/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er det lige der sker her?
Fra : the1best
Vist : 1062 gange
100 point
Dato : 05-10-08 10:30

Jeg er så træt af alt det bøvl der er herinde og alle de forkvaklede svar der kommer i diverse indlæg.

Hvorfor lader man ikke bare være med at skrive noget, hvis man ikke har noget fornuftigt at skrive?

Hvorfor er der nogen der absolut skal kommentere ALT og på den mest useriøse måde?

Der er oprettet en kategori der hedder smaltalk, benyt dog den til alt jeres ævl og hold jer til seriøse svar i alle andre kategorier. Men okay - hvis i godt vil ha ødelagt kandu, så forsæt endelig......for i er godt i gang med det.

Jeg startede med at anbefale kandu til alle, da jeg følte at de blev ordentlig behandlet herinde og det var et godt seriøst forum, men det er jeg ski da holdt op med, jeg kan da ikke anbefale nogen en hjemmeside hvor de bliver svinet til.

Hilsen fra en tidligere tilfreds brugere af kandu

the1best

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 10:34

HØRT !!!!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-10-08 10:37

MEGET HØRT

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 05-10-08 10:39

HØRT.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-08 10:43

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-10-08 11:06

Ganske godt spørgsmål

Hurtigt opdagede jeg at især 2 kom ind med svar ... gerne som de 2 - 3 første ... og helst så negativt ladet som muligt .... så de røg omgående på Blackliste.

Men der går jo lige en tid før man som ny bruger lære "systemet" at kende ... og i den tid er der god mulighed for at tabe modet.

Så når man har set de samme brugere komme med særdeles ubrugelige svar ... så er det bare over i Blacklist ... og ja ja ... så kan de have flere nick o.s.v., men OK så må min Blackliste bare blive længere.

Og hvis alle gør det så vil Kandu kunne holdes så seriøst som muligt ...

Og det sjove er at det sjældent er andre end netop "dumriannerne" der brokker sig over at det er muligt at Blackliste.

...vedikkealt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-10-08 11:09

Enig... men Kandu er som mange andre fora... og det virkelige liv "out there". Der er lige så mange typer, som der er mennesker - og opfattelser.
Så ja, hvis man som du selv er inde på, ikke kan ta' duften, får højt blodtryk, flimmer for øjnene, sure opstød osv. osv, ja så er det nok bedre at foretage sig "noget andet".
Du sidder jo heller ikke og ser en TV udsendelse, som rent ud sagt pisser dig af (eller død keder dig), du zapper forhåbentligt til end anden "kanal".
Kandu er et udemærket forum, fuldt ud på højde med mange andre. Det hele kommer an på hvilke briller man kigger igennem.
Mine frasortere de mest "kedelige" kommentater... og andre gange "hopper jeg i med begge ben". Jeg er heldigvis "kun" et menneske, med de humørsvingninger som det medføre.
Kan I alle ha' en rigtig god weekend

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-08 11:12

3 gange hørt er i kandu topklasse

klø hinanden på ryggen og alt er skide skønt

jeg brækker mig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 11:18

Det har du sikkert ret i, men læg så også mærke til, at der er en del kværulanter her inde som har det med at kritisere andres indlæg, uden selv at komme med lyspunkter!

Man skalikke kaste med sten, når man selv bor i glashus!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-10-08 11:20

jeg har altså været ude for svar, hvor det har været HELT åbenlys, at den der har svaret, ikke har læst spørgsmålet
det syntes jeg, er rigtigt ærgelig
en enkelt gang har der været en, der har sendt en undskyldning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 11:22

- Ubesvarede 6
- Besvarede 37
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 52

Citat
så de røg omgående på Blackliste

Det er vi sørme kede af

Men bare du er glad

Citat
og på den mest useriøse måde

Er det useriøst når spørgsmålet lyder

Hjælp - jeg mangler penge

eller

Hjælp - min lyd er væk - hvorfor ?

Og svaret derefter er

Gå på arbejde

eller

Skrue op

Problemet er "platte" spørgsmål UDEN indhold
eller spørgere der overhovedet ikke gider deltage i deres egne spørgsmål
ikke at forglemme spørgsmål der KUN er stillet for at skabe røre

DE VIL GIVE SVAR DER PASSER TIL SPØRGSMÅLET....

Brugta ALLE Kandu efter Kandu´s intentioner - opstod det slet ikke.....

Citat
Hvad er det lige der sker her

DU opildner jo selv til det - blot ved at slille spørgsmålet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 11:29

kællinger skulle forbydes adgang til kandu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 11:30

Jeg glæder mig til den dag muslimerne atter tager magten i europa
og kvinderne bliver sat på plads

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 12:12

Citat
kællinger skulle forbydes adgang til kandu

Men teil.
I følge gammel dansk ordbog betyder kælling kærling

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:29

Teil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 12:29

Teil kan da heller ikke UNDVÆRE jer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:30

the1best

Du har ret, det er surt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 12:31

Citat
Teil kan da heller ikke UNDVÆRE jer

De er gode i køkkenet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 12:33

Jeg kunne godt finde et par "områder" mere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 12:34

opvask ?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 05-10-08 12:49

Takker for jeres indlæg også selv om der er nogle af dem jeg godt kunne ha undværet - ingen nævnt ingen glemt.

Og ja det ser ud til at ingenting vil forandre sig, nogle er stadig lige så sure som vejret er det i dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-08 12:57

Du bor eet forkert sted....

Her skinner solen fra en skyfri himmel

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-10-08 13:00

Denne tråd er vel et meget godt eksempel på deltagere som intet har at byde på lukker lort ud for at markere, at de stadig er i live og bruger Kandu som samtalepartner.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-10-08 13:07

Hvis du ikke kan lide det du læser på kandu så kan du da bare lade være med at bruge siden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-10-08 13:34

og så må jeg jo give ziggy99 en STOR potion medhold

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 13:43

Citat
nogle er stadig lige så sure som vejret er det i dag

det er tydeligt nok, indlæg

Citat
Jeg er så træt af alt det bøvl der er herinde og alle de forkvaklede svar der kommer i diverse indlæg.

siger alt om dit humør.

Jeg nyder strålende sol og havearbejde.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-10-08 14:06

# the1best - ziggy99

Jeg ville uden at tænke mig om smide dem på Blackliste.

For det er trods alt langt de fleste der er meget seriøse med deres svar.

Bare det.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-08 14:55

Kandu er, som det har været i den tid, jeg har været bruger. Intet er ændret.

Citat
Men okay - hvis i godt vil ha ødelagt kandu, så forsæt endelig......for i er godt i gang med det.

Hvem er " i " ???

Tænker du på nogle udvalgte brugere ???

vedikkealt

Citat
Jeg ville uden at tænke mig om smide dem på Blackliste.

Ja det siger jo meget om dit nick

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:27

Citat
Hvorfor er der nogen der absolut skal kommentere ALT og på den mest useriøse måde?

Det ligger simpelthen dybt indlejret i mit DNA

'Vaksineret med en grammofonstift', Flittig og interesseret ...men ofte lovligt snakkende, ..har svært ved at lade sime kammerater komme til orde, ..glemmer at række fingeren op, ..virker med sin snak forstyrrende på undevisningen, ...SNAKKER !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:30

...derudover: Vil jeg gerne lige nævne; at det er i den gran befriende at kunne give sin mening til kende ...UDEN, at der er no'en som tysser ( = blacklister).

ALLE MAND TIL (R-)OR(D)ET !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:33

..også de 'skæve' meninger

..og helst HELE tiden

..så 'vi andre' kan få lov, at være i fred med vor selvforståelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:34

Menstruel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:41

ALLE indlæg ..er i mine øjne ..meningsfulde ..om ik' alle lige vellidte ..eller ønskede.

DOG.. syn's, selv efter moden og nødtvungen overvejelse, jeg; at der ska' være en storsindet plads til sågar så 'usympatisk' en løjergøj ..som KLUMME[/] :-X

Dén ros ska' han ha' ...også selv om, at denne vedholdende pestilens ikke er til stede i denne tråd.

..OG [B]dét
er store ord ..i min lille, men dog ofte lovligt snakkende, mund !!!

Igen, igen, igen: VÆK MED BLACLIST'e FUNKTIONEN !!!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:49

For Fa'en ..da:
Ska' vi nu o's' ku' selv bestemme; hvem på gaden-, i bussen/toget, som må ytre sig ..i vor nærhed ..?

Næeh... hver mand passer sit bord!

..råbes der: Fra det ene bord ..til den 'formastelige' ved det næste !

..Vor Herpes Bevarer Os !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:53

Ps. Herre Fru Gud... Hvor er det dog befriende ..ucensureret, at ku' gi' sin mening til kende.

Relevans ...eller ej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 15:56
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-08 16:33

Det her er da nemmere molokyle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:07

Molekyle kunne blive en god politiker, han forsøger hele tiden at tage ordet!
Folk som ikke kan lide lidt anderledes modstand, har ingen, eller i hvert fald meget lidt tolerance over for andre og deres mening og måder at udtrykke sig på. Man må tage det sure med det søde!
Kan man ikke lide lugten i bageriet, må man finde sig en anden bager!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-10-08 17:07

sikken mange sjove indlæg. jeg er så en af dem der ikke tager afstand for noget , hvis det ikke interesserer mig eller jeg syntes det er noget brok så lukker jeg da bare af for emnet og lader mig ikke provokere af det . der er vel plads til alle.

og teil selvfølgelig kan du da ikke undvære os du skal bare lige have det ud mellem side benene hehe.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:09

Hvis du vil kalde dig the 1 best, så har du da også stillet dig på en vanskelig opgave, som du må forsøge at leve op til!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 17:16

Kvinder, lige nu kan jeg godt undvære Birthe Kjær.
Men pinen var lidt endnu, nogle gamle plader lægges på
cd, uuh grimme lyd.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 05-10-08 18:20

Rigtig godt indlæg, the1best.
Synd at en håndfuld skal dominere/ødelægge så meget her på siden.
Men de har måske ikke andet indhold i ders tilværelse?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-08 18:45

prio

Det er godt set i løbet af den korte tid, men kandu er som det nu engang er.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 18:54

Citat
Rigtig godt indlæg, the1best.
Synd at en håndfuld skal dominere/ødelægge så meget her på siden.
Men de har måske ikke andet indhold i ders tilværelse?

Og du er sikkert en gammel kandut der har oprettet en ny profil, fordi
du ikke tør står ved dit ord med det gamle kendte nick.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-10-08 18:58

ja prio jeg undre mig nu også dit indlæg .........du er indmeldt d. 23/9-08 så det er en stor viden på relativ kort tid. der vil altid være mange forskellige meninger herinde på kandu , nogle af mere eller mindre interessant karakter, men hvis man ikke kan sige sin mening uanset om den er posetiv eller negativ ........hvad skal man så med et forum af denne karakter. da der er mange forskellige kategorier at vælge imellem vil man altid kunne finde noget man ikke gider at bruge tid på . så derfor bliver jeg stødt over at du skriver :Synd at en håndfuld skal dominere/ødelægge så meget her på siden.
Men de har måske ikke andet indhold i ders tilværelse?

chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-08 01:16

Jeg er en stor tilhænger af blacklist funktionen, og vil uden tøven indskrænke ytringsfriheden hvis der kommer dybt useriøse indlæg i mine spørgsmål (smalltalk undtaget der får alle lov)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-08 01:18

Du har jo slet ikke nogen på din sorte liste den kunne du da bruge før du siger at vi ødelægger Kandu

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-10-08 08:58

Nej, jeg har ikke nogen på min sorte liste - har haft - men slettet dem igen for jeg er tilhænger af at alle skal ha lov til at komme med deres mening og jeg er ikke tilhænger af bare at blackliste dem, det kunne jo være de kunne overraske med et svar

Jeg ser der er delte meninger om denne tråd - og ja, det skal der også være plads til, vi kan jo ikke alle være lige enige. Jeg kan godt abstrahere fra de kommentar der kommer, men med denne tråd hentydede jeg mere til de nye. Jeg ved godt det har været sådan altid, men jeg synes nu bare at tonen er blevet grovere og det er det jeg gerne vil gøre opmærksom på.

Jeg ved godt der kommer nogle "dumme" spørgsmål, men er det så ikke lettere bare at ignorer dem og så stopper det af sig selv, for hvem gider forsætte hvis der ingen respons kommer......

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-10-08 11:49

jeg tvivler på nogen stiller spørgsmål som de kender svarene på .. og ud fra det er det ikek dumme spørgsmål, i og med man ikke kender svaret...
det er ganske enkelt fordi man ikke ved det... hvis man derfor er dum.. så er alle dumme, da man jo ikke ved alt...

men jeg vil også sige at man bør respektere at folk ikke ved alt, og istedet for dumme, nedlanede, hadske, svinske kommentarer , så bør folk undlade at svare hvis de ikek gider give et fornuftigt svar, for alt andet ødelægger kandu.. men måske er det også formålet...

vh
D9N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 12:02

Citat
jeg tvivler på nogen stiller spørgsmål som de kender svarene på

Det skal du såmænd ikke betvivle

De værste er nok dem der bare vil have deres EGNE svar/antagelser bekræftet og IKKE vil lytte/overveje noget andet....

Det skaber problemer når spørgeren selv mener sig "bedrevidende" - så er der jo ingen grund til at spørge

Hvis det hele blot drejede sig om spørgsmål og svar var der jo ingen grund til at lave/have et DEBATforum....

Det er jo netop nye tanker/ideer der skaber "problemknuseren"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-08 17:51

Nåeh ja... bentjuul -> Dén mulighed havde jeg totalt overset Tror jeg er ved, at bli' gammel

Jeg synes nu altså:

Hvis 'nogen' kommer med indlæg, jeg personligt ikke bryder mig om?

... ska' jeg dælme nok la' vedkomne det høre !!!

..medmindre: Jeg altså bli'r BLACKLISTET

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-10-08 01:53

Må man kalde en gris for et svin???

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-10-08 16:30

flash77 ja da og man må også godt kalde et svin for molokyle .. selv om det måske bliver fornærmet over det *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-08 17:41

Klart, klart... D9N

/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 09-10-08 20:45

hehe turde ikke at lave den med de andre sipper ... hehe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-08 21:40

prøv, det er ret skægt

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 25-10-08 16:06

Teil, jeg har accepteret dit svar for det er et pragteksemplar af det som jeg har skrevet om ;.)

Citat
3 gange hørt er i kandu topklasse

klø hinanden på ryggen og alt er skide skønt

jeg brækker mig

Dejlig weekend til alle herfra