/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adobe
Fra : axelbjarne
Vist : 1266 gange
100 point
Dato : 02-10-08 09:37

Problemer med at installere Adobe.....

Adobe har registreret en fil med fejl (checksum-fejl). Programmet er blevet lukket uden at være blevet installeret.
Info ID: 6800.317.14.2.100921
Please send the Info ID to http:www.adobe.com/misc/bugreport.html

Det hele startede da jeg ville installere Adobe 9

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-10-08 09:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 09:56

Og bruger du downloadacc. el. lign så ud med den.....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 12:31

Jeg bruger ikke acc. Men når jeg prøver at hente den får jeg denne fejlmeddelelse:

Intern fejl 2753. Updater.api_NON_OPT

Kan det være fordi jeg har installeret PDF til Word?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 12:52

Vent en måned med at installere version 9, der er sikkert fejl i den.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 12:56

Problemet er så, at jeg ikke har nogen Adobe overhovedet...Adobe 8, kan jeg heller ikke installere...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 13:05

Hvilken browser bruger du

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 13:08

IE 8 Beta2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 13:22

Ud med lortet...

Betaversioner er dømt til fejl....

Firefox giver også fejl hos visse i kombination med Adobe....

Brug IE7 - så er problemet løst...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 13:23

Og endnu bedre - IE7 Pro

http://www.ie7pro.com/

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-08 13:43

Browseren har da intet at gøre med om du kan installere Adobe Reader, det er vel de forskellige plugins du mener Refi ? Axelbjarne kunne du måske tænke dig at droppe Adobe Reader og prøve Foxit Reader ? Også gratis og den kræver ikke ret mange af computerens kræfter: http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader_2/down_reader.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-08 13:47

Eller ryd op i din registrerings database, hvis du mangler et godt gratis program, så er der en her: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html der er andre som kan gøre det grundigere, men de koster

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 14:17

Citat
Browseren har da intet at gøre med om du kan installere Adobe Reader

JO

de downloader ikke på samme måde og ændrer downloadet....

Netop omtalte ID er den der skyldes Firefox.... Den kommer IKKE på IE7

Citat
I had the Info ID: 6800.317.14.2.10092 error today. I discovered that if I downloaded the installer using Firefox (2.0.0.11), two bytes of the file were different compared to when I downloaded it using IE7. IE used the downloader and Firefox did not. Both files were the same size and downloaded without any problems. The IE7 downloaded installer ran, the Firefox one died claiming there was a checksum error.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-08 14:24

prøv lige at fjerne fluebenet i mini download manager i ie7pro - hvis du stadig har problemer så fjern alt adobe og geninstaller.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 14:32

Jeg har fjernet alt Adobe også i registreringsdatabasen manuelt. Har også afinstalleret programmet FDP til Word.
Men nu fik jeg så en ny fejlmeddelelse som lyder:

Der opstod en netværksfejl ved forsøg på at læse fra filen: C:\WINDOWS\Installer\AdbeRdr812_DK_msi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 14:41

Jeg kan efterhånden slet ikke gennemskue HVAD du laver...

Fjern DET HELE - (browsere-download-adobe) - rens ud igen og start forfra....

Du har da rigtig fået lavet rod i det hele....

Hverken word eller pdf(mener du vel) til word har noget med sagen at gøre.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-08 15:45

Hvis Axelbjarne ville afsløre hvad det er for et Adobe program, han ikke kan få til at virke, så kunne rådene måske blive lidt mere seriøse.

Adobe leverer flere forskellige programmer til forskellige formål.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 17:02

Det er både Adobe Reader 8 og 9 der ikke vil installeres - senest har jeg fået fejlmeldingen

Intern fejl 2753. Updater.api_NON_OPT

Der er renset op til den store guldmedalje.....og Windows Installer er hentet på ny...kørt sfc /scannow, installeret Service Pack 3 igen, så der mangler ikke filer....

Men åbenbart har andre været ude for det samme, bare ikke lige her på kandu.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 17:42

Og de der har været ude for det er alle relateret til forkerte downloads

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-10-08 20:10

Hvis det kan hjælpe noget har jeg nøjagtig de samme problemer.
Jeg har også installeret PDF til Word.
Jeg kan ikke opdatere til Adobe 9. Har samme problemer med Checksum (bruger Ie7 pro) Jeg kan ikke fjerne Adobe 8.1.2 ved anvendelse af kontrolpanel - tilføj/fjern programmer. Jeg får nøjagtig samme "netværksfejl" - jeg har prøvet at browse frem til placeringen af - AcroR.msi uden det hjalp.

Til Akselbjarne: Hvor har du hentet brugbar Windows installer. Jeg har nemlig et par andre programmer, jeg pludselig ikke kan opdatere. Ved at følge link på programmernes hjemmesider skulle årsagen nemlig være problemer med windoews installer.

Jeg siger ikke det er programmet PDF til Word, der har givet mig problemerne, men de er opstået efter installering af dette. Andre der har installeret samme program må, da gerne oplyse op de har fået lign. oplevelser!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 20:21

Jeg har da haft den installeret hele tiden UDEN problemer....

Det er vel ikke sådan at i hentede den første der var med fejl i

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-10-08 20:30

Nej - jeg kunne godt vente.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 20:46

Windows Installer henter du ved at skrive:

Eksempelvis Windows Installer 4.5 som jeg bruger - i Google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=windows+installer&meta=

http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=5A58B56F-60B6-4412-95B9-54D056D6F9F4&displaylang=en

Jeg har også en fornemmelse af, at efter vi har installeret PDF til Word, er vores problemer opstået....

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-10-08 20:48

Jeg har lige hentet Windows installer 4.5, men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-08 20:53

Jeg går i registreringsdatabasen og fjerner alt det jeg kan af Adobe og Acrobat, der ligger der, så ser vi hvad der kommer ud af det....

Men jeg har også været inde i stifinder og så i C: fundet Adobe mapper som jeg kunne fjerne, fandt det ikke under søg: Adobe...så tilsyneladende skal vi vidt omkring.

Men vender selvfølgelig tilbage med resultatet af mine anstrengelser....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 20:56

Så brug

http://www.revouninstaller.com/

Den rydder meget bedre op....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 07:19

Havde næsten fået det installeret, men så kom denne fejlmeddelelse:

Der opstod en netværksfejl ved forsøg på at læse fra filen: C:\WINDOWS\Installer\AdbeRdr812_da_DK.msi

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 07:23

Andre fejl i forbindelse med Adobe:

http://www.adobeforums.com/webx/.59b5e940

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 09:31

prøv med denne der sletter alt adobe og se om du kan downloade uden at få fejl

http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 09:33

ps til ovennævnte - det hjalp da jeg fjernede med den da jeg skulle hjælpe en bekendt i aftes så er da værd at forsøge.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 12:46

Jeg har liget prøvet dit forslag miritdk. desværre fik jeg igen denne fejlmeddelelse:

Intern fejl 2753. Updater.api_NON_OPT

Og jeg har renset op efter alle kunstens regler....har endda kørt chckdsk...og harddisken var ok. Man bliver jo noget skeptisk, med hvad fa'en der kan være galt...bliver da sjovt, når jeg får det til at virke....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 13:36

Nu har jeg prøvet at hente Adobe 8, så kommer denne fejl:

Der opstod en netværksfejl ved forsøg på at læse fra filen: C:\Documents and Settings\Axel\Lokale instillinger\Temporary Internet Files\Content.IES\1LS1HC6R\AdbeRdr812_da_DK.msi

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 13:50

Så har jeg prøvet at kopiere hele Adobe ind i Windows Installer mappen.....fik så denne fejlmeddelelse:

Intern fejl 2356. Data1.cab

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 15:23

Jeg tror du skal FORMATERE dit c-drev og starte forfra....

Læser man f.eks. alle dine tips om redigeringer i dit og dat (læs reg.base) og samtidig formoder at du selv bruger disse ting, er der noget der tyder på at du efterhånden har fået lavet så meget rod i din komputer at intet mere virker som det skal....

Da alle mulige ting DER BURDE virke ikke virker - kan JEG ikke rigtig se nogen løsning

Så du er nok bedre tjent med at starte forfra...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 15:25

Alt andet virker perfekt, der er kun problemer med Adobe....

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 03-10-08 15:37

Tak for svaret o.v.n..

Den var der ingen problemer med at installere....tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-08 15:46

Selv tak, lidt træls at du ikke fandt ud af det med Adobe, jeg hader når jeg må give op måske har du det også sådan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 21:57

Hvis du nu skulle se ind på dit spørgsmål, så jeg lige drille lidt, jeg har lige nu udskiftet Adobe Reader 8 med Adobe Reader 9 dansk på den en af mine computere, Windows XP Pro Service Pack 3, og jeg brugte Firefox til at hente herfra: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2_allversions.html