/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Nybegynder : I hvilket program skal jeg ~
Fra : DJfrakja
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 17-03-03 01:30

Jeg er helt ny begynder indenfor PHP programmering, og har aldrig gjordt det før. Men hvilket program skal jeg bruge til at programmere det i. Jeg har hente nogle mailscrips i php, men hvordan åbner man dem og retter dem til?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 17-03-03 04:18

Notesblokken fungerer fint hvis du kender dine koder...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 17-03-03 04:19

Ups -- glemte lige Frontpage er IKKE egnet til opgaven... Den laver ged i kodningen.... Topstyle skulle også kunne bruges...

Held og lykke

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : bannebjerg

Dato : 17-03-03 09:06

Macromedias HomeSite fungerer rigtigt godt. Der er Syntax Highlight og tilstrækkeligt mange gode muligheder for at søge i koden og hjælp til HTML. Topstyle som nævnt ovenfor følger med HomeSite(i en light version).
Du får liige link'et til demoversionen: http://www.macromedia.com/software/homesite/

God fornøjelse

Jan

Kommentar
Fra : gaasen

Dato : 05-04-03 00:21

Jeg ville anbefale TSW WebCoder 3. Den laver ikke noget kode for dig (eller det kan du instille den til at lade være med). Den har syntax favning på de fleste sprog. Den er på dansk. Den er freeware. Den starter hurtigt. osv osv :)

Link: www.tsw.dk

Kommentar
Fra : claus_larsen

Dato : 07-04-03 10:42

Min personlige favorit er UltraEdit32

Den er shareware, men er god til få penge!

Desuden, så kan du ikke køre dine PHP-Scripts uden at have en webserver. Ved ikke om du er klar over det... Nævner det bare lige, just in case!

Kommentar
Fra : shady

Dato : 24-04-03 14:27

Jeg vil foreslå at du, som claus_larsen foreslår, finder et program som UltraEdit eller lign. som f.eks. giver koderne forskellige farver så du hurtigt og nemt kan overskue de forskellige koder og funktioner!

Personligt er jeg vild med wordpad (notepad er også godt men kan bedre lige funktionaliteten i wordpad) og så sidde og åbne php filerne med den og kigge på koderne og se hvad de forskellige koder gør! Nogle koder er nemme at forstå mens andre kræver at du lige kigger lidt i hjælpen! :)

http://www.php.net/distributions/manual/php_manual_en.chm er et godt link til en windows hjælp fil til php med alle de nyeste funktioner og nogle simple eksempler på brugen af php!

Som nævnt tidligere er der noget af koden der er nemt og ligetil, som f.eks. echo, mens der kommer nogle der er lidt strengere som f.eks htmlentities og nl2br.

Ting som man også skal være opmærksomme på med php når du echoer ting ud er gyldige og ugyldige tegn!
F.eks.
<?php

echo 'Hej med dig'; // skriver Hej med dig på siden

echo "Hej smukke"; // skriver Hej smukke på siden

echo 'Det er Lars's bog'; // dette giver fejl, eftersom ' er det tegn vi bruger til at indkapsle echoet
echo 'Det er lars\'s bog'; // brug backslash bag tegnet ' (altså \') så giver det ikke længere fejl

// det samme gælder med tegnet "...

?>

Men kig lidt på koden, find det logiske i det eller slå koden op og se et eksempel på hvordan den kan bruges...

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-03 22:15

Jeg foretrækker Winsyntax. Utroligt simpelt. syntax-highlight af PHP, HTML, SQL og lidt mer'...
Kan hentes gratis på download.com

Godkendelse af svar
Fra : DJfrakja

Dato : 29-04-03 00:38

Tak for svaret Jin2k.