/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
erfaring med mobil-bredbånd ?
Fra : Mad_Nuser
Vist : 1085 gange
100 point
Dato : 03-10-08 17:14

Hej har du nogen erfaring med mobil bredbånd ?
call me, telmore, mm. så vil jeg gerne læse om dem.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:18

det bedste af de mobile bredbånd er efter min mening 3. Det kører mest smertefrit i hvert fald i mit område her nord for Limfjorden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:25

Hold dig fra ALT ANDET end 3....

Prisen er den samme - så det bør ikke betyde noget....

Selvom f.eks. Telia reklamerer med at de bruger 3 hvor det er til rådighed er de MEGET langsommere i hastighed...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-08 17:26

Telia og 3 er de to som har den bedste dækning og højeste hastighed ude på landet, i byerne kan alle vist være med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-08 17:27

Det passer så ikke Refi, Telia har stor hastighed og god dækning på landet, der er så andre argumenter som gør at Telia ikke er så fordelagtig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:27

På det link jeg har sendt kan du tjekke om dækning med 3, for netop dit område

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-10-08 17:29

nogen der har erfaring med Telmore ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:31

Citat
Det passer så ikke Refi

Jo det passer...

Teori er et - praksis noget andet

De har BEGGE været afprøvet - og der er STOR forskel.... (i hele landet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:31

Citat
nogen der har erfaring med Telmore

Og hvorfor vil du lige have dem ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:31

Hvorfor tror i egentlig at 3 har vundet samtlige tests

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-08 17:33

Jamen det er naturligvis i praksis at Telia slår TDC og Sonofon med flere længder, det er vist noget du har læst og ikke din personlige erfaring

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-10-08 17:34

telmore koster det kun 199.-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:35

Citat
at Telia slår TDC og Sonofon med flere længder

Det er der da INGEN der benægter...

Det var godt du ikke tog 3 med i udtalelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:36

Og det koster det også hos ALLE de andre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 17:37
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-08 17:38

Jeg har da 3 med i mit første indlæg http://www.kandu.dk/spg127009.aspx#1446394

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-10-08 17:45

tak for oplysningerne ind til vidre,
skal lige læse mere og de forskellige udbyder

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-10-08 18:33

du skal fådit abonnemeny hos 3. det er helt suverænt. har haft det i et halvt år og bruger det om sommeren når jeg sejler. selv langt ude på kattegat er der fin dækning. og hastigheden er helt i top. desuden er der frit forbrug i modsætning til andre udbydere der sætter en grænse på 10 gb.
alt andet end 3 vil være en fejlinvestering.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-10-08 03:39

[B]IADVARSEL - 3 er umulig at sige op. De sender umulige regninger med mærkelige gebyrer/B]
Jeg har forgæves forsøgt at opsige abonnementet - dels ved opringning - 2 breve og henvendelse til deres forhandler i Bilka. De påstår at de ingen opsigelse har modtaget. Hvad gør man så???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-08 17:38

Hallo AMANDA, du kan da bare sende dem et anbefalet brev, hvor du gør opmærksom på din opsigelse, og i en fodnote henviser til tidligere opsigelser med datoer.
Her ud over skriver du at et kopi af dette brev er sendt til forbrugerombudsmanden, samt TV's forbrugermagaziner.
Det er jo en opmærksomhed de gerne vil være foruden!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-08 17:45

At Telia slår TDC og Sonofon med flere længder, skal nok ses i lyset af at de springer over hvor gærdet er lavest.
Mine erfarringer med Telia er markuleret, og deres troværdighed kan ligge på spidsen af en knappenål!
Jeg har valgt Easy2Go fra TDC. De er ikke billigst, de er ikke bedst, men det er den sikreste forbindelse, og så er der trods alt en fordel med at samle alt tele og net trafik hos den samme udbyder (selv om man ikke bliver rigere af det).
Jeg bruger det ikke så tit, men kun når jeg er uden for mit egen netværks rækkevidde. Og så giver de adgang til alle TDC's HotSpot.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 17:53

Telia har jeg heller ikke gode erfaringer med. Ikke lige med bredbånd men mobiltelefoni. Har måttet kæmpr med en regning der skulle på betalingsservice, men som bare aldrig kom det

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-10-08 06:55

Tusind tak Serverino - det bliver desværre nok det næste, men jeg er meget glad for dine forslag.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-10-08 07:29

tak for alle inputs.

Godkendelse af svar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-10-08 07:31

Tak for svaret severino.