/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lysstyrke i laptop
Fra : tararam
Vist : 800 gange
50 point
Dato : 04-10-08 13:00

Hvor er det jeg gør skærmens lys skarpere/lysere på min laptop ?

acer aspire 3690
XP

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-08 13:02

På en af F-tasterne

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 04-10-08 13:10

Altså Fn-tasten + en af F-tasterne som har en farvet markering med solsymbol.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 13:17

Hold Fn tasten nede og tryk på pil taster, højre eller venstre til mere eller mindre lys styrke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 13:21

Ok - de laptops er vist ikke ens.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 13:45

Nej det er Fn + piltaster på Acer bærbare, de nyere i hvert fald

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 14:08

Ok det må jeg se efter - naboen har lige købt en Acer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-08 14:16

Man har jo også hørt at man kan læse i manualen for at finde ud af hvordan man justerer lysstyrken

Men måske er det når den kører på batteri den er svag i lyset. Så skal du ins i egenskaber for strømstyring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 14:32

Manualer skal ligge i æsken til comp. og sættes op på loftet..................den skulle jo nødig blive væk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-10-08 20:42

Hej
Jeg må desværre skuffe Jer, for der fulgte ingen manual med til min HP Compaq nx 7300 (bærbare pc til over 7.000 kr). Jeg ville gerne have vidst meget mere om tastaturet f. eks. hvordan man slutter en projektor eller anden skærm til - hvad Fn tasten skal bruges til osv. Men nej, der fulgte ingen manual med til den del af computeren.

Jeg ved for eksempel ikke, hvad der sker, når man bare klapper låget ned uden at have lukket windows og programmer ned først. Er der nogen herinde, som ved det?

Kan jeg finde en manual på nettet?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 20:55

Citat
Jeg ved for eksempel ikke, hvad der sker, når man bare klapper låget ned uden at have lukket windows og programmer ned først. Er der nogen herinde, som ved det?
ja der sker det computeren er sat til i Strømstyring
HP computere sælges med en indbygget HP help & support
Fn tasten er ret nem, den er som regel med blå bogstaver, se på tastaturet efter taster med blåt, den blå funktion virker når FN tasten holdes nede
men ellers bør du selv stille spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 20:58

Jeg har aldrig hørt om en manual til en computer, findes der sådan en men de fleste samlede mærke computere (HP - Acer - Medion og måske flere) har en indbygget Kom godt i gang, den er for folk som aldrig har rørt en computer før

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 22:41

Der kan ske forskellige ting når låget klappes ned.
Hos mig kom der en ostemad i klemme. , men heldigvis var det en Sweitzerost så man kan se lidt gennem hullerne.

Min Zepto går i dvale.
Mine Compaq er sat til at spille videre på den musik der er i gang, men programmer går i dvale.

Ps. Det indbyggede webcam virker ikke med nedlukket låg.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-10-08 23:27

Altså Eyvind
Nu har jeg kigget efter i Help and Support. Og det virker ikke på min bærbare. Enkelte dele af Help and Support virker, men netop den del, som jeg gerne ville studere er der åbenbart ikke.
Det er en kategori, som hedder Hardware/brugervejledninger/tastatur & touch pad osv., men der er ingen brugervejledninger at finde. Systemet går i timeglas og der sker intet.
Jeg har lige kigget i kontrol panelet og der står HP Brugervejledninger under Hjælp & Support - men med 0.0 MB. Det er under fjern og tilføj programmer.
Jeg må nok have fat i HP.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 23:53
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-10-08 09:20

Hej o.v.n.
Det kigger jeg lige på, når klanen har været her i dag
God søndag
Ingelein

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 09:23

Selvfølgelig er den en eller anden manual, men den ligger jo på den medfølgende CD/Dvd

Kører du Vista eller XP

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-10-08 09:46
Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-10-08 10:46

Tak for svaret Eyvind.