/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Mangler kabel til min kamera
Fra : michael30
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 01-10-08 23:53

Jeg har været ude for at kigge på en bærbar computer.
Jeg skal kunne bruge til bla foto og videoredigerimg.
Men så opstod problemet jeg har et videokamera Sony DCR-HC35E med en dockingstation Sony DcRA-C151 med firewire kabel til at ligge det over på computeren.
Men jeg fik af vide at bærbar computer ikke har sådan et stik til firewire kabel, men at jeg skal bruge et E-sata kabel og er der nogle som ved om man kan få sådan et kabel et det sony udstyr jeg har.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-08 00:14

Løsningen er at du får fat i et indstikskort, af typen PCMCIA, som sættes ind i porten i siden. De findes nemlig også som firewire.
Måske er der også en USB udgang på dit kamera eller på dokingstationen, så er det jo langt nemmere.
Men ellers må du ud og købe et sådant kort.
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/scan/se=PCMCIA%20USB%3A%3AFirewire/fi=products/sf=category/co=yes/tf=description/op=eq.html?id=7QLkZnaE
Her er lidt at se på!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-10-08 08:18

Ellers har biltema en del til computere så måske også det kabel/adaptor eller kort

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-10-08 09:05

Det er mulig vis denne du mangler.hvis ikke så se videre på siden her:http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=502-83
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-10-08 09:08

Her er et sata kabel:http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=507-53
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 11:12

De fleste bærbare har da firewire - bl.a. min Zepto.

Men hvis ellers dit camera har hukommelseskort som kan tages ud - så kan du med en billig
USB-kortlæser bruge en hvilken som helst bærbar comp.

Jeg bruger selv en kortlæser til foto, så jeg ikke behøver at tilslutte camera til comp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-08 13:55

Hej michael30 jeg tror Severino har løsningen til dig, nemlig lige præcis den her: http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/U2FPCMCI01.html?id=BtHGEejA en firewire port til at sætte i den bærbare som mangler muligheden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-08 13:59
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 14:11

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-10-08 16:11

Din bærbar computer kan da sagtens have firewire stik eller IEEE 1394 som det også kaldes.
Du skal bare kigge på din computer og se om der er sådan et stik.

Se eventuelt: http://en.wikipedia.org/wiki/FireWire
For forskellige stik typer.

Men jeg syns da bare du skal tage din bærbare computer og videokamera+dockingstation ned til butikken også kan du vise det og prøve stikket i butikken for at se om det passer og nu du har en bærbar så kan du jo også prøve om det virker.

På min computer er der et stik hvor der står I S400, det er en firewire port men grunden til der ikke står firewire er fordi apple har licens på det navn så der kan også stå IEEE 1394.

Prøv eventuelt og højre klik på computer og vælg engeskaber og enhedshåndtering så kan du se om du har sådan en port.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-08 20:56

Ja firewire har kun 2 udgaver (endnu) så det skulle være let at gå til.
USB stik er jo efterhånden blevet en jungle, når vi kommer ned i ministikkene. Her har jeg ikke mindre end 5 forskellige slags stik af mini typen. Så jeg har en større kollektion af kabler til mit udstyr.

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 02-10-08 23:24

Tak for svaret severino.