/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
skøde
Fra : she79
Vist : 318 gange
30 point
Dato : 16-03-03 18:25

hvem skal have skødet efter tinglysning?

Er det køberen som får det eller ligger det på et kontor et sted+

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 40 point
Dato : 16-03-03 18:31

Skødet er køberens papir på ejendom og før eller senere skal han have det. I en bolighandel har køberen typisk hjælp fra en advokat eller en mægler og typisk
får de skødet for at se efter om alt ting er ok. Det er meget almindeligt at skøder
lyses med retsanmærkninger og sælger må ikke få nogle penge før at skødet er
lyst endeligt uden restanmærkninger og det fører købers rådgiver kontrol med og når alting er ok så giver købers rådgiver køber skødet.

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 17-03-03 09:08

Takker.

Kommentar
Fra : tomjur

Dato : 02-04-03 04:12

Supplerende bemærkninger:
Retshandelen mellem køber og sælger dokumenteres ved salgsaftalen.
Skødet dokumenterer overfor 3.mand hvem der ejer ejendommen.
Skødet udfærdiges af køber/købers advokat.
En kopi af skødet liiger på områdets tinglysningskontor.
Skøder og kopier udfærdiges på justitsministeriets særligt vandmærkede papir.

Kommentar
Fra : rødekim

Dato : 31-01-08 12:48

hej
jeg skal købe et stykke jord af min nabo og vil prøve om jeg kam udfærdige skødet selv.. er der noget der ved hvor jeg finder et standart document på nettet