/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
magnetens tiltrækningskraft
Fra : neonfisk155
Vist : 780 gange
20 point
Dato : 01-10-08 14:05

hej er der nogen der har haft ny prisma 9 som kan svarene til opg. 5.1

den kan evt findes som pdf fil på http://www.salkvist.net/ksider/2b/8b/Fysik/magnet_induktion_opg.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-08 14:08

Var det ikke nemmere blot at skrive til censor....

Svarene findes på nettet

Hvorfor får I opgaver ???

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-10-08 14:25

neonfisk155 >> der er en udpræget modvilje her mod at besvare andre folks skoleopgaver hvis de ikke har gjort en betydelig indsats selv.

Prøv at læse opgaven. I dette tilfælde går den ud på at undersøge noget ved en forsøgsopstilling

Et svar som 'Jern' er ikke en løsning idet jeg ikke har lavet opstillingen.

Tilbage til laboratiriet med dig.

Kommentar
Fra : putipande

Dato : 19-10-08 20:11

Alle materialer, som kan tiltrækkes af magneten, vil svække magnetfeltet, så clipsen falder ned.
Eks. jern, nikkel, cobolt, gadolinium.