/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Det bedste Anti-Virus ?
Fra : yearhouse
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 01-10-08 13:26

Jeg vil bare gerne høre nogle meninger.

Jeg har lige lagt KASPERI INTERNET SECURE i min maskine, da jeg har fået det anbefalet af nogle professionelle.

Men der findes jo mange: Er det samag og behag....eller ER der noget, man kan sige "er det bedste"?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-10-08 13:28

Citat
KASPERI INTERNET SECURE

For mig et ukendt program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-08 13:33

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=55

rul helt i bund og se hvor der linkes videre til "Du kan se vores vurdering af flere antivirusprogrammer her "

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-10-08 13:42

Skulle der ikke stå Kaspersky? http://www.kaspersky.dk/

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-10-08 13:44

hey

Threatfire Antivirus er efter min mening det bedste...
http://www.threatfire.com/

Men det arbejder desuden også gost sammen med avg eller antivir o. lign.
bruger kun 3-4mb

læs evt. mit tip her vedr. sikkerheds programmer
http://kandu.dk/tip18636.aspx

//CaiNe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-10-08 13:48

I forskellige test er det forskellige programmer der vinder men det er dog næsten altid de samme 5 - 10 stykker der lægger sig i toppen.

Det eneste der kan siges med sikkerhed er at de virusprogrammer der koster penge ikke er bedre end dem der ikke gør det.

Min erfaring siger mig efter at have været igennem 4 forskellige sikkerhedsprogrammer i løbet af de sidste 10 år at det man skal gå efter er det med den størtste brugervenlighed fordi jo mere aktivt det bruges jo mere effektivt er det. Når jeg får skidt ind på min pc skyldes det min egen dovenskab og ikke et dårligt virusprogram.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 13:54

Jeg bruger dette og har gjort det i årevis og det funker bare Det opdaterer hver dag Er gratis og har en behagelig flade http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.php

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 01-10-08 14:05

Goer som miritdk siger.
Download for Guds skyld IKKE AGV, som er et utroligt ringe program. Ud over oplysningerne paa Malwarecheck kan du ogsaa gaa ind paa Spywarefri og laese om dem. De kritiserer i den grad ogsaa AGV. Laes bl.a. kommentaren for selskabets egen direktoer. Dette burde faa folk til at holde sig fra AVG, men der findes jo en del staedige personer, som holder fast ved det gamle uanset, hvor mange beviser der fremskaffes.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 14:07

Det har altid funket her og gør det stadig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-08 14:13

nu har yearhouse 8 <--- også en måde at skrive århus på ) jo nu engang åbenbart købt kaspersky internet suite og det er da heller ikke den dårligste løsning

og jeg tror godt han ved hvor han kan henvende sig for ydeligere oplysninger

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-10-08 14:33

Spyfus du har din mening og det er OK, men at kalde AVG for et ringe program er noget vrøvl som absolut ikke er en seriøs bedømmelse.

Jeg har aldrig haft problemer med AVG, men har alligevel skiftet til AVAST efter at have læst her på "kan du" hvor god den er og den fungerer da også udmærket.

Det er tydeligt at læse her, at hver mand har sit foretrukne program.

Når der over flere år ikke forekommer problemer med f.eks. AVG er det sikkert ikke så ringe og det med dit mangelfulde citat af direktøren for AVG kan ikke bruges til noget, kom med et link til hans udtalelser.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 01-10-08 16:07

> Sunowich
Ja, det er standard udtalelsen. De fleste med antivirusprogrammer vil sige det samme, fordi de ikke ved bedre. Malware og andet skidt bliver bedre og bedre til at skjule sig paa computeren. Derfor tror isaer AVG--brugere, at alt er velforvaret. Jeg har haft fat i talrige computere med AVG. Bare ved at downloade den gratis version af SuperAntiSpyware og koere en fuld skanning, blev de fleste dog oejeblikkelig overbevist om, at AVG maaske alligevel ikke var sagen.

>Otnob
Tydelig vis har du ikke gennemlaest de fleste spoergsmaal herinde angaaende computer sikkerhed og ligeledes ikke set paa siderne Malwarecheck og Spywarefri for saa vil du have set talrige udtalelser fra eksperter, testresultater med mere. Ogsaa udtalelsen fra AVG. Jeg har bl.a. selv linket til den tidligere.

For at overbevise dig yderligere, saa er her 2 citater fra Spywarefri:
"Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse."
"Dette er en basisversion af en virusscanner. Den indeholder det mest nødvendige, men intet andet. Vi mener, at du kan bruge scanneren i en nødsituation. Hvis du absolut satser på freeware, så er Avast et bedre valg."
Og 1 citat fra Malwarecheck:
"AVG er meget kendt, og meget populært. Desværre er programmet slet ikke tidsvarende mere. Det virker som om, at AVG ikke gør noget ved deres gratis scanner. Rent teknisk er det meget skrabet, og malware databasen er ikke tilstrækkelig, hvilket har vist sig i flere tests. Vi har også selv kunnet se mange AVG brugere, blive for nemt inficerede.

Samlet vurdering: Ikke anbefalet.

AVG må kun bruges gratis til hjemmebrug.

PS. AVG er nu blevet opdateret til version 8.0. Der er blevet tilføjet spywaresignaturer, men ovenstående gælder stadig."

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-10-08 16:17

Mangler stadig linket til direktørens udtalelse om at det er et lorteprogram han står for.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 01-10-08 16:24

>Otnob
Aerligt talt, saa gider jeg ikke spilde mere tid paa dig. Du neglicerer jo allerede udtalelserne fra 2 af de mest anerkendte danske sider. Du tror maaske ogsaa, at de lyver for dig paa Spywarefri. Du kan finde linket herinde ved at soege under min profil, da jeg selv har linket til det. Jeg gider ikke at spilde min tid paa at finde det igen for dig.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-10-08 16:32

Det er klart at du kommer med det sludder, for du kan selvfølgelig ikke finde et link hvori en leder, til med direktøren udtaler sig som du referer det og som du har fra anden eller tredje hånd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-10-08 17:09

Her:
http://www.spywarefri.dk/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=49791 09/08/2008 : 08:23:21

Og så det helt store paradoks: Folk køber gerne ny computer hvert 2-4 år, bruger penge på internet og strøm men vil ikke ofre de ned til 50 øre om dagen ordentlig sikkerhed koster.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 01-10-08 17:26

Enhver kan jo skrive noget på et forum. Det er kun en tredjehåndsudtalelse. Det bliver det jo ikke sandt af.

Jeg kunne til gengæld godt tænke mig nogen links til de tests, der altid henvises til, når man anbefaler et program. Jeg har f.eks. et link her:

http://www.av-comparatives.org/

Gå ind under comparatives. Der finder man en stribe af tests.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-08 17:48

otnob helt ærligt - hmmmm

du vil have en udtalelse fra direktøren for avg ??? direktøren ????????????( du mener nok programmøren - bare sådan til en anden gang - der er vel en eller anden der står for distributionen af betalingsversion - men hvem vil sige om de produkter de sælger at det er noget lort ???

Tag et svar fra een der har forstand på tingene i stedet - du kan for eks se om stl_s er til at fange pr pm

Udover det handler tråden ikke om avg eller andet - men yearhouse´s spørgsmål om hvorvidt der findes det bedste med udgang i at han har downloadet KIS.

Det bedste findes aldrig i det sammenhæng - men det bedste her og nu - og så skal man være på dupperne overfor hvad der sker dagligt i både de it-kriminelles verden og sikkerheds programmernes verden.

Udover det kan et antivirus program ikke stå alene - der skal lidt mere til

og jeg gider for i øvrigt heller ikke spilde mere tid på dig.

-------------------------------

LuffeA du er miljøskadet !

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 01-10-08 17:57

lol..jeg spildte alligevel lidt ekstra tid efter miritdk's sidste indlaeg.

Her kommer den rette sammenhaeng i forbindelse med udtalelsen fra AVG:

Ved frigivelsen af den nye AVG Antivirus 8.0 freeware sagde AVG's tekniske direktør:

"AVG Free yder basis beskyttelse imod virus og spyware. Gratis-udgaven yder ingen beskyttelse mod hackere, keyloggere, spam, phising-angreb samt skadelige downloads som kommer gennem f.eks. MSN. AVG Antivirus 8.0 beskytter ikke mod alle de farer, der ligger på nettet i dag."

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 01-10-08 18:03

> Moneypenny
Hvis du ellers foelger med herinde vedroerende sikkerhed, saa kan du ikke have undgaaet at se en del links til disse tester.

Men hvorfor i alverdenen skal jeg og andre bruge tid paa at lede efter udtalelser og tests, som allerede er blevet naevnt herinde gentagne gange? Ikke nok med, at I betvivler sandheden, men I gider endog ikke selv at ulejlige Jer med at finde de paagaeldende links.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-08 18:26

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-10-08 18:39

Jeg kan godt lide Nod32, men det er jo desvære ikke freeware. Jeg brugte AVG indtil for nylig, da programmet af en eller anden grund begyndte og brokke sig ikke ville starte mere, her efter installerede jeg Avast (noget jeg egentlig havde svoret at jeg aldrig ville gøre igen), og det ser ud til fungere udemærket. Men man ved jo aldrig, uanset hvilket AV man bruger, slipper der squ altid skidt ind.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 01-10-08 18:58

>Spyfus

Jeg følger tit med herinde, men har med vilje ikke lagt et indlæg, da det for mange er et religionsspørgsmål. De sider, der linkes til er, efter min mening ikke tests, men derimod linksamlinger med webmosters personlige mening, og det kan jeg som it-professionel ikke bruge til noget i denne forbindelse. Jeg forbeholder mig ret til kildekritik. Jeg har forøvrigt lige pløjet din profil igennem og har ikke fundet brugbare links.

Ja, selvfølgelig er der også dårlige programmer, men hvis du nu læste det link, jeg lagde, som faktisk er en sammenlignelig test af forskellige antivirusprogrammer, ville du se, at mange faktisk ligger tæt op af hinanden.

Og skulle du få lyst til at lære lidt mere, kan du også kigge lidt på virus bulletins site:

http://www.virusbtn.com/index

Her skal man dog oprette sig som bruger først.

Jeg bruger selv Eset Nod32 pga. den heuristiske scanning, som jeg finder meget bedre end i andre produkter, og så gør det jo selvfølgelig ikke noget, at det næsten ingen ressourcer bruger og opdateres mange gange i løbet af dagen. Malwarecheck.dk synes, programmet er middelmådig, spywarefri.dk synes, det ligger i toppen. Hvem skal man tro?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 19:20

Spyflue Du Har din mening og den er jeg såpdan set ligeglad med .Jeg har skam haft massere skidt af forskellig slags gennem årene og alt det et antivirus program skal leve op til her i huset har AVG Klaret med bravur brug du bare dit ,og det er da godt hvis det virker som du ønsker ....så er der jo 2 der er tilfredse Og der er mange kloge hoveder her eller nogle der har læst noget men jeg snakker ud fra egne erfaringer

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 01-10-08 19:20

Tak for svaret miritdk. Summen af det hele må jo grunde i:

"Nogle kan lide moderen....andre datteren?"

Men tak til alle
TOM

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 19:21

Til alt andet snavs bruger jeg malwarebytesantispyware hentet i mini's foretrukne malwarecheck.dk
og så har jeg hvad jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-10-08 19:22

Til miritdk

Ifølge Spyfus!
Kode
Goer som miritdk siger.
Download for Guds skyld IKKE AGV, som er et utroligt ringe program. Ud over oplysningerne paa Malwarecheck kan du ogsaa gaa ind paa Spywarefri og laese om dem. De kritiserer i den grad ogsaa AGV. Laes bl.a. kommentaren for selskabets egen [B]direktoer.[/B] Dette burde faa folk til at holde sig fra AVG, men der findes jo en del staedige personer, som holder fast ved det gamle uanset, hvor mange beviser der fremskaffes.

Blot til din orientering så var det her direktøren kom ind i billedet og det var det jeg kommenterede.

I øvrigt gælder det jo de fleste gratisprogrammer at hvis man betaler, får man nogle ekstra ydelser og det gælder så også AVG.
Det væsentlige efter min mening er om man gennem nogle år og 4 til 5 timer om dagen på nettet har været fri for virus m.m. og som du rettelig nævner så er det jo ikke nok med et virusprogram.

Endelig så bad jeg ikkedigom at spilde tid på mig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 19:24

Nej da århus du stopper vel da ikke en god diskution midt i det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-08 20:45

velbekomme

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-10-08 20:56

Citat
Jeg bruger selv Eset Nod32 pga. den heuristiske scanning, som jeg finder meget bedre end i andre produkter, og så gør det jo selvfølgelig ikke noget, at det næsten ingen ressourcer bruger og opdateres mange gange i løbet af dagen. Malwarecheck.dk synes, programmet er middelmådig, spywarefri.dk synes, det ligger i toppen. Hvem skal man tro?

Prøv at kigge lidt på test, og dan din egen mening

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse/report19.pdf

http://www.virusbtn.com/news/2008/09_02.xml

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 21:39

Jae noget ku da tyde på at avg ikke er så dårligt endda

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-10-08 21:43

AVG har faktisk oppet sig ret meget mht detektion, i den senere tid. Det gratis mangler bare for mange funktioner, til det er godt nok. Efter min mening

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 01-10-08 22:28

Karel Obluk, CTO of AVG Technologies:

“It is important for users to remember that AVG Free does not protect against the full range of today’s web-borne threats..”

"The AVG Free product does not include the proactive safe-surfing component of the full LinkScanner module that is included with the commercial AVG products, nor the extended protection against hackers, keyloggers, spam, phishing attacks, and malicious file downloads".

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 01-10-08 22:34

Citat
Prøv at kigge lidt på test, og dan din egen mening

Og det har jeg så gjort, og det fungerer fint. Som sagt tidligere, de forskellige programmer ligger tæt i test. Min pointe var såmænd, at de to sites, som der hyppigst refereres til, ikke altid er enige.

På min arbejdsplads har vi 400 maskiner med Symantec på, og det er der heller ingen problemer i. Men det er jo også et spørgsmål om gode internetvaner.