/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Klisterbånd på trægulv.
Fra : Myns
Vist : 3435 gange
300 point
Dato : 05-10-08 06:45

Godmorgen.

Er der et kvik hoved, der har et forslag til, hvordan man fjerner gulvklisterbånd, der har siddet på trægulv i rigtig mange år.

myns

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-10-08 06:57

Hej
Prøv lampeolie. Det plejer at være effektivt.
Torben

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-10-08 07:13

Der er et gammelt tip på kandu, der siger brug Brasso
http://kandu.dk/tiphist.aspx?tid=737

Det har jeg ikke prøvet, men måske virker det

Ellers er rensebenzin mit forslag, det fjerner klister. Husk god udluftning

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-10-08 07:16

Der findes faktisk en spray, der hedder "Etiket-fjerner", fra det danske firma UNICAN.
Det fjerner næsten alle former for "klister"
Er det bedste jeg nogensinde har prøvet. Desværre tror jeg den er svær at finde, da det normalt sælges til firmaer. Jeg har aldrig set den i en detailhandelsbutik, men vil da ikke udelukke at den kan købes af private.

Ellers har jeg altid brugt en ½ rensebenzin & ½ husholdningssprit blandning. Den er nu også meget effektiv, men "Etiket-fjerner" er altså en tand bedre.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-10-08 07:55

Du kan se og læse mere om etiket fjerner her:
http://www.unican.dk/
Gå ind under produkter
gå ind under "C-serien"
find C-18 etiket fjerner, tryk på "vis"

MVH

PS: Brasso er en form for et fint slibemiddel, dem jeg har nævnt er opløsningsmidler, dvs. at de virker på hver sin måde. Jeg vil da bestemt ikke afvise at, brasso virker til dit formål, men det sliber altså også.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-08 08:01

Jeg ville i første omgang prøve med en føntørrer.

Den kan klarer alverdens klistermærker, så hvorfor ikke tape

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-10-08 11:29

Jeg ville bruge rense benzin, ikke med sprit hvis der lak på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:25

Jeg har forsøget med renset benzin, terpentin, petroleum. En af den skulle klare det. Hvis det er meget gammel klister, så væd en klud med f.eks. renset benzin, læg den på pletten, læg husholdningsfilm over og lad det ligge i 15 min. Så er pletten opløst. Held og lykke med arbejdet.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-10-08 12:36

Ja det med rensebenzinen har jeg foreslået 05-10-08 07:13

Fandt lige dette, som bekræfter rådet:

Lim fra tæppetape fjernes med en klud vædet med rigelig med Borup Rense Benzin. Hold kluden på limresterne og gnid med små cirkelbevægelser, så benzinen får tid til at trænge ind og opløse limen. Det tager normalt kun nogle få sekunder (10-20). Skulle du have spørgsmål til ovenstående er du naturligvis meget velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen
BORUP KEMI I/S
Sander Voss
svj@borup-kemi.dk
http://www.gode-raad.dk/debat/viewtopic.php?p=9276

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-10-08 13:11

Hvad med benzin eller sprit.... Hvis du har lakeret trægulv så kan det godt være det opløser lakken også.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-10-08 15:41

der finde et produkt der hedder STRIPPER de havde det hus Flügger før i tiden ellers prøv et skiltefirma.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-10-08 15:43

du skal ikke lede efter det på Google der får du 26.600.000 link

per

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 16:52

Jeg har renset klister af et parketgulv, klister efter tæppetape, og jeg gjorde som jeg skrev.

Lejligheden skulle synes og der blev kigget grundigt efter rester, men ingen blev fundet.