/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Avisbud/reklameomdeler
Fra : Gucci1704
Vist : 11568 gange
50 point
Dato : 03-10-08 15:45

Hej
Har nogen herinde en idé om, hvormeget man tjener i mdr.´s løn/årsløn for at være avisbud/reklameomdeler hhv. ung/voksen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-08 15:54

Der er forskel på om det er aviser eller reklamer

Ved aviser er der et beløb pr uddelt avis, ved reklamer afhænger det af hvor mange reklamer der er pr husstand.

Lønnen for at dele reklamer ud for unge under 18år er minimal men det giver god motion.

Men begge job, har vide grænser for lønnen.. det ville hjælpe lidt hvis du kunne præciserer om det er det ene eller andet job

Kik evt. under www.jobpatruljen.dk

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-10-08 16:17

Jeg tror der er stor forskel alt efter om det er børnearbejde eller voksenarbejde og hvor mange aviser/ruter man vælger.
Man kan jo godt have en lille rute og lavt antal avis og tjene små penge også kan man sige ja til flere ruter og antal aviser også kan man få aviserne leveret til sin adresse også skal man bare dele dem ud inden et bestemt tidspunkt/dag.

Så jeg tror det svinger meget alt efter hvor meget man vil dele ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 16:39

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-avisbud#q4

klik dig for i øvrigt rundt på siden

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 03-10-08 16:55

Det svinger meget??
For ca. 3 mdr.siden var der noget i TV, om en avisbud/reklamer. Han tjente 350000 om året.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-08 17:13

Og lige præcist den udsendelser er blevet diskuteret her på kandu.......og alle fandt ud af, at det beløb er langt fra virkeligheden.

Aviser skal være uddelt senest kl. 8 tror jeg det var, og når de tidligt kan få dem udleveret kl. 3-4 kan man ikke nå at dele så mange ud, at det kan blive de svimlende beløb, det kan simpelthen ikke lade sig gøre, selv om han løber nok så stærkt og har nok så mange ruter.

Prøv om du kan finde tråden, så kan du se udregningerne

Accepteret svar
Fra : Sonie310

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-08 19:01

Altså jeg har gået med aviser for Forbruger Kontakten.
Og dér fik jeg en løn på minimum 1 kr. pr. husstand, plus 40% tillæg fordi jeg var over 18 år.
Men de snyder rigtig meget med lønnen!

Synes at 350000 kr. om året lyder helt sindssygt. Tror virkelig ikke at det er muligt hvis man også skal nå det inden for tidsgrænsen.

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 14-10-08 15:07

Tak for svaret Sonie310.