/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Italiensk
Fra : MSSBJ
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 29-09-08 08:02

Godmorgen

Vi skal have en aften med italiensk tema med nogle venner

Vi skal stå for hovedretten, og der havde jeg forestillet mig at lave 3 forskellige pizza'er - forslag til fyld modtages gerne.

Skulle der være nogle, der har forslag til mad, der er "mere" italiensk, så hører jeg gerne om det.

Ellers vil jeg gerne høre gode ideer til andet, vi evt. kunne servere sammen med pizza'erne - og til kaffen bagefter.

mvh
MSSBJ

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-09-08 08:18

Det lyder hyggeligt

Prøv at kigge ind på siden her - rigtig mange spændende opskrifter på italiensk mad
http://www.italy.dk/mad/opskrift.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-08 10:50

risotto er da et must - og bragende nemt og billigt tilmed

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-09-08 11:01

Risotto nemt????

det er sgu en videnskab at få kogt risene perfekt.

Men der er da masser af mad der langt mere italiensk end Pizza (som vist egentlig er græsk)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-08 11:04

Hva' med en go' gang hjemmelavet lasagne med tomatsalat og hvidløgsbrød

Eller måske Scaloppine

http://www.madabc.dk/frontpage.aspx?id=0&dbid=2cbb4b14-14fd-4a69-9be0-61e3844bad30

Til kaffen skal i da haven en genstand.........Sambucca.......husk det skal være med hele kaffebønner i

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 29-09-08 12:19

Hej

Tak for alle jeres indlæg. Vi har nu fundet ud af, at der kommer 3 børn med, så jeg vil holde mig til pizza'erne for nemheds skyld.

Gode forslag til fyld modtages meget gerne - tak....

mvh
MSSBJ

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 29-09-08 13:28

tomatsauce, revet skinke og ost - det ka alle børn vist li

tomatsaucen er uundværlig, så er det ellers bare fantasien der sætter grænser

Rejer, ananas, tun, oksefars, champignon, artiskok,peperoni, chili, spejlæg, oliven osv

jeg kan godt li' at der lige inden servering, kommer frisk salat/tomat/agurk med dressing på

Da pizzaen holdt sit indtog i DK, var der altid basillikum/oregano på, men det var nok da det var italienerne der lavede dem, for de krydderrier er næsten aldrig på mere nu hvor det er alle andre end italiernerne der laver dem

Godkendelse af svar
Fra : MSSBJ

Dato : 03-10-08 10:25

Tak for svaret Nordsted1.

Gode forslag.

God weekend

mvh
MSSBJ