/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan man se dansk tv over internettet ??
Fra : Uffe29
Vist : 372 gange
25 point
Dato : 16-03-03 23:24

Er det muligt at se tv over internettet. Jeg har ikke mulighed for at modtage signalerne over tv-kort da jeg sidder i sverige.

Jeg er næsten sikker på at svaret er nej.....Men skulle der være nogen der har løsningen så hæver jeg straks til 200 point

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 35 point
Dato : 16-03-03 23:47

Du kan slå de programmer op du er interesseret i på www.dr.dk og www.tv2.dk.

Man kan bl.a. se nyheder -- og f.eks. Station 2 fra TV2, programmet hvor man gennemgår forskellige kriminelle miljøer efter tematiske områder... Der er en del søgemenuer. Det kan godt betale sig at kigge sig lidt omkring...

God fornøjelse.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : starchaser

Dato : 16-03-03 23:48

Der er mulighed for live tv over inet, dog har jeg ikke fundet nogle på dansk endnu .
WorldTV er et lille program der både kan streame og optage disse udsendelser .

http://www.netfor2.com
http://www.netfor2.com/WorldTV.zip

Programmet kommer med et væld af stationer fra hele verden (selvfølgelig ikke DK), og man kan selv tilføje flere, eller redigere i de eksisterende . Programmet er freeware og fylder 227 KB at dl .

P.S Finder du en dansk kanal, så gi' lige besked :)

C'ya ... laerke ...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 23:50

Jeps....men jeg tænker på direkte tv....vræææll.....jeg savner at kunne se dansk tv. Min far har lige fortalt mig at jeg kan bygge en H-antenne og måske kunne modtage via den til fjernsynet

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 23:55

hmm...min kommentar lyder nærmest som om jeg ikke påskønner jeres svar....... det gør jeg helt absolut, og er ved at hente realplayer nu så jeg i det mindste kan følge med i de danske nyheder

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-03-03 00:52

Danske nyheder kan du jo også få fra de forskellige danske avisers hjemmesider: Berlingske Tidende, Politiken m. fl.
Du skriver bare avisens navn i søgefeltet hos Google - eller hvad du nu bruger.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-03-03 16:10

Hej Uffe

Dansk TV som sådan, vil du ikke kunne hente via Internettet, men der er dog en hel del nyheder at hente. Prøv at kigge på http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Edb/Internet/Udsendelser/

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 20:12

Nu er det sgu blevet muligt at se tv-avisen direkte:
http://www.dr.dk/nyheder/lyd_video/

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 20:13

Tak for svaret h_blunck.