeg kan bruge dette ????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-10-08 19:42

Hvad med at gøre det trådløst, her er et eksempel til USD 133,- men du kan helt sikkert få samme, eller lignende i din lokale PC butik... eller radio/TV forhandler.
http://sewelldirect.com/wireless-pc-to-tv.asp?&

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 05-10-08 19:43

Lidt mere:

Du skal have et signal fra dit grafikkort til tv-skærmen.
Hvis dit grafikkort har s-video udgang kan du bruge sådan et kabel her:
http://www.av-cables.dk/scart/scart_svideo_kabel/pctv_k abel_med_scartstik_5_m_493_da.html

Det overfører både billede og lyd fra din pc til dit tv.

Hvis du ikke har andet end den sædvanlige VGA-udgang skal du prøve at finde et kabel med scart-stik i den ene ende, og VGA-stik (til billede) og mini-stereo-jack (til lyd) i den anden.

Måske er det nemmeste sådan en boks her:
http://www.av-cables.dk/adaptere_splittere/adaptere_spl ittere_til_billede/analog_adaptere_splittere_mv/vga_til _tv_konverter_vga_til_pal_scart_949_da.html

Du kobler den til din pc via en USB-port, og sætter så skærmkablet i boksens video-in. Så giver boksen dit en udgang til din pc-skærm samt en udgang til dit tv. Alle nødvendige kabler medfølger. På den måde kan du beholde din pc-skærm på og samtidig være koblet til dit tv.

Du behøver naturligvis ikke købe tingene her hvor jeg linker til, men nu ved du hvad du skal se efter.

Kilde: http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1&conference=268&posting=1188488

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 12-10-08 10:47

Tak for svaret CLAN.

Vil jeg prøve

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-10-08 12:58

Håber du fik "hul" igennem - takker for points