/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
maveproblemer
Fra : bublebee
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 30-09-08 21:01

Jeg har gennem en lang periode haft problemer med min mave.

Har dårlig mave eller til tider ondt i maven. Så har jeg alm mave igen og så vender det igen.

Bliver oppustet og til tider lidt træt.

Nogle bud på hvad der kan være galt - og har bestilt tid til lægen på Torsdag.

Men vil da gerne høre andres ideer også ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 21:05

Det er rigtig godt, at du har bestilt tid hos lægen

Vi kan ikke andet end at gætte.

Jeg kender en der havde det som dig, fik aldrig opklaret hvorfor, men det det gik over igen, da personen spiste - Husk -... men lad være med at købe noget som helst, før du har talt med lægen, måske er det noget helt andet der skal til

Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:06

Hey med dig.
Irriteret tyktarm.
Det er det mest sandsynlige.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:06

Og så husk lige ::::
Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 101
- Annullerede 54
- Slettede 2
Ialt 159

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 21:07

Ja gå til lægen set kan være lige fra .................................................og til ?????????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 21:08

Nå ok en annulator

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-08 21:08

Du skal vente med at få et svar, til du har været hos lægen på torsdag.

Du bliver sikkert sendt til undersøgelser, medmindre du selv kan give din læge en forklaring så det leder hen til dine gener.

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad, der er galt.

God bedring.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-09-08 21:11

Jeg tror det skyldes det som du spiser.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:16

Citat
Jeg tror det skyldes det som du spiser.

Det er også det man får en irriteret tyktarm af , også kaldet tyktarmskatar

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-08 21:18

Hvis jeg drikker 18 kolde bajer kan jeg få tynd mave, hvis jeg ikke gør det får jeg det ikke.

Er det et svar?

dr.dem

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-09-08 21:23

og piaskov - hvis man ikke får et gyldigt svar har man ret til at annullere.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-08 21:26

Citat
og piaskov - hvis man [B]syntes man [/B]ikke får et gyldigt svar har man ret til at annullere.

JA

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-08 21:29

og piaskov - hvis man syntes man ikke får et gyldigt svar har man ret til at annullere.
JA

Sådan skulle det ha stået

dr.dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:31

Citat
Sådan skulle det ha stået

Ved det godt dr_dem.
Meeen det er altså nogle stykker der åbenbart ikke er gode nok. Og jeg syntes generelt man får gode svar herinde ik'

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-08 21:32

Annuler du bare hvis du ikke har svar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:35

Ja ja ...lad hende nu lige komme til lægen først.
Det kunne jo være at jeg havde ret
Har selv haft det ...men ved godt at mit svar ikke giver point selv om jeg har ret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-08 21:49

Citat
Jeg har gennem en lang periode haft problemer med min mave

Citat
og har bestilt tid til lægen på Torsdag

Hvorfor er du ikke gået til lægen for længst

Så havde du "sparet" spørgsmålet...

Har du mavesår, så lad for guds skyld være med at pille i det...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 21:51

Citat
Har du mavesår, så lad for guds skyld være med at pille i det...

Refi for f...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-09-08 21:59

Dit maveproblem skyldes ubevidst dårlig samvittighed over, at du så åbenlyst vil skide på de Kandu-brugere som forsøger at hjælpe dig.

Du skal fandme ikke bilde mig ind, at du 54 gange ikke har fået et svar som kan bruges. Den gang ævl køber jeg ikke. Jeg håber blot at Kanduerne er så fornuftige, at de fremover vil skide dig et stykke, når du spørger om noget. Kors hvor er du dog asocial

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-09-08 22:02

Hej
Er det sådan at man ligefrem kigger i folks "karakterbog" herinde?
Jeg indrømmer blankt at jeg er for doven til at sætte mig ind i alle regler - på een gang- så det kommer forhåbentlig hen ad vejen.

Uanset om et svar lige siger BINGO, giver jeg points til dem der svarer brugbart - hvis og hvis og hvis. Har fundet ud af at points jo alligevel har forladt ejermanden når man udlover dem.

I starten annullerede jeg også spørgsmål, som ikke ramte plet............ det er da ofte indsatsen, der gælder -
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-09-08 22:08

Lyder som for meget fed grill mad du har samme symptomer som ham i Superzize Me der levede af Mc D i en måned.

Bliv vegetar og se om det hjælper eller søg læge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-09-08 22:44

Ingelein.

Det ligger sådan, at der er nogle brugere som spør om noget som de selv har en mening om, og hvis man ikke lige gir dem det svar som de vil ha', så anullerer de spørgsmålet. Den slags ½hjerner findes jo allevegne

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-08 22:52

Citat
Hej
Er det sådan at man ligefrem kigger i folks "karakterbog" herinde?
Jeg indrømmer blankt at jeg er for doven til at sætte mig ind i alle regler - på een gang- så det kommer forhåbentlig hen ad vejen.

Uanset om et svar lige siger BINGO, giver jeg points til dem der svarer brugbart - hvis og hvis og hvis. Har fundet ud af at points jo alligevel har forladt ejermanden når man udlover dem.

I starten annullerede jeg også spørgsmål, som ikke ramte plet............ det er da ofte indsatsen, der gælder -
mange hilsner Ingelein

Lille Inge
Du blacklister jo bruger når de siger deres mening til dig, de har måske svaret på det du søger.

dr.dem

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 01-10-08 03:43

Det kunne være kræft. Men det er det næsten sikkert ikke.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-10-08 06:52

Når jeg læser dit spørgsmål, så forstår jeg det sådan:

Du har diarre, som kommer og går - det kommer fra tyktarmen = "under navlen".
Og du er til tider oppustet og "har ondt i maven" - det går jeg ud fra, er "over navlen".

Inden du tager op til lægen, så brug lidt tid på at tænke over (og skrive ned), om der er noget mønster. Det kan være bestemte madvarer (løg og kål er oplagt), drikkevarer (kaffe, alm. te, alkohol) - og om det hænger sammen med menstruation/ægløsning. Og så må du ikke glemme, at det kan være spekulationer = psykisk.

Og ikke for at male fanden på væggen, men Danmark har et besynderligt syn på forebyggende undersøgelser, især når det gælder tarmkræft. Det er noget af det letteste at tage i opløbet, men man skal have "skidt blod" m.v., før det overhovedet bliver undersøgt.

Vi har en del kræft i familien, og jeg har for egen regning været i Tyskland, hvor de undersøgte tarmen (jeg prøvede i årevis i DK). De fandt en polyp, som blev fjernet med det samme og undersøgt - og viste sig, at være en grim én. Først derefter blev jeg "accepteret" i det danske system! (Men hvis du har den rigtige læge, så går det måske anderledes.)

Men det kan jo også bare være, at du skal indføre lidt A38 med drys og lign. i din kost...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-08 13:32

Hej dr.dem
Det kan da godt være at der er nogen af dem, som jeg har blacklistet, som har det rigtige svar. Men det er nu en gang "tonen", som udgør musikken" og så kan jeg jo lige så godt lytte til dem der holder kammertonen.
Længere er den ikke fra Ingelein

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 01-10-08 13:36

Hvid sukker
Hvedemel
Kaffe
Alkohol
Røget mad
Krydret mad
Animalsk fedt

Hold dig fra det.

Jeg døjede selv meget med tyktarmskatar i en periode.
Ovenstående råd kurerede det.

Men snak også med læge.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-10-08 14:07

Nåå nu venter vi med spænding !!!!
Hvordan gik det så hos lægen idag ???
Håber da oprigtigt for dig det gik godt og at du har det bedre

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-10-08 14:24

Det var rart lige at få snakket med en læge om de problemer der var, for man bliver bare endnu mere urolig af at gå og tænke alt muligt.
Så fik at vide at det med at have dårlig mave om morgenen var meget alm. Og så fik vi snakket os frem til, at jeg ud over det kun får at af at spise hakket oksekød - så der måtte være noget i jeg ikke kunne tåle. Så nu prøver vi at udelukke hakket oksekød og se om det hjælper det sidste væk.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-10-08 15:41

Held og lykke med det...men jeg tror altså ikke på det er der problemet ligger
Fortsat god bedring. V.H. Pia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-08 15:44

Citat
kun får at af at spise hakket oksekød - så der måtte være noget i jeg ikke kunne tåle

Er det fra den ko den hedder McDonald