/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad kan jeg gøre medDatafejl
Fra : ara
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 28-09-08 21:06

Hej.

Jeg har et par filer jeg skal have flyttet fra min HD til en cd.
Når jeg brænder den får jeg en data fejl som hedder
"cyklisk Redundanscheck".

Jeg har læst at der er noget med at HD'en ikke kan finde
alle data, og netop kommer med denne fejl.

Jeg kan heller ikke slette mappen fra HD'en.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Er min HD ved at stå af?

mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:09

Prøv og læs denne her side
http://dbhome.dk/bartfreak//guider/Cyklisk%20redundanscheck.htm

gør som der står, så burde det løse dit problem.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-09-08 21:43

Jeg har prøvet at køre en scandisk. Dette hjalp ikke.

Jeg kan heller ikke slette mappen, så der er vel noget galt med hd'en.

Kan man se det nogen steder om der er ødelagte områder på den?

mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:45

har du prøvet og flytte filerne på selve HDD og så prøve og kopiere dem til cd'en?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-09-08 22:05

Jeg fik endelig slettet mappen.

Pludselig efter flere forsøg blev den slette.

Men hvad nu. Kan man se om ens hd evt. er ødelagt
nogle steder. Jeg vil helst ikke komme ud for samme problem igen.

Jeg har prøvet at lave en diskfragmentering af drevet, men her
får jeg at vide at dette ikke er nødvendigt. Så dette har jeg ikke
gjort endnu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:10

med scandisk, burde du få af vide hvis din HDD er beskadiget, diskfrag. er altid godt, det rydder op i dine filer.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-09-08 22:20

Okay. Jeg prøver i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-09-08 00:06

Her et lille gratis program, som holder øje med harddisken og du kan også læse alle informationer og advarsler om harddisken: http://www.snapfiles.com/get/hddhealth.html

Kommentar
Fra : ara

Dato : 29-09-08 16:09

Har hentet programmet, men hvordan kan jeg se om disken er ok?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-08 01:54

Det kan du ved klikke på det lille ikon nede ved uret, på det første billede er der to søjler, til venstre vises temperaturen på harddisken og til højre kan du se sundheds tilstanden, du kan også klikke på Drive oppe øverst og på SMART atributes, så er det bare om du kan få noget ud af alle de oplysninger, som vises om diskens helbred