/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm sluk pludselig v/opstar
Fra : PeterPeter
Vist : 437 gange
200 point
Dato : 30-09-08 16:48

Hej alle
Jeg har et KÆMPEproblem...

Børnene har lånt min computer og skærm til deres netweek-end.

Men nu, hver gang jeg tænder computeren (og skærm) sker der følgende:
På skærmen vises:
De almindelige opstartmeddelser - hd, ram mm
Windows logo'et kommer frem.
Det slukker.

Alt normalt og nu skal login skærmen til at komme frem - men så: SPOING !! - Så slukker skærmen !!!

PC kører videre og kommer med Windows startlyden lidt senere....

Jeg har prøvet at skifte skærm uden held !!

Jeg kan sagtens gå ind i Fejlsikret Tilstand og alt det andet (ved at trykke F8) i starten og her se - at alt på computeren virker som det skal !!!

Nogen der kan hjælpe mig med hvad der er galt ??

PS: Jeg tror det måske har noget med skærmindstillingerne at gøre. Men dem kan jeg jo ikke indstille i Fejlsikret tilstand ???
Jeg mener, hvis jeg bare kunne indstille disse til 800x600 så jeg kunne starte pc'en op normalt !!!

HJÆLP !!!
Jeg kører Win XP DK

Fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 30-09-08 17:17

Jeg havde samme problem og var også overbevist om at det var skærmen. Dog vidste det sig at jeg havde en defekt ram-blok som åbenbart slog ud under opstart af windows.
Det lød stadig som om computeren fortsatte, men gjorde altså ikke... Prøv at tjek dine ram-blokke:)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-09-08 17:21

Gå i fejlsikret og gendan puteren til før problemet opstod

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-09-08 17:22

Men computeren virker fint, hvis jeg kører i fejlsikret tilstand...
Jeg har også sat nogle opgaver i gang - som bliver udført ! - Så der er altså ikke det.

MEN - Nogen der ved, hvordan man f.eks. ændrer sine skærmindstillinger ???
(Hvis jeg gør det i fejlsikret tilstand, gemmes det jo ikke !!!!)

Hjælp !!!

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-09-08 17:29

Jeg har været inde og gendanne pc til tidligere tilstand....
(Systemgenoprettelse....)
Skete ikke en dyt !!! - og automatisk gendannelse er slået til !!!

MEN - Nogen der ved, hvordan man f.eks. ændrer sine skærmindstillinger ???
(Hvis jeg gør det i fejlsikret tilstand, gemmes det jo ikke !!!!)

Øv....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-08 17:40

Find en anden dato at gendanne den til....

Lykkedes det ikke skal du nok til at trække lommepenge - så har de ødelagt et eller andet...

Noget tyder på de har skiftet skærmdriver eller skærmkort - maskinen kører jo tilsyneladende godt nok....

Så du har muligvis blot brugt et gendannelsespunkt der IKKE går langt nok tilbage - så på den igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 17:41

Din skærm er nok sat til for høj opløsning.
Det bør du kunne rette i fejlsikker tilstand.
Sæt den til 1024 X 800 ellee r deromkring...........så kan du senere efterinstille.
Husk at trykke anvend og så ok ved indstilling.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 30-09-08 17:50

Hej Eyvind
Enig - Men når jeg ændrer i fejlsikret tilstand, til f.eks. 800x600 så sker ændringen ikke !!! OG det gemmes heller ikke !!!

Men enig - Jeg tror det er herinde vi skal finde løsningen....

Men hvorfor pokker kan jeg ikke gemme i fejlsikret tilstand ??? - Hvilken tilstand kan jeg så ???

Tak

/Peter

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 30-09-08 17:56

Når du er i fejlsikret, gå ind i Enhedshåndtering og fjern Grafikkort driver og genstart så pc'en

Så finder den ny hardware og så installerer du driver igen

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-08 19:05

Men prøv også lige at slette skærmdriveren

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-10-08 13:03

Tak for svaret Klaudi.

Man kan sikkert gøre meget - men det var først da jeg slettede skærmkortet, at skidtet virkede igen.

/Peter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-08 13:13

Velbekommen, godt at du fik "skidtet" til at virke

mvh klaudi