/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tinskrin
Fra : karin42
Vist : 3278 gange
100 point
Dato : 16-03-03 17:52

jeg er den lykkelige ejer af et par flotte tinskrin ! men nu kunne jeg godt tænke mig og få dem lidt " vasket " dvs. få dem renset på en eller anden måde ? er der nogle der har et godt råd !
mvh. Karin 42

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 18:02

Leth er en klog/smart mand
http://www.dr.dk/leth/raad_sider/raad-lister/indbo.shtm#i186
der står:
Tin, pudsning af:
Du kan bruge autovoks eller Autosol, når du skal pudse tin.

Tin pudses

Hvad skal du bruge
· Fint ståluld (fx Grade 0000 fra Trollull)
· Slipol eller Slipoline

Sådan gør du
1. Slib overfladen med stålulden
2. Efterbehandl eventuelt med Slipol eller Slipoline
(22.11.00)

NB! Hvis dit tin er værdifuldt, skal du ikke slibe på det. Det kan forringe værdien. Spørg dig eventuelt for, inden du går i gang

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-03-03 18:10

ja og han sagde også at man kan bruge ajax på malerier.....klart nok

huiiiii se en kakaofugl---------------->>

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 16-03-03 18:12

hej Uffe ! tak for dt overordentlig hurtige svar ...... ! jamen det vil jeg så prøve - tror nu ikke jeg vil begynde at slibe , da det jo er gammelt og absolut ikke skal se ud som nyt
venlig hilsen karin 42

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 16-03-03 18:15

jeg har så lige en enkelt kommentar ..... Flemming leth er sikkert ganske udmærket - men jeg stoler nu ikke helt på det han fortæller - såsom salt til sølv sølvet bliver grimt og ødelagt ! venlig hilsen karin 42

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 18:29

Det leth
Hej igen karin......eftersom du har stillet spørgsmålet i kategorien biler ser det ud til at du er ny, derfor smider jeg lige et link til lidt hjælp http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 18:37

Hvordan du finder nemmest finder kategorien kan du læse her http://www.kandu.dk/dk/kontakt.asp

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 23:20

Har du fået det løst
Dit spørgsmål står stadig åben = kald på hjælp

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 28-03-03 23:48

hejsa jamen det er overstået med det skrin og tak for svarene
venlig hilsen karin 42

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-03 23:54

Hej igen karin
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på "accepter som svar" over den kommentar som løste problemet eller var bedst medvirkende....
Når/hvis nogen køber spørgsmålet får du dem igen

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 24-08-03 11:40

Tak for svaret Uffe29.

igen - igen nu er jeg vist med og spørgsmålet er lukket
sorry )
mvh karin.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-08-03 13:55

Hehe....bare iorden...det kan godt være lidt svært at finde rundt i starten .-D