/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan ses profil på Facebook
Fra : nikosiers
Vist : 1001 gange
20 point
Dato : 02-10-08 10:10

Hej!

Har tilmeldt mig Facebook og har lige et spørgsmål som I måske kan hjælpe mig med.

Hvordan ser jeg andre personers profiler? Jeg kan slet ikke gå ind på nogen. Hos en af mine venner kan jeg da se langt de fleste profiler selv om han ikke er venner med dem. Går jeg f.eks. ind på en gruppe for min gamle skole er alle navnene med blå tekst, så man kan gå ind på den. Men logger jeg ind med min egen er de alle sammen sorte, så man ikke kan se profilerne.

Er det fordi jeg ikke har været oprettet på Facebook særlig længe eller hvad skyldes det? Hvordan kan jeg få lov til at se folks profiler?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-10-08 10:22

Du kan kun komme ind på de profilnavne, hvor navnet står med -- blå --- det er personerne der har beskyttet sig imod at alle og enhver kan kikke dem i kortene,

Dem du bliver venner med, der kan du se deres profiler

Kommentar
Fra : nikosiers

Dato : 02-10-08 10:34

Jeps. Men fra min kammerats profil kan jeg godt se profilerne fra dem fra min gamle skole, når man går ind på gruppen - selv om han ikke er venner med dem, han har slet ikke gået på den samme skole. Men jeg kan slet ikke gå ind på nogen som helst. Det må vel være fordi jeg er ny bruger eller skal foretage mig et eller andet for at jeg kan gøre det. Men hvad?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 12:58

Når du opretter dig får du en mail som du skal bruge til at aktivere din profil. Har du brugt den genvej og aktiveret din profil?

Kommentar
Fra : nikosiers

Dato : 02-10-08 13:06

Yes yes. Jeg er skam oppe og køre på Facebook. Har også fået tilføjet de første par venner. Men jeg kan kun se deres profiler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-10-08 13:18

Din kammerats profil må være godkendt af dem fra din gamle skole.

Dem du ikke kan se af dine venner - dem du har tilføjet - har nok ikke accepteret dig endnu??

Når de gør det, får du en mail

Kommentar
Fra : nikosiers

Dato : 02-10-08 13:31

Nordsted1:

Jeg tror du misforstår nogle ting. Jeg kan godt se de venner, der har accepteret mig. Det er alle andre jeg ikke kan se. Og nej, min kammerats profil er ikke godkendt af dem fra min gamle skole, han har som sagt slet ikke gået der og kender dem ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 14:50

Det lyder som om du mangler en cookie eller en lille batsfil fra facebook der gør dig i stand til at se andre profiler.

Har du lige ryddet op på din PC? Slettet cookies og temp. internetfiles?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 02-10-08 14:55

Citat
Men logger jeg ind med min egen er de alle sammen sorte, så man ikke kan se profilerne.

Når du ser de sorte, skulle der gerne være en firkant ovre i højre side, hvor du
kan tilføje dem som ven!

Når du har gjort det, kan du først komme ind på deres profil, når de har accepteret dig
som ven.

Kommentar
Fra : nikosiers

Dato : 02-10-08 14:58

granner01: Hmm... Ja, det tror jeg måske jeg har. Kan det være det? Hvad kan jeg så gøre ved det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 15:35

Du kunne jo slette din nuværende profil og så lave en ny, eller du kunne beholde den du har, skrive i den at du har været nødt til at lave en ny og så henvise til den nye. Og så lad være med at rydde op i maskinen lige efter du har accepteret din profil.

Der kan også være sket det at der er en fejl på facebook of at du så lige er stødt på den fejl.

Men prøv at lave en ny profil.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-08 16:43

nikosiers

Se her http://www.kandu.dk/spg126975.aspx

Det er jo rigtigt, som Mone har skrevet

Citat
Når du ser de sorte, skulle der gerne være en firkant ovre i højre side, hvor du
kan tilføje dem som ven!

Når du har gjort det, kan du først komme ind på deres profil, når de har accepteret dig
som ven.

Det er jo ikke alle, der er online på den tid, du er der.

Du må bare afvente og se om dem, du vil være ven med vil være ven med dig

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 02-10-08 19:08

Citat
Du kan kun komme ind på de profilnavne, hvor navnet står med -- blå --- det er personerne der har beskyttet sig imod at alle og enhver kan kikke dem i kortene,

På Facebook kan man selv bestemme hvor meget "uvedkommende"kan se, så hvis man ikke vil have at folk man ikke kender, så blokerer mn for dem på den måde

De personer der er blå, er dem, der er ligeglade med hvor meget andre kan læse om en.

Citat
Dem du bliver venner med, der kan du se deres profiler

Dem der er sorte, som man gerne vil i kontakt med, trykker man på--- tilføj som ven --- når vennen så har accepteret en, så kan man læse vedkommendes profil--- men vedbliver med at være sort for alle andre, der ikke er accepterede.

Accepteret svar
Fra : johanma

Modtaget 20 point
Dato : 02-10-08 20:39

Det problem har jeg haft, jeg skulle bare tilmelde mig network Denmark...

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 02-10-08 21:03

Som johanma siger: Det er sikker fordi din ven er medlem af et netværk, fx. Denmark, og alle de profiler han kan se, som du ikke kan se, også er medlem af netværket.

Godkendelse af svar
Fra : nikosiers

Dato : 03-10-08 14:05

Tak for svaret johanma. Det var lige præcis det man skulle gøre.