/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bliver logget af!
Fra : Maddog_dk
Vist : 843 gange
200 point
Dato : 28-09-08 07:57

Hej

Jeg sidder med en Win XP maskine som logger mig af konstant.
når computeren tændes og kommer til velkomst billedet, der hvor man vælger bruger, går det galt. så snart man vælger bruger begynder den at indlæse bruger indstillingerne so den skal, baggrundsbilledet på skrivebordet vises derefter i mindre end 1 sek. hvorefter den skriver logger af.
det er lige meget om hvilken bruger det er, og om det er i fejlsikret tilstand......

nogle bud på dette?

Hilsen Maddog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 08:15

Systemfejl....

Geninstaller XP eller kør en rep. af systemfiler med din cd...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-09-08 08:31

Prøv at gå i fejlsikret tilstand - Boote på F8 når du starter din computer op - altså tryk og slip, lige som når du morser....

Prøv så først at trykke på den linie hvor der står, start Windows med den sidst kendte konfirguration, hvor computeren virkede.

Hjælper det ikke så gør det samme igen, og gå helt op foroven ved hjælp at piletasterne i Fejlsikret tilstand, når den er kørt helt op, genstarter du igen -

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 08:37

Hej Axel

Jeg har prøvet alt i fejlsikret tilstand, den nøjagtig det samme, logger af så snart skrivebordet bliver vist.
Kan der være andre ting man bør prøve inden den skal geninstalleres, hvilket jeg helst vil undgå!

/maddog

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 28-09-08 08:39
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-08 08:47

UPS... første link er til AIX (UNIX)

..men det andet link er nu godt nok

BEMÆRK:
Citat
The reason for this problem…

It’s the result of a Virus or a Trojan which corrupts the registry key holding the value of the files which are executed while logging in to windows. The other possibility is, the registry key getting replaced with some incorrect value.

Du kan 'fremtvinge' fejlsikret tilstand med BOOTSAFE.EXE som følger med SuperAntiSpyware:

Citat
SuperAntiSpyware free ***

Produkt: Antispyware
Sprog: Engelsk
Platform: W98/SE/ME/XP/W2000/Vista 32-bit
Licensperiode: Ubegrænset
Antal computere: Ubegrænset
Manualer: SuperAntiSpyware - Spywarefri
Hyppige spørgsmål: SuperAntiSpyware
Download
Forum

Konklusion

Uden real-time-beskyttelse (kun i købeversionen) når snavset ind i computeren, før det kan fjernes. SAS er meget effektivt til at fjerne malwaren og ikke kun det nemme. Af de gratis scannere som findes på markedet uden real-time, er SuperAntiSpyware free vores favorit.

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Et program du alligevel måske får brug for i den givne situation?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-09-08 08:50

kan du komme i fejlsikret tilstand....hvis du kan det, så gå ind i denne computer, højreklik på C harddisk, egenskaber/fuktioner/Undersøg enheden og sæt kryds i de to firkanter til venstre ....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-09-08 09:52

Lavede en rep. for en ven igår, det er såmænd ikke så slemt, men du skal jo ud og hente alle opdateringerne igen...

Få den til at starte op på det drev du ligger din CD i, og kør forbi første gang, du kan lave en R, så kører det ellers der ud ad...en times tid....

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 09:59

Hej Axel

jeg bliver smidt af med det samme, også i fejlsikret tilstand ;-(

/maddog

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 10:10

Hej Monokyle

jeg kan desværre ikke logge på via en anden pc:
Der kan ikke oprettes forbindelse til Lissie(den pc'er der ikke dur). Kontroller, at denne computer er på netværket (det er den, jeg kan godt se den fra de øvrige pc'er) at fjernadministration er aktiveret (er ikke muligt når man ikke kan logge på windows), og at begge computer kører fjernregistreringstjenesten. ?

/maddog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 10:42

Forsøg nu at geninstallere dine systemfiler

I første omgang sletter du jo ikke noget....

Men det er lidt svært at komme videre når du ikke kan komme i kontakt med maskinen...

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 10:49

Hej Refi

hvordan vil du geninstaller systemfilerne, uden at slette noget, via xp reperation? her er nemlig et problem, den spørger efter administrator koden. der er imidlertid ikke nogle admin kode og derfor virker det som om den ikke acceptere det!!!

/maddog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 10:55

Du må da have en "nøgle" til din CD - ellers er den jo ubrugelig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-09-08 10:55

Jeg går ud fra det er en stationær maskine Prøv at tage sidedækslet af og se om maskinen er fyldt med støv Det kan også være kølepasta mellem processor og konsol der er grunden yil nedlukning især når du heller ikke kan komme i fejlsikret så er det jo før du er inde i win

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 10:56

Citat
den spørger efter administrator koden

Hvorfor skulle CDen spørge om det

Bare tast ENTER

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 11:00

Hej Refi

Jeg har nøglen til cd'en men rep. programmet spørger efter en admin. kode og der er ikke kode på admin kontoen. når jeg bare taster enter, skriver den c:<Windows>
og derefter går den i stå....

/maddog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 11:09

Hallo....

Du skal jo OPSTARTE på CDen....

Du skal ikke på c-drev...

Der er INGEN admin kode på en CD - bios har måske en - men den må du jo kende

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 11:21

beklager Refi, bios har heller ikke kode

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 11:26

Jamen det er da kun godt...

Så går du i bios og sætter den til at starte fra cd - lægger cden i og genstarter...

Selvfølgelig har du en adminkode hvis der er flere brugere - ellers kan du jo jo slet ikke installere noget....

Så EEN af brugerne må jo være admin - brug den kode....

Godkendelse af svar
Fra : Maddog_dk

Dato : 28-09-08 19:30

Tak for svaret molokyle.
det var dog ikke helt lige til...........