/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad skal jeg købe?
Fra : ponda
Vist : 595 gange
95 point
Dato : 02-10-08 13:56

Hej!

Jeg søger en bærbar computer, men ved ikke hvad jeg skal købe.
Håber at i kan hjælpe.
Jeg har en hp nu, med 1 gb ram og 250 gb hukommelse og et bundkort som ikke er delt.
Jeg har lige fået den lavet, med et nyt bundkort, det kostede 2500 kr, men skærmen er gået i stykker og det kunne ikke laves, så jeg skal have en anden, suk.
Der er rigtig mange på markedet, men jeg ved ikke hvad der er godt eller dårligt
Denne gang vil jeg gerne have en helt sort og måske mindre, jeg har en "17" nu.
Nogle forslag hvor jeg kan købe en billig (ikke over 7000 kr) men den skulle jo gerne kunne det samme som den jeg har nu, eller være bedere
Denne jeg har nu kostede 12.000 kr for ca 2 år siden, så den kan en del, men har ikke forstand på hvad det er.
Mine krav er at den skal være hurtig, kunne rumme meget og man skal både bruge den på nettet og kunne spille på den.
Faktisk alt det en alm. kan, hvis i forstår...
I må gerne sende link til en eller skrive hvad de hedder og gerne dem fra supermarkedet, hvis de er gode...
Kan man evt købe en med et billigt bundkort og sætte mit nye bundkort over i den, eller passer en mindre computer ikke til det jeg har nu?
Suk det var en masse spørgsmål

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-10-08 14:45

Inden du bestemmer dig så se lige her http://www.pcworld.dk/c/laptoppc

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-10-08 14:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 14:52

Citat
med 1 gb ram og 250 gb hukommelse

Det lyder interessant....

Mon ikke det er Harddisken der er på 250 Gb....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-08 17:53

Hvad krav stiller du til laptoppen, skal den bruges til hardcore spil eller er det mest kontor/surfing det drejer sig om

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 03-10-08 10:16

refi jo det er det jeg mener, troede også at det var det, det betød

fijala øhee jeg spiller mest på nettet, men jeg har også nogle store pc spil osv og de skulle jo gerne være hurtige på den nye computer osv...

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 03-10-08 10:29
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 11:08

Sjovt nok vil disse notebookkøbere ikke spille - og så alligevel viser det sig at det er det VIGTIGESTE

Notebooks KAN bruges til spil - men de er IKKE optimale - og slet ikke til de nyeste spil.......

Så skal du spille er en stationær at foretrække.....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 95 point
Dato : 03-10-08 16:11

den laptop du linker til kan ikke spille krævende spil. Hvis det er det du vil må du højere op i pris og de 7000 rækker heller ikke. Men jeg finder lige et link til en der kan klare at spille.

Selv om refi griner af laptops kan de faktisk sagtens købes så de kan trække spil, men jeg vil alligevel give ham ret i at hvis det er en spille pc man er ude efter, så skal man vælge en stationær.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 16:13
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 16:16

en mere

http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=739¬ebookid=1079

og sig ikke at en bærbar ikke kan spille. Der er der power så det klodser.
http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=837¬ebookid=1173

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 16:22

Husk ildslukker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 16:37

Selvfølgelig vil fordelen være at varmeregningen til huset/lejligheden vil falde den del.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 05-10-08 14:04

Takker kigger lidt på dem

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 05-10-08 14:06

Hvis jeg tager de store spil i den anden pc, ville den fra elgiganten, så være en god computer...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-08 16:55

Det er ellers en fin pc bortset fra grafikkortet, men personligt ville jeg vælge en med en Intel core2duo prossessor frem for en AMD. Intel er bare lidt bedre for tiden for AMD kom bagud i opløbet med dobbeltkerne processorer.

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 07-10-08 16:34

Ville det kunne betale sig for mig at købe en defekt og så få en til at flytte alt det jeg har i min, over i den anden?
Jeg mener at det eneste denne fejler er at skærmen er ødelagt...

Godkendelse af svar
Fra : ponda

Dato : 10-10-08 00:23

Fijala, du får mine point, da du prøvede at hjælpe mest

Jeg har købt en HP til næsten 9000 kr men så kan den også alt det jeg vil have

TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-10-08 17:14

Hej ponda og tak for point.

Det er da dejligt at høre du har fundet en bærbar. Det er vel ikke sådan at du har et link så jeg kan se den.