/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvor stort er mit grafikkort
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 3375 gange
50 point
Dato : 02-10-08 17:37

Jeg har set mange vejledninger til at finde ud af, hvilket grafikkort man har. Men hvordan finder man ud af, hvor stort (mb) det er? Jeg har prøvet med CPUZ. Hvor stort skal et grafikkort være, for at kunne køre Vista uden problemer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 17:48

Det er dine Ram der betyder noget - ikke grafikkortet - det behøver teoretisk ikke ram - det låner bare....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-08 17:51

Du højreklikker på skrivebordet

egenskaber - indstillinger - avanceret - kort. Der kan du se hvilket grafikkort du har i og hvor mange ram der er på.

For at køre Vista skal du ikke have et alverdens groft grafikkort, og så alligevel. Det er du nødt til at prøve dig frem til. Det vigtigste i din pc for at kunne køre Vista er mængden af ram. Der skal du have min 1 GB for at kunne køre. Men lad os høre hvad for en pc du har med prcessor hastighed og rammængde

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 02-10-08 17:51

1. Start -> Kør
2. Skriv: dxdiag
3. Klik på fanen Skærm

Så står der lidt nede: Hukommelse i alt (ca.): x mb

Hvor x = Dit grafikkorts hukommelse/størrelse.

//Kettedk

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 02-10-08 17:56

Citat
Indsæt dit citat her
egenskaber - indstillinger - avanceret - kort. Der kan du se hvilket grafikkort du har i og hvor mange ram der er på.
Det virkede: 256 mb.

Maskinen i øvrigt er en dell dimension (stationær), pentium 4, 3 ghz og 4 gb ram.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 02-10-08 17:58

Prøver igen...

[egenskaber - indstillinger - avanceret - kort. Der kan du se hvilket grafikkort du har i og hvor mange ram der er på]

Det virkede: 256 mb.

Maskinen i øvrigt er en dell dimension (stationær), pentium 4, 3 ghz og 4 gb ram.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-10-08 18:02

Til Vista vil jeg anbefale et directx10 kompartibelt kort specielt hvis du vil have fornøjelse med Aero grafik gejlet. Hvis du ikke vil bruge det er et grafikkort erhvervet inden for de sidste par år rigeligt. Du må forøvrigt kunne gå ind under Start > kør > skrive dxdiag og tryk på Ok > Derefter går du ind under fanebladet skærm og der kan du så se detaljer om dit grafikkort.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-10-08 18:03

Nåh kan se du har kvalificeret hjælp

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 02-10-08 18:10

Det er et et ATI-grafikkort, X300/X550, chiptype Radeon X600, 256 mb.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-08 18:15

Det kan sagtens køre med Vista. Men hvis du skal til at spille spil skal du op med tegnebogen

PCen har masser af kræfter til Vista

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 02-10-08 18:18

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Manse9933