/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås
Fra : rover600_valby
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 29-09-08 16:59

Hej, jeg kan pludselig ik åbne føre døren med min fjernbetjening til bilen alle andre døre åbner men ik den, men jeg kan godt lukke den med fjernbetjeningen… kan selvfølgelig også åbnes med nøgle… hvad kan være grunden til det???

Håber nogen kan hjælpe mig… bilen er fra 2001

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 17:06

At cylinderen er i udu

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 29-09-08 17:14

Hvilken cylinder?? den dørlås som skal skubbe "pinden" op er den slidt og derfor kan den kun hive den ned???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-09-08 17:28

Noget tyder på at denene styreledning til motoren i dørlåsen ikke har forbindelse. Det er sandsynligvis ude i døren problemet er, for alle dørlåse styres af den samme terminal på styreenheden.
Fra styreenheden udgår der jo et kabel, der splittes op et par gange, førrst til højre og venstre side, senere splittes de op mellem for og bagdør.
Så det er en kabelfejl, så du må ned på dine grædende knæ og finde den løse forbindelse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-08 17:29

Udskillelse, rens og smøring hjalp på min gamle bil. Men det var en italiener - så den fejlede pr definition altid et eller andet på det elektriske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 17:30

NEJ...

Låsecylinderen til fjernbetjeningen... Den kan jo åbenbart kun arbejde den ene vej

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-08 17:36

På min firmaøse gjorde et nyt batteri i fjernbetjeningen underværker. Men den ville hverken kuk eller bøh.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 17:36

Har sågar været ude for at et næsten udtjent batteri i fjernbetjeningen var nok til at kun nogle døre lukkede op men ALLE kunne lukke ....

Et nyt batteri i fjernbetjeningen løste det problem.... (hvordan det så end er mulig - det er samme censor )

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 29-09-08 17:43

kan man evt ta den fra den anden side for at se om den virker og virker den så ved man den ene enhed er i stykker???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-09-08 18:18

I princippet JA, men der kan være forskel på den i føresiden og de andre.
Den i føresiden har ofte flere ledninger, således at den aktivere de andre låse, når der åbnes med nøgle.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-09-08 18:22

Måske kan det være den servo motor/Magnet. der igge duer mere. men som sagt før he tjek ledninger, du kan jo lige chekke om mmotor/magnet virker, det er jo bare at gi den lidt 12 wolt. og så se om den køre

Kommentar
Fra : edison

Dato : 29-09-08 18:23

det kan jo også være at en forbindelses stang er faldet af. skild døren ad. og kik

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-09-08 19:06

Du må demontere og kigge på det. Det kan være en bagatel eller så er cylinderen hård at få op. Tag af "pinden" og prøv om det fungerer.
alimak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-08 19:20

Hvis den kan låse, men ikke låse op, er det sandsynligvis ikke ledningerne det er galt med, det er sandsynligvis de samme to ledninger der bruges i begge tilfælde.
Det er mere sandsynligt at det er fordi den er begyndt at gå stramt og skal smørres, eller er blevet slidt.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 29-09-08 19:23

"BerteBrander" det er også det jeg mest tror det kan være men jeg må prøve at skille det ad i morgen så håber jeg det bare er det....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-08 19:29

Jeg ville prøve: Nyt batteri i fjernbetjening. Og dernæst adskille/smøre der hvor det er galt. I nævnte rækkefølge.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 29-09-08 19:40

ja det er jo nok også nemmest at starte såden

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-08 19:49

Selv om det er let at skifte batterier er det næppe noget der hjælper.
Men at smøre låsen kan være en løsning.
Men det er (på de biler jeg har haft skilt ad) ikke helt trivielt at komme til...

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 29-09-08 19:53

nej jeg tror nu også mest på det du skriver at der er galt.. men håber selvfølgelig på det med bat for det er jo nemmest .
Håber jeg finder ud af det i morgen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 20:35

Citat
Selv om det er let at skifte batterier er det næppe noget der hjælper

Vi er da allerede 2 i denne tråd der har fået det til at virke på den måde

Vi ved bare ikke hvorfor

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-08 20:38

Det er også muligt at det "hjælper" at sparke til venstre fordæk eller bede en lille bøn til ens foretrukne gud...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 21:13

Værd at prøve - og så er der GRATIS....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-09-08 08:17

Det kan være relæet der "hænmger" skal skiftes. Den centrale styring udgår normalt fra relæ til låsen i førersiden og retur til øvrige låse via relæ.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-10-08 16:14

På min gamle bil var det den omskifterkontakt i elmotordelen, der skifter mellem lås og lås op. Populært sagt vender den spændingen til motoren. Hvis der er kommet vand/kondens i den må du nok have en ny.