/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pauseskærm
Fra : webnoob
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 28-09-08 20:29

Kan ikke huske og gider ikke lede. Er der nogen der kan huske hvor man skal ligge et billede for at bruge det til pauseskærmen?

Jeg gider ikke brugediasshow, der skal man bruge hele mappen og jeg gider heller ikke opret en ny mappe bare for et billede.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 20:32

hvor du vil

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 20:34

hvis det var så let stillede jeg ikke spørgsmålet.

Men du må da gerne uddybe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 20:36

jeg gider heller ikke lede.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 20:37

wauw, sikken en hjælp. Hvorfor deltager du når du ikke gider hjælpe?

Du kan ikke bare bruge en hvilken som helst placering til et pauseskærmsobjekt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 20:41

farvel dovne skid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-08 20:45

Sådan bruges personlige billeder som pauseskærm
Læg to eller flere billeder i en mappe på computeren. Du kan overføre billeder fra et digitalt kamera eller en scanner eller kopiere dem fra Internettet eller en fil, der er vedhæftet en e-mail.
Åbn Skærm i Kontrolpanel.
Klik på Diasshowet Billeder på listen under Pauseskærm under fanen Pauseskærm.
Klik på Indstillinger for at angive den mappe, der indeholder billederne, definere billedstørrelsen og angive andre indstillinger.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Skærm, hvis du vil åbne Skærm.
Diasshowet Billeder ruller gennem alle billederne i mappen.
Når du har angivet en pauseskærm, starter den automatisk, når computeren ikke benyttes i det antal minutter, der er angivet i Vent.
Klik på Eksempel for at se, hvordan den valgte pauseskærm vil se ud på skærmen. Bevæg musen, eller tryk på en tast for at afslutte visningen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 20:50

det er det jeg ikke vil, jeg vil ikke bruge diasshow på mappen billeder, så er det flere 100 billeder der bliver vist og vil ikke oprette en mappe for et billede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-08 20:53

Men det var jo det du ikke ville.....................

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-09-08 21:02

Læg billedet på skrivebordet, så er det til at finde. Så højreklikker du på skrivebordet, vælger pauseskærm og tilføjer billedet.

Hvis du ikke vil have det på skrivebordet så læg det i din dokumentmappe.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:03

Er det svært og forstå hvad jeg mener med mit spørgsmål?

Jeg vil IKEK bruge diasshow og jeg vil IKKE oprette en mappe til et billede.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-09-08 21:16

Du behøverIKKE at lave en mappe til et eneste billede, det kan lægges hvor det skal være, du skal bare kunne finde det igen. Det eneste sted du ikke skal lægge det er i mappen BILLEDER.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:23

kan du så ikke uddybe hvordan jeg skal gøre.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 21:32

Citat
Jeg har arbejdet Proffessionelt med IT i 3 år og som "uprofessionelt" i 8 år

Enten tager du "pis" på os eller din profil trænger til at blive rettet

Citat
Jeg vil IKEK bruge diasshow og jeg vil IKKE oprette en mappe til et billede

Så lægger du det bare et tilfældigt sted hvor der IKKE er andre billeder

Når du skal vælge pauseskærm vælger du billeder og derefter fortæller du pauseklovnen HVOR billedet ligger - så finder han den efter det tidsrum du har sat....

Men er der mere end et - bliver ALLE i den mappe vist (tilfældigt - hurtigt eller langsomt - frit valg)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-08 21:32

Jeg kan dælme heller ikke finde den mappe hvor de pausebilleder ligger...........det var nemmere i '98

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:36

refi - har du prøvet det du skriver, under pauseskærm kan man kun makere på mappeniveau, hvordan skla jeg så kunne fortælle pauseklovnen hvilket billede jeg vil bruge????

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 28-09-08 21:39

Jeg tror ikke der er flere der gider hælpe dig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:41

du har nok ret. har en fornemmelse af at folk tror fremgangsmåden er lige som hvis man vil bruge et billede som baggrundsbillede. hvilket det IKKE er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 21:46

Citat
jeg så kunne fortælle pauseklovnen hvilket billede jeg vil bruge

DET skal du IKKE fortælle klovnen

LÆSER du ikke hvad jeg skriver...

Er der mere end EET bliver ALLE vist - er der KUN EET er det det der bliver vist - hvor svært kan det være....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 21:47

ikke svært, men når jeg nu skriver jeg ikke vil lave en mappe et til billede, så hjælper det jo ikke, vel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 21:51

Det hjælper jo ikke hvad du ikke vil...

Så må du opfinde et nyt styresystem...

Der er INGEN der siger du behøver oprette noget som helst - men som sagt, ER der mere end EET billede i den mappe du vælger, ja så vælger den AUTOMATISK ALLE...

Sådan er det bare...

Er det KUN EET du vil have vist må du bruge det som BAGGRUND...

I øvrigt er der sgu da ingen der bruger pauseskærme mere

Nå jo - et par stykker er der nok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 21:53

Hvis det billede du vil bruge ligger sammen med andre billeder - ER DU NØDT TIL AT FLYTTE DET HEN ET STED HVOR DER IKKE ER ANDRE

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:01

GODT SÅ, nu har jeg lagt billede i mappen dokumenter, hvor der er undermapper med billeder. billederne i de undermapper bliver også vist..........

det er nytteløst det her, hvis du prøver og downloade en screensaver fra nettet som skal installeres, så bliver det jo ikke lagt et eller andet tilfældigt sted på computeren.

går du fx. ind i C:\windows, så ligger der en masse bitmap filer, ALLE de .bit filer bliver brugt til BAGGRUNDSBILLEDER.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:02

på samme måde fungere det med screesavers, det er bare ikke i samme mappe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:02

Så læg det der....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:03

ARG FUCK det nytter jo ikke noget. FFS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:10

PAUSESKÆRME blev i tidernes morgen (det var før din tid) lavet for at EET billede IKKE skulle "brænde fast" på skærmen...

Det har INGEN betydning idag....

Derfor er det en ANIMATION - ellers er du jo lige vidt...

Derfor kan du KUN få vist EET billede hvis der ikke er andre...

BILLEDER er til baggrunde eller diasshow....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:11

Citat
ARG FUCK det nytter jo ikke noget

NEJ...

PS..

Jeg har INGEN bitmap billeder i winbiblioteket

Kører du win 95

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:13

så du har ikke en fil der hedder Blå silke 16 i C:\windows

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:14

Citat
hvis du prøver og downloade en screensaver fra nettet som skal installeres, så bliver det jo ikke lagt et eller andet tilfældigt sted på computeren.

NEJ...

Det bliver INSTALLERET som PROGRAM - derfor....

Der findes screensaverprogrammer hvor du SELV kan lægge billeder ind (5-10.000 vil jeg tro)

Det er bare at søge....

Men det er IKKE EET billede - det er enten flere eller animationer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:18

Citat
så du har ikke en fil der hedder Blå silke 16 i C:\windows

NEJ

Nu opgiver jeg

Det er ET BAGGRUNDSBILLEDE - IKKE en pauseskærm...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:19

Citat
går du fx. ind i C:\windows, så ligger der en masse bitmap filer, ALLE de .bit filer bliver brugt til BAGGRUNDSBILLEDER.

Citat
så du har ikke en fil der hedder Blå silke 16 i C:\windows

Annuller spørgsmålet
Fra : webnoob

Dato : 28-09-08 22:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 22:21

Nu har du jo selv svaret

Citat
ALLE de .bit filer bliver brugt til BAGGRUNDSBILLEDER.

Godnat....