/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Død mellem 1764-1776 i Hillerø
Fra : 2601
Vist : 1270 gange
500 point
Dato : 29-09-08 16:19

Jeg har en person Jørgen Bendtsen søn af Povel Bendtsen og Anne Gertrud Simonsen.
Han bliver født 1764 i Hillerød og døbt 20. maj 1764 i Frederiksborg Slotskirke, Hillerød sogn i Lynge-Frederiksborg herred, Frederiksborg amt.
Conrector Mag. Bentsens barn - Jørgen.
Madamme Simonsen bar det
Fadder: Professor Schrøder
Slottsverwalter Spärck
Sessions Skriiver Bundesen
Jørgen Brandt
Jomfrue Cathrine Wegge stoed hos.
Hillerød Kirkebog side 272, 1. spalte nr. 1.

Jeg har set efter hans konfirmation i 1776 til 1781 uden at finde ham. Alle andre børn ag Povel og Anne Gertrud har jeg fundet konfirmeret ca 14 til 16 år gammel.

Jeg har set døde i Hillerød kirkebog igennem nu 3 gange uden at finde ham død.

Han optræder heller ikke i FT Folketælling - 1787.
Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Hillerød Kiøbstad, Den latinske skole, 208,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Poul Bendsen 65 Gift husbonde Rektor ved den latinske skole i Friderichsborg
Anna Giertrud Simonsen 53 Gift hans kone
Bendt Bendsen 25 Ugift deres søn
Friderich Carl Gram Bendsen 19 Ugift deres søn
Gotfried Henrich Bendsen 13 Ugift deres søn
Johan Schrøder Bendsen 9 Ugift deres søn
Elisabeth Cathrine Bendsen 22 Ugift deres datter
Anna Sophie Bendsen 20 Ugift deres datter
Sophie Hedevig Bendsen 17 Ugift deres datter
Else Johanne Bendsen 12 Ugift deres datter
Lene Catharina Simonsen 46 Ugift søster til konen opholdende
Maren Kirstine Simonsen 37 Ugift søster til konen opholdende
Karen Andersdatter 20 Ugift tjenestepige tjenestepige
Hans Lyngbye 38 Ugift logerende 3. lektis hører ved den latinske skole
Peter Rasbech 24 Ugift logerende 2. lektis hører ved den latinske skole
"

Nogle der er stødt på ham.

På forhånd tak for et hjælpende svar om hvor jeg evt kan finde noget på ham.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-08 16:21

Undskyld at jeg ikke fik sat afsender på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-08 19:29

Kommer til i Hillerød, men har aldrig truffet hm. Mon ikke han er flyttet inden konfirmationsalderen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-08 19:50

Til transor

Jeg forstår ikke hvad du mener. Alle børnene boede hjemme, for drengenes vedkommende til de blev student.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 30-09-08 10:23

Hej 2601

Jeg tror jeg har fundet Jørgens dødsindførsel:

Fr.Borg-Lynge-Hillerød 1767-1807 (opslag 211 første side anden spalte nr. 2 fra oven)
Han dør i 1780 16 år gl.
Der står søn af Rector Bendtsen.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 30-09-08 12:12

Til Påsse

Du skal blive med at tror, for du har ret. Jeg kan dog ikke læse hvad der står efter Rector Bendtsen??
Kan du det??
"
Døde udi Aaret 1780.
Rector Bendtsen ? Jørgen
År:
16.
"

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 500 point
Dato : 30-09-08 13:28

Hej igen 2601

Rector Bendtsens søn kaldet Jørgen 16

Jeg har også set efter hans konfirmation, men fandt den heller ikke, jeg tror at Jørgen måske var så syg på dette tidspunkt, at han ikke blev konfirmeret.

Kun en teori, men måske rigtig !

Hilsen Vivian

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 30-09-08 14:18

Tak for svaret Påsse. Tak for begge svarerne. Jeg tror at du har ret i din teori, Jeg har i hver fald taget den til mig.

Med de bedste hilsner

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 30-09-08 16:24

Tak for det, det var mig en glæde at kunne hjælpe dig.

Hilsen Påsse