/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Parfume på udlandsk hjemmeside
Fra : la-chica-line
Vist : 2138 gange
76 point
Dato : 27-09-08 16:36

Heej
jeg har to spørgsmål ang. to parfumer jeg gerne vil købe men problemet er at jeg self vil have dem billligest som mugeligst, og har fundet dem ret billigt men de er altså på engelske hjemmesider, så ejg ved ikk med porto ovs.

Nr. 1, den hedder "Sunset Heat Eau De Toilette Spray By Escada 100 ml" og siden er: http://www.yesstyle.com/en/Product.aspx?pid=1005127017§ion=beauty
mit spørgsmål er så, hvad portoen bliver, og kan det betale sig at købe den på den udenlandske hjemmeside? jeg kan jo se at hvis jeg skal have den på 100 ml i DK, bliver det normalt ved købspris op i de 500-600 kr, og på den udenlandske side giver jeg kun 335 kr...

Nr. 2 er "Escada Moon Sparkle by Escada Eau de Toilette for Women (100ml)" og den udenlandske side er: http://www.oo.com.au/Escada_Moon_Sparkle_by_Escada__P11466C138.cfm?AFID=10
og der koster den 54.95 dollars omregnet til danske: 280 kr. men hvad giver jeg i porto? og er der gebyr eller sådan noget?

Gør ejg overhovedet et godt køb, eller kan det simpelthen ik betale sig?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 27-09-08 16:40

Se selv her: http://www.yesstyle.com/en/Help/Section.aspx?section=cs§ionId=731#1536
Det ser ud til at du skal betale 16 dollars i fragt.
Og det er EU, så du skal ikke betale told.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-09-08 16:48

Det er IKKE EU, men fra Hongkong, så der skal betales både told & moms - oveni.

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 27-09-08 16:48

ja men spare ejg ikk stadig en del? :)

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 27-09-08 16:50

Citat
Det er IKKE EU, men fra Hongkong, så der skal betales både told & moms - oveni

hvor mange penge er det ? :S

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-09-08 17:00

Momsen er 25% af varens værdi PLUS fragten. Toldsatsen kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-08 17:26

Eau De Toilette er ikke parfume.

Hvis det er uden for den økonomiske union, skal du huske at lægge ca 150 kr på til porto og dertil 25% moms.

Nogle firmaer vil slet ikke sende til udlandet og andre tager nogle ublu pakke og portopriser.

Det svarer sig næppe.

Hvis det ikke kommer fra et større anerkendt firma med rigtig butik i et troværdigt land kan dit kølnerwasser være dårlig kinesisk , ægyptist eller indisk kopi.

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 27-09-08 17:31

ejj ;S

vent lige .. er det ikke parfume? hvad er det så?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-08 17:46

Ser at fragte fra det firma er billig , kun 16 $ , og gratis, hvis man køber for over 150 $.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-08 17:57

Parfume er et meget koncentreret produkt med omkring 50% æteriske olier opløst i alkohol.
Det er dyrt og sælges i meget små flasker med nogle få gram i hver . Man bruger under en dråbe ad gangen og duften holder meget længe. Det påføres ofte med en lille glasstav. Man bruger kun hvad der hænger på siden af den.

Eau De Toilette er et meget mere fortyndet produkt , mormalt i større flasker. Man sprøjter det på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 21:04

Hej
Hvor meget bøvl gider du ha' for at spare højest 200 kr. på noget som i grunden kunne undværes. Går ud fra at du dufter godt selv.
Mange hilsner
Ingelein - som ikke fatter at nogen gider bruge penge på sådan noget. Ups - har selv noget transit-parfume......... som snart har 25 års jubilaum

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-09-08 00:47

Jeg købte for nylig et par ting fra hongkong til en værdi af 37 euro.
Det kostede mig så bare et fortoldningsgebyr på ialt 218 kr.

0,- i told
68,- i dansk moms af 37 euro.

120,- til postdanmark (Fortoldningsgebyr)
30,- moms af fortoldningsgebyr.

Altså... Ingen told...

Det sjove er, at afsenderen havde skrevet UDEN på pakken, hvad der var indeni, samt hvad det var værd. Så hvis man ikke skal betale told alligevel, så er det jo underligt at pakken bliver taget fra til fortoldning.

I mine øjne er det blot PostDanmark, der tjener ekstra penge.

I øvrigt ved jeg så, hvad jeg skal tage i gebyr når posten næste gang smider et forkert brev i min postkasse. Så sender jeg da blot et brev til postdanmark, at de kan afhente brevet igen imod et mindre gebyr

Det korte af det lange... Kan du få det i DK (eller EU) så køb det for guds skyld her!

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 76 point
Dato : 28-09-08 00:54

Et hurtigt regnestykke på din pris på 280,-

moms: +70

PostDanmark: +150

Porto: Tjaaa måske en 50'er ?

Ialt 550+

Så Nej, det kan ikke betale sig...

(Om du køber fra Asien eller Australien er det stadig udenfor EU)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-08 08:42

Afsenderen SKAL skrive værdien uden på pakken.

Godkendelse af svar
Fra : la-chica-line

Dato : 28-09-08 16:56

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 17:43

Hej
Jeg havde bestilt 3 bøger hos det samme forlag i USA. Firmaet sendte bøgerne i 3 pakker. Det betød at jeg skulle betale post Danmark fortoldningsgebyret på 120 kr. hele 3 gange. Jeg betalte den første pakke og nægtede at modtage de 2 sidste pakker.
Fik pengene retur fra Forlaget for de 2 bøger.
Så man skal da tænke sig om inden man køber noget uden for EU.

Nb. der er ingen told på bøger, men man skal betale momsen og så altså Post DK for "ulejligheden" med at fortolde noget, som ikke skal fortoldes, men da det er Told & Skat der opkræver momsen, skal de alligevel have de 120 i gebyr. Surt sjov.

Så kunne jeg lære det - og brokkede mig selvfølgelig til forlaget for at have sendt det i 3 pakker i stedet for 1 pakke.

Mange hilsner Ingelein