/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Miniprinter
Fra : frieda
Vist : 812 gange
200 point
Dato : 02-10-08 08:47

Er der en/nogle af jer, der har erfaring med en "miniprinter".

Dvs. en lille printer man kan medbringe, forbinde til kameraet og printe billeder ud med.

Mit kamera er et Canon EOS 300D.

Tak

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-08 08:57

ja. vi købte et "samlesæt" canon A460 og printer.
printeren er en fiks lille sag, som printer de flotteste billeder ud med streger på bagsiden - som på et postkort. alm. fotopapir kan også bruges, det er billigere.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-10-08 08:59

Kan du give mig navnet på printeren?

Tak

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-10-08 09:05

JEG HAR LIGE VÆRET TIL DEMONSTRATION HOS EN FOTOHANDLER, DER FIK VI FOREVIST
EN MINI PRINTER.

DEN KOSTER 500,- KR MED LEDNING OG 700,- KR TIL BATTERI.

DET KOSTER 3,- KR PR STK AT LAVE BILLEDER SOM POSTKORT, DET ER MED PAPIR OG FARVE.

BILLEDERNE SÅ OK UD.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-08 09:53

Jeg mener ikke det er en god måde at gøre det på.

Kvaliteten på printet er sådan set ok, men det er en dyr løsning for at printe nogen helt rå ubehandlede billedfiler ud.

men det afhænger selvfølgelig også af hvordan du plejer at håndtere dine billedfiler.

Om du selv redigerer dem, altså beskærer, ændrer lidt hist og her, tilføjer kontrast o.s.v.

Hvis du alligevel ikke beskæftiger dig med det, og blot udprinter de rå billeder, kan det sådan set være ligegyldigt om du kobler kameraet til en kortprinter eller en "alm" stationær printer.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-08 10:29

den hedder selphy og har sikkert et nummer, men manden i mit liv er brugeren af printeren. jeg fotograferer (canon) OG HAN PRINTER, hov, de er bare blevet rost til skyerne af vennerne. men de tør måske ikke andet. vender tilbage, hvis det er nødvendigt med en ekstra betegnelse.

jamen dova, jeg mener også, at jeg pointerede at fotopapir er biligere, ik'?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-10-08 10:37

Almindeligvis vil jeg ikke drømme om at printe mine billeder ud således; jeg elsker min photoshop
MEN
jeg skal fotografere ved en venindes bryllup. Der vil være gæster tilrejst fra flere forskellige lande.
Idéen er, at jeg tager billeder af alle gæster, printer billeder ud, sætter i en bog og får dem til at skrive lidt ved deres billede.
Jeg vil selvfølgelig give brudeparret de redigerede billeder også.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 10:56

Så husk at have ekstra farvepatroner og papir med...................så du ikke løber tør.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-10-08 11:03

Skal lige ha fat i printeren først

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-08 11:44

Citat
Så husk at have ekstra farvepatroner og papir med...................så du ikke løber tør.

Ja, de er vist ret dyre i brug, da jeg fik mit første digitalkamera, et Canon, kunne man købe sådan en lille printer med til det.....men et billede i 10 X15 ville dengang (for 4 år siden) koste næsten 4 kroner...udregnet efter fotopapirets pris og blækforbrug

Citat
jeg skal fotografere ved en venindes bryllup. Der vil være gæster tilrejst fra flere forskellige lande.
Idéen er, at jeg tager billeder af alle gæster, printer billeder ud, sætter i en bog og får dem til at skrive lidt ved deres billede.
Jeg vil selvfølgelig give brudeparret de redigerede billeder også.

Jo, til sådan et formål vil det da være en god ide og den mest handy løsning, medmindre man vil slæbe en computer og en printer med.....

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 200 point
Dato : 02-10-08 11:53

oooops, ja, jeg skulle absolut kloge mig.
nu er "printeren" vendt tilbage og har informeret mig om, at den vi har, selphy 720 eller 750 (den er pakket ned pt.) kun kan bruge postkort udgaven. ikke fotopapir.til gengæld er de virkelig flotte i farven.
man køber en pakke med blækpatroner og postkort og de følges pænt ad og slipper op næsten samtidig.
vi har sommetider været heldige at kunne købe på tilbud.
vil gerne sende dig et kort.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-08 11:56

smaddergo' ide, frieda.
jeg tager den til mig, og vil bruge den snarest, da vi skal til bryllup og barnedåb hos min datter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 12:56

Min nabo har en miniprinter og den er blevet brugt med stor flittighed. Hun går i en fotoklub, så hun laver mange billeder.

I dag bruger hun den ikke mere, dels bliver billederne bedre fra et billedbehandlingsprogram, og dels er det alt for dyrt i det lange løb.

Så den miniprinter blev brugt i 2-3 måneder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-08 12:57

Man skal så bare huske på, at filstørrelsen (forholdet mellem længde og bredde) på billedet i kameraet ikke har samme dimensioner som printet, så man skal ikke gå for tæt på motivet, da der sker en vis beskæring i printet.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-08 13:16

Det er jo lige den her du har brug for: http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=Q8531A%23BEJ
Citat
The HP Photosmart A526 Compact Photo Printer is designed for people wanting a quick, fun and convenient way to view, select, enhance, print and share high-quality photos when out visiting friends or family, without the need for a PC.
hvis du har et usb kabel til dit kamera, så er det løsningen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 14:28

o.vn. - Kan den HP arbejde sammen med Canon...................for det er nok bedst.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-08 15:38

Frieda du skal også lige sikre sig, at dit 300D understøtter/har funktionen "direct print", Pict bridge og hvad det hedder, den 300 D er jo ikke en af de nyeste modeller .....det hjælper jo ikke med printeren, såfremt kameraet ikke kan sende besked til printeren at den skal printe billedet

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-08 18:34

canon til enhver tid. jeg har brugt dette mærke i årevis, så jeg er nok miljøskadet.

men hp's omdømme er vist ikke så godt, som det har været.
kan være et rygte.

men canon til canon - det er nu mit bud.

men det er svært at vælge, især da sådan en fest ikke kan gentages.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 10-10-08 11:05

Tak for svaret aasenissum.

Jeg drønede ud til Mediamarkt lige før lukketid og købte den samme.
Den er bare super.

STOR succes til brylluppet.

Tusind tak til alle for interessen.

frieda

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-10-08 12:29

ååh, hvor det glæder mig. og tak for din beømmelse.
aase