/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gipsplader og savsmulstapet
Fra : egoland
Vist : 813 gange
100 point
Dato : 03-10-08 22:15

Jeg har et rum på loftet byyget i gipsplader, som er tapetseret med savsmuldstapet. Det vil vi have af, og så glasvæv op i stedet. Men hvordan tager vi savsmulstapetet af gipspladerne uden at skade dem? En fakir ville nok gå gennem det malede, og dermed vandtætte tapet, og ødelægge overfladen på gipspladen, og for meget vand/damp ville måske skade dem, så hvad gør vi?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-08 22:18

Du tager en Malerrulle og varmt vand smører noget på væggen og så en bred spartel

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-10-08 22:19

Hej.
Prøv at læse lidt her. www.lav-det-selv.dk er er skrevet lidt om det.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-08 00:17

Hej
Det kommer an på hvor mange lag plasticmaling der er smurt ovenpå. Så er der jo ligesom gummi/plastichud på tapetet som vil være svær at bløde op uden fakir. Jeg vil tro at du kan bruge sandpapir korn 80 - 120 for at bryde igennem laget. Hvis du har mod på det, kan du slibe alt træsmuld væk på den måde. Gider du ikke det, kan du jo gøre det våd, når der er hul på plasticlaget og nulre det af.

Mange hilsner Ingelein - som lige har taget glasfibertapet af - i sønnens entre

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 04-10-08 09:39

har selv haft stort held med at smøre tapetklister på, lade det trække lidt og der efter skrabe tapeten af med en spartel, ingen skader på gipsen, det virker bare. god fornøjelse med arbejdet.

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 04-10-08 15:28

Tak for svaret ingelein.