/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
en nål
Fra : Rytterknaegten
Vist : 671 gange
499 point
Dato : 04-10-08 04:23

Hej derude i natten.
Rytterknægten er på banen atter en gang.

Atter, har jeg et problem: prøver at søge efter aner til min samleverske: Jeg sidder med hendes Mors dåbsattest, som jeg fik fra de venlige mennesker på Landsarkivet i Viborg.
Havde håbet at der stod dato og fødested på Moderens forældre, men ak!!!!
Det viser sig at min kærestes Mor er født i: Skive Landsogn, Hindborg Herred Viborg Amt 1936 5 August. Døbt i Skive Kirke 8 August, året efter??? Lidt mystiskt, eller???
Saa langt går kirkebøgerne ikke på AO.
Moderens navn: Conny Mona Kristensen
Forældre: Mekaniker Jens Marinus Kristensen
og Hustru Cecilie Marie Svendsen
Jeg har prøvet at søge på FamSearch forgæves.
Håber på lidt hjælp, I plejer jo at være rigtig gode derude, men måske ER Vi for langt oppe i tiden??

eller?
Mvh
Rytterknægten
Stadig ikke Bornholm Svend

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 499 point
Dato : 04-10-08 09:33

Hej

Du bliver nok nødt til at væbne dig med tålmodig hed - man er jo igsng med at lægge kirkebøger på nettet op til 1950 - så det er bare et spørgsmål om tid inden du kan se det.
Hvis du ikke kan vente så længe kunne du jo tage en tur til Viborg og finde det der eller prøve at få en til lave opslaget for dig på www.dis-danmark.dk under forumgrupper i det forum der hedder hjælp til opslag.

Lis

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 04-10-08 10:49

Tak Lis.

Har tænkt på en Viborgtur, endnu en gang.
Vi var jo så heldige at finde min kærestes Far
i en faderskabssag for 3-4 årsiden, han havde såmænd "gemt" sig 50 år oppe i midtsverige

Det er så nu Vi atter prøver at finde "en nål i høstakken".

Nu er jeg jo ikke så "skrap" som jer i Top 5, og andre gode Slægtsforskere for den sags skyld,
så jeg væbner mig lige med tålmodighed et stykke tid endnu.

Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 04-10-08 15:49

Citat
Forældre: Mekaniker Jens Marinus Kristensen
og Hustru Cecilie Marie Svendsen

hvor er de født?

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 04-10-08 17:48

Hej Dr dem.

Her er jeg så atter på glat is.
Har hørt alt fra Resen (ved Skive) og Brårup.
Jeg ved det faktiskt ikke, derfor nålen i høstakken!!
Jeg er utrolig glad for nogen overhovedet gider prøve at hjælpe mig.

Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 22:51

Hej med dig.

Jeg ved ikke om de kan hjlæpe her men prøv.
www.arkivalieronline.dk
Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-10-08 23:13

Tak Lis

Vidste godt at det "næsten" var umuligt, men jeg er jo før blevet positivt overrasket over slægtsforskeres evner.
Positivt: nu melder jeg mig langt om længe ind i DIS.

Jeg fortsætter min søgen i lidt flere herreder og sogne i Viborg Amt i AO, hvem ved: måske stikker jeg mig??????

Tak til jer andre for jeres indslag.

Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-10-08 17:02

ja og du opgivere allerrede det er jo bare og køre kirkebøgerne igennem for hele landet
dr.dem