/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
whirlpool vaskinemaskine utæt
Fra : Looneybin
Vist : 1123 gange
40 point
Dato : 28-09-08 15:20

Jeg har en whirlpool vaskemaskine som drypper en smule vand nå den tager vand ind. Det er dog ikke vanvittigt meget, men den har ikke gjort det før. Der kommer stadig vand helt ind til trumlen.

Jeg har prøvet at tager toppen af har efterhånden regnet at det er fra det sted i maskinen hvor vand og sæbe/skyllemiddel bliver blandet. Hvis jeg tager skuffen ud kan jeg mærke at der et afløb i bunden af det "hul" skuffen sidder i og det er her fra vandt kommer. vandtilførelsen til trumlen sidder i højre øverste højne af dette "hul".

Er der nogen der har nogen ideer til hvad der kan være galt?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 28-09-08 18:17

fra sæbeskuffen er der hul ned til vaskekarret . Gerne omgivet af en gummibælg. men hvis hullet er mere eller mindre stoppet , eller/og maskinen hælder forkert ( skråt gulv), så får man vand til at løbe udenom hullet og ud indvendig i maskinen , udenpå vaskekarret.

Forstoppelse kan komme af rester af skyllemiddel. Tag skyffen ud og vask godt med varmt vand, som opløser indtørret dkyllemiddel. Lad være med at bruge det fremover, det er kun i reklamer det virker blødgørende. bortset fra nogle få syntetiske materialer, har det ikke nogen gavnligt effekt.

Kommentar
Fra : Looneybin

Dato : 28-09-08 19:09

Tak for indlægget, men det viste sig at være en slange der ikke sad ordenligt fast i bunden af sæbeskuffen, det var heldigvis meget mere simpel end jeg havde frygtet :)

Godkendelse af svar
Fra : Looneybin

Dato : 28-09-08 19:10

Tak for svaret transor.