/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
En god skærm.
Fra : vilmand
Vist : 721 gange
50 point
Dato : 29-09-08 07:50

Hej alle håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Skal have ny computer til januar.

men nu har jeg set en fladskærm.

Så jeg ville lige høre om den er god.
__________________________________
LG 20" LCD fladskærm

Kontrastforhol - 8000:1
Svartid - 5ms
opløsning - 1680:1050

Link -

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000ofT-i2pv?ProductID=.6nD4QFHevIAAAEY6RdPR19R&CatalogCategoryID=mIrD4QFHZygAAAEOow803xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 29-09-08 08:15

Citat
men nu har jeg set en fladskærm

Blev helt nysgerrig og troede du havde set noget revolutionerende....

Men den er udmærket til prisen...

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 29-09-08 09:24

ok men den er på tilbud til 899,- i denne uge.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-09-08 09:41

Du får det du betaler for.
Går den i stykker får du problæemer. EL-giganten er ikke særlig godt kendt for service, returet m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 29-09-08 09:42

så den er ikke god

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 09:48

JO - køb du blot - det er oven i købet billigt....

El-Giganten er ikke dårligere med service end mange andre - jeg har aldrig haft problemer med dem....

Så var der mange steder man ikke burde handle - og dermed blev prisen derefter....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-08 10:22

Elgiganten er ekstrem dårlig med kundebehandling og service.

Du kan ikke vurdere skærmen ud fra de data.
LG er et rimeligt godt mærke og prisen er lav.
Selv ville jeg foretrække Samsung, også selv om den skulle være lidt dyrere.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 29-09-08 15:28

jeg ville også vælge en Samsung. De laver skærme med en responstid på 2 ms. til en rimelig pris.

F.eks. denne:
http://tn-hardware.dk/product.asp?product=15765&lang=dk

Hvis jeg skulle købe en ville jeg finde den via edbpriser men ville aldrig handle hos Getmore.
Der har været meget fremme den seneste tid med at de henviser til producenten når der er problemer med noget, og altså ikke selv vil have med det at gøre.

Mvh.

Ps. refi: Det kunne være fint at høre om dine erfaringer med Elgiganten. Hvad har du haft problemer med hvor servicen har været fin?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 15:56

Citat
Hvad har du haft problemer med hvor servicen har været fin?

Gennem årene:

2 komputere "byttet" UDEN vrøvl..

1 komputer hvor man skaffede NYE systemdiske (jeg havde lagt en på en kogeplade ) men det sagde jeg nu ikke....

1 42" Panasonic fladskærm byttet grundet pixelfejl...

1 HP farvelaser (det var medens de var dyre) - 3.000 KONTANT retur da vi så den billigere et andet sted.

Det skal siges at vi er storforbrugere af komputere

Men der har ALDRIG været problemer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-08 15:58

Men det er nok også et spørgsmål om HVORDAN man beklager sig ved fejl....

Jeg er heller ikke meget for fejl hvor "kunderne" bare brokker sig for brokkens skyld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-08 16:06

Jeg har en LG 19" Flatron L1915s - og den har været god i mange år (virker stadig)

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-10-08 14:30

hej til kandu hjælpere
jeg har købt en LG flatron w2252TQ flot skærm , ER vild med fotografering , men alle mine billeder bliver så brede ved godt jeg kan stille på skærmen , men så bliver teksten så lille -
spørgsmålet lyder , er der forskel på et ( widescreen og et i bredformat ) Måske er jeg bare lidt dum . mvh Tovelizzie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 14:41

Det er vigtigt at computerens skærmkort har den rigtige driver.
Og så skal skærmens driver også installeres...............altså den der fulgte med skærmen.

her kan du se driveroplysninger:
start > højreklik på denne computer > vælg egenskaber > hardware > enhedshåndtering
Nu kan du klikke på + ud for skærmkort og skærm
Der skal ikke bare stå standard/plug and play

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-10-08 14:59

hej Eyvind
takker for dit svar , der fulgte IKKE en driver med , det bruges ikke mere sagde de i Elgiganten
mvh tove

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 15:49

Her er vist en driver til din skærm:

http://dk.lgservice.com/gcsc/b2c/hpi/main?tc=swl.command.SwlCmd

Læg mærke til at den er til XP Vista og både til alm. 32 og 64 system (du har nok 32)

Hold lige øje med at jeg har fundet den rette model.

Har du kigget i enhedshåndtering og er der gule anmærkninger.

Når driverne er på plads så skal opløsningsforholdet også passe.

Der er forskellige muligheder som kan give slanke og brede ansigter.

Hvis du starter eks. powerpoint og laver en firkant med lige store sider (hold skift nede)
så kan du evt. se om skærmen holder faconen ved at den stadig er kvadratisk.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-10-08 16:02

uha der står bare error og jeg kan ikke komme videre , uanset hvad jeg trykker på eller skriver , men igen mange tak for din hjælpsomhed
mvh tove
ps . i enheds. står der rigtignok kun - plug and play

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 16:29

Det er fordi de vil have os ind ad fordøren
http://dk.lgservice.com/

klik på den lille diskette "Device driver"
så kan du vælge prdukt som er "monitor"
og vælge windowstype ...................og søg
så skulle du komme derhen.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-10-08 19:04

hej igen
tror jeg har fundet driveren og gjort som du skriver , men ved ik lige hvordan jeg får den over og ind hvor der står pluk and play ...
siger igen tak for din hjælpsomhed hilsen Tove

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 19:10

Ok - du har driveren i en mappe som du kan finde.
Gå i enhedshåndtering og rul ned til skærm > klik på +
marker plug and play og højreklik > vælg egenskaber > driver > opdater > nu skal du finde din hentede driver manuelt og når du er nået til mappen hvor den ligger får du mulighed for at klikke ok eller åbn ......................så skulle den selv klare resten med et par OK

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 24-10-08 12:56

hej Eyvind
siger 1000 tak for hjælpen , så lykkedes det
mvh Tove

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 18:25

Ok -

Godkendelse af svar
Fra : vilmand

Dato : 18-12-08 20:52

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-08 21:02

Selv tak...