/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
godkendelse af køber
Fra : she79
Vist : 345 gange
20 point
Dato : 16-03-03 18:39

kan ejerforeningen i en ejer-lejlighedsblok kræve at skulle godkende køber før salg af ens ejerlejlighed?

Accepteret svar
Fra : arly

Modtaget 20 point
Dato : 16-03-03 22:52

Hej she79,

Ja, det kan ejerforeningen godt men så skal det fremgå af foreningens vedtægter, det ses specielt anvendt i mindre bolig foreninger.

Med venlig hilsen

Arly

Kommentar
Fra : she79

Dato : 17-03-03 09:02

okay . tak, Arly.

Har vi som ejer så slet ingen rettigheder? Vil det så sige at ejerforeningen nærmest kan "tvinge" os til at blive boende ved at nægte at godkende vores købere?

Kommentar
Fra : arly

Dato : 19-03-03 10:31

Undskyld, - men jeg har været væk fra nettet et par dage...
Jeg vil foreslå at I kontakter en advokat (evt. gratis ved retshjælpen. Link: http://www.retshjaelpen.dk/ ) medbringende Ejerforeningens vedtægter. Her vil I kunne få klarhed over Jeres rettigheder.
Selvfølgelig kan de andre ejere ikke stavsbinde jer, men vil måske undgå at få direkte kriminelle elementer ind i foreningen (rockere mv.)

Med venlig hilsen

Arly

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 04-04-03 09:22

Tak for svaret arly.