/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skift Strømforsyning.
Fra : pop3
Vist : 891 gange
300 point
Dato : 04-10-08 22:38

Jeg har en strømforsyning som var defekt. Købte en anden og sat den i, den virkede så til
dels. Computeren startede op og kom lige forbi velkommen, så slukkede den. Det mærkelige var at hvis jeg startede op i fejlsikrede tilstand så kunne den godt køre (altså i fejlsikrede tilstand).
Jeg troede så at den nye strømforsyning også var defekt, så lånte jeg naboens strømforsyning, men det var samme resultat. Håber på hjælp fra en af jer derude.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 22:53

En eller nogle af dine drivere er forkerte.
I fejlsikret tilstand kan du lige kigge i enhedshåndtering - måsker er der en eller flere gule advarsler.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-10-08 22:54

Har du prøvet at gå til Strømstyring i Kontrolpanelet for at se, om den overhovedet lader med de 2 strømforsyninger?

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 04-10-08 23:27

Enhedshåndtering er ok. Jeg ved ikke hvad du mener med de 2 strømforsyninger. Men der ser ikke ud til at være fejl der. Køre XP Pro

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-08 23:33

Du skal lige være obs på hvor kraftig strønforsyningen er, er det 200W vi taler om eller er det 600W? Er det en bærbar eller en stationær?

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 04-10-08 23:45

Det er en stationær. Intel(R) Celeron (R) CPU 2.70 GHZ. - 300W

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-08 00:02

En løs dims på dit bundkort eller de 300 watt er for lidt, det sidste lyder sandsynlig, når den kan køre i Fejlsikret tilstand = mindre forbrug, men det er kun gætterier

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 05-10-08 00:13

Den strømforsyning jeg har sat i, er identisk med den gamle. De er fuldstændigs ens.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 00:30

Du skulle måske overveje at investere i en 500w strømforsyning eller større (jeg har 600W). Med alle de nye tilføjelser vi gør til vores PC, så er det de fleste der glemmer at strømforsyningen skal følge med. De nye kort i vores PV kræver mere og mere strøm.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 05-10-08 01:35

Nu stopper den osse i fejlsikrede tilstand. Det skal være at jeg skal prøve en 400-500 W. Har du nogen formodning, hvor jeg kan få sådan en til rimelig penge.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 05-10-08 01:36

hælder også til at det er forsyningen der er for lille. F.eks. når grafikkortet begynder at arbejde bruges der en del strøm. Den gamle var jo netop stået af!! Måske pga. overbelastning! Men det kræver jo selvfølgelig nok at du har "sat noget ekstra" i fornyeligen. Kontroler lige at alt isenkram sidder rigtig også hvis du er kommet til at skubbe til noget af det der sidder på bundkortet så det ikke sidder rigtig i

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 05-10-08 07:29

http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=263448&SamleMenuID=15&gruppe=5126&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=HKC Jeg købte en sådan strømforsyning til erstatning for min gamle 400 W og så var mine prob. væk. Koster ingenting siger ingenting og har de tilslutninger man skal bruge, lidt lige som kinderæg
god arbejdslyst og fortsat god Weekend.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 05-10-08 10:49

Hvor meget har du hængende på den comp.

En god metode til fejlfinding er at tage det meste fra og så sætte det på lidt ad gangen.
Så vil du måske se hvornår den popper ud - eller hvad der evt. får den til det.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 05-10-08 10:51

Begyndte dine probs. da du satte nyt grafikkort i?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-08 11:32

Citat
Nu stopper den osse i fejlsikrede tilstand
jeg er ikke helt sikker på strømforsyningen, der kan være en fejl på bundkortet, prøv at fejlsøge som Eyvind foreslår

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:14

Citat
Den strømforsyning jeg har sat i, er identisk med den gamle. De er fuldstændigs ens.

Gør som Eyvind skriver, tag en ting ud af gangen og se hvad som kokser. Du har jo en strømforsyning med samme w i igen, så måske er den ved at blive brændt af, simpent hen fordi din PC har brug for mere strøm.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-10-08 14:11

lyder mere som "støv på hjernen" eller rettere sagt..

den bliver for varm og lukker, tjek om der er en masse støv/skidt ved pross. køler

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 05-10-08 17:55

Jeg fandt langt om længe problemmet. Kort fortalt det var ide porten.
Men tak til alle jer der gad at hjælpe med mit problem.
Men hvem skal så have pointene, egentlig skulle i alle have point for jeres svar.
Men Eyvind for dem.

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 05-10-08 17:57

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-08 18:39

Det kan være harddisken som ødelægger den port.
Bla.a. manglende strømstik til harddisk /cd-DVD drev kan ødelægge IDE porten fordi drevet forsøger at trække strøm fra datakablet.