/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kaburator problemer
Fra : Holst-Hansen
Vist : 993 gange
500 point
Dato : 30-09-08 17:39

Hejsa..

Jeg har en cpi popcorn som har problemer med kaburatoren. Den køre meget ujævnt og nogle gange køre den kun ca. 25 m så vil den ikke mere.Det virker som om den ikke får benzin . Den kan sagtens startes med det samme igen og den køre så igen kun 25m. Det er også som om den drukner sig selv Andre gange kan den køre meget ujævnt men trods alt køre den da. Når den står stille løber der engang imellem benzin ud af kaburtoren det løber ud af den lille studs der sidder neden ud af bundkarret. Andre dage løber der ingen benzin ud. Har lige tjekket luftfilteret og det var gennemblødt af benzin. Det virker ikke som om at svømmeren sidder fast på den, men det var da en mulighed.. Håber der er andre der kan hjælpe mig videre igennem dette problem..

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 500 point
Dato : 30-09-08 19:09

Hvis jeg var dig ville jeg tage karburatoren af, tage den inden for og skille den helt ad og gøre den ren og se om den er utæt.

Check også dine benzinslanger, benzinfilter og benzinhane helt oppe fra benzintanken og check om alle samlinger er tætte, du kan eventuelt købe nye benzin slanger hvis de ser møre ud.
Selvom benzin drybber ud fra neden kan det godt være at utætheden er højere oppe men at det så løber ned i bunden og drypper.
Men der sidder en drænskrue som eventuelt kan være løs så prøv og se om den er løs, så stram den, det kan være det bare er derfor.

Du har nok ret i der ikke kommer nok benzin til motoren så jeg ville checke den karburator og desuden rense luftfilter og sørge for alt er samlet som det skal være.

Det kan også være flydernålen er defekt så check den, det er den som sidder og bevæger sig sammen med flyderen/svømmeren og den som lukker benzin ind i bundkaret af karburatoren... måske er den defekt så den lader for meget benzin komme ind så det flyder over og løber ind i luftfilteret...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-09-08 19:23

Prøv og check nåleventilen : http://www.thansen.dk/product.asp?c=2146036713&n=1681984369&pn=1681985357 og se om den sidder rigtigt eller om den er defekt.

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 30-09-08 19:54

oki.. Det vil jeg da prøve. Har du flere foreslag høre jeg meget gerne om dem. Hvad med luftskruen hvordan skal den stå hvis vi tager udgangspunkt i at den er skruet helt i bund?

Håber du kan hjælpe mig videre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-10-08 08:26

Bedste gæt er at svømmer og nålefilter er samlet forkert eller sidder fast i et eller andet.

Motoren kan afhængig af hvor det sidder så få alt for lidt benzin eller drukne helt.

Vådt luftfilter tyder på at den drukner.

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 01-10-08 20:53

Tak for svaret scootergrisen. Kan iøvrigt sige at den gummistuds der sad mellem kaburotoren og filteret ikke sad ordenligt men alt i alt har det hele været med til at hjælpe..

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-10-08 22:10

Jeg ved ikke præcist hvordan luftskruen skal stå på din karburator men jeg har læst at den skulle være indstillet fra fabrikken og man ikke behøvede at skruen på den. og i manulen til min scooter står der at den skal skruen 2 omgange ud +/- en halv omgang.
Altså mellem 1,5 omgang til 2,5 omgang.
Men jeg har endnu ikke noget erfaring i at indstille luftskrue.

Har du skilt karburatoren ad og rensen den ?
Vil gerne høre om du finder det som er skyld i det.