/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Fejl efter installation af SP3
Fra : hms
Vist : 1246 gange
100 point
Dato : 05-10-08 10:08

Jeg får fejlmeddelelse: "apsgetinterfacecount" samt "apsinitialize blev ikke fundet" efter at have installeret Service pack 3. Ved det har noget at gøre med mit D-link netværkskort, men ved ikke lige hvordan det løses. Har uden held prøvet at kontakte D-links supportside, men her kom ingen tilbagemelding. (meget dårligt !)

Har Windows XP Professional , version 2002

Men er meget åben overfor løsningsforslag.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-08 10:43

Det tyder på at den driver der er til dit netkort lige skal installeres igen. Smid skiven i der fulgte med eller find den inde hos D.link, (hvis du kan komme på nettet) eller gør det på en anden pc og gem den på en usb stick eller lignende

Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-10-08 11:24

Jeg kan simpelhen ikke finde en ny driver til netværkskortet hos D-link , som er af typen DWL-G132 , altså en USB-type.

Hvis jeg finder den, skal den så bare lægges i det dir der hører til mit D-link , eller hvordan installerer man den ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 11:27

Selv om MS's opdateringer forsøger at tage højde for alt, så lykkedes det (sjældent) ikke altid lige godt.
Til tider kan det jo ske, at det forstyrer anden software, især hvis det ikke er noget der er udgivet af MS.
Det er den generelle service fra MicroBlød's egoister!

Det er derfor en god ting, at du laver notater om bl.a. de indstillinger, som har stor betydning for dit system. Herunder om dit netværks opsætning, således at du ved problemer, hurtigt kan gennemgå dine indstillinger, og genoprette dem igen.

Det giver dig godt nok lidt ekstra arbejde, men er ofte besværet værd, og sparer for mange ærgelser!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 11:40
Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 11:41

Citat
Jeg kan simpelhen ikke finde en ny driver til netværkskortet hos D-link

Diverse drivere bør du have et sikkerhedskopi af, på et eller andet drev/medie. Og så sørg for med ævne mellemrum, at se efter opdateringer på disse, og gem dem.

Der findes software på d-links website, men de er noget besværligt at manøvrere ind til den. (nærmest som et eventyr, hvor man skal så meget grueligt igennem)

Men dit netkorts type, har du jo undladt, så det er svært at finde det rigtige til dig.
Så det må du gøre lidt bedre!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 11:51

Ahh typen er nu oplyst

Citat
Jeg kan simpelhen ikke finde en ny driver til netværkskortet hos D-link , som er af typen DWL-G132 , altså en USB-type.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 05-10-08 11:52

Hvad med at gendanne systemet i fejsikker tilstand til før opdateringen med sp3

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 11:58
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 11:59
Kommentar
Fra : hms

Dato : 05-10-08 16:46

Må se hvad jeg finder ud af. Ja , linket til driveren er vedr. Vista.

Foreløbig tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:15

Men den kan muligvis god beruges til XP også. Dert må du prøve dig frem til. Bare download den og gem den på skrivebordet. Gå så i enhedshåndtering og opdater driveren til netkortet derfra.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:17
Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:20

Tjaaaa, det er som om at KANDU spiller et pus med billedet, men linket virker, selv om man ikke kan se det hele!
Så nu har du flere ens link. (Rart med lidt ekstra back-up)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:22

Mon din netforbindelse er meget langsom severino for du har nu endelig fundet det samme link som jeg fandt kl. 11.58

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:24

Ja det ser ud til at kandu kører lidt langsomt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:50

Ja Fijala det kan man godt sige den er, jeg har 8 Mb, men den opnår kun lidt over 5 Mb, dette til trods for at jeg bor mindre end 2 km fra centralen. Så forbindelsen må være lavet af museumskobber!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:56

Og jeg har en 4Mb men kan max modtage 3Mb, og det er enda med daglige udfald der gør at modemmet skal genstartes fra tid til anden. Om de vil gøre noget ved det, næhh ikke lige pt.
Det er hos TDC, og det er firmabetalt, så jeg kan ikke lige flytte uden selv at skulle til at betale

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:57

Bor 4 km fra central

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 05-10-08 18:35

Tak for svaret Fijala.