/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Min avast truer mig ;)
Fra : Nyx-x
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 27-09-08 16:31

Den vil til at have penge. Penge jeg ikke lige står og har til at købe et sikkerhedsprogram for.
Og AVGén vil også have penge.
Er det noget man kan se stort på og fortsætte abonnementet? Eller er der andre programmer der er gratis og brugbare?

På EBs hjemmeside foreslås der blandt andet -Avira Antivir og PC Tools Antivirus
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1061305.ece

Eller afinstalere jeg avast og genindstalere den og køre lidt mere på den?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-08 16:46

Du må da have trykket på et forkert link.
Jeg bruger Avast, og har gjort det i ca. 5 år. Hvert år beder den om en registrering, hvor jeg pr. mail, får en ny kode der skal indtastes. Så køre den et år igen.
Så et eller andet må du have gjort forkert.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 27-09-08 16:50

Du har nok instaleret et betalings program istedet for det gratis, og så er der nok ikke meget at gører.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-08 16:53

Citat
Eller afinstalere jeg avast og genindstalere den og køre lidt mere på den?

Det er ikke alle programmer der giver en gratis periode, som man blot kan slette og geninstallere, for at køre gratis med igen.
Dog kan det omgås hvis man formatere harddisken, men det er ikke den smarte måde at gøre det på.
Mange programmer lægger en oplysning ind i registreringsdatabasen, hvor der er oplyst hvornår der er installeret første gang. På den måde vil en ominstallering ikke kunne gennemføres, da disse oplysninger ikke slettes ved afinstallering.
Kun hvis du TØR gå ind i registreringsdatabasen og slette de oplysninger der høre til det aktuelle program, kan du omgås denne beskyttelse!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-08 17:09

du kan jo vælge at afinstallere avast helt og hente gratisversionen her

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

avira er også god i freeware versionen

alt efter dit styresystem så læs lige lidt her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=a25841fd8445408bb8375994009e3db5

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-08 17:10

Du afinstallerer Avast med dette værktøj: http://www.avast.com/eng/avast-uninstall-utility.html , men først henter du lige den gratis version så du er klar til at installere den: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul lidt ned på siden og klik på Download ud for Danish for at få den på dansk, til slut registerer du den her: http://www.avast.com/eng/home-registration.php det kører så et år og du kan så registre igen om et år, stadig gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-08 17:14

Hej Miritdk det er rasende så hurtig du er til at skrive, jeg har skiftet Avast ud med Avira som Miritdk nævner, den er jeg godt tilfreds med, men hvis du kan lide Avast så behold den, bare gratis i stedet for den du har nu

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 27-09-08 17:50

Hvad koerer du baade med AVG og Avast? Der er normalt ikke smart at koere med 2 antivirusprogrammer paa samme tid, da de let kan foraarsage konflikter.
Goer som de oevrige foreslaar. Afinstaller Avast og geninstaller Avast Free, men smid AVG ad H.T. foerst.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-09-08 07:43

Nyx-x, avast er p.t. igen med en kampagne, hvor - når du åbner din PC'er kommer frem med en reklame (på engelsk) om, at din PC måske er i fare! De skriver at du kan undgå de farer, hvis du køber .... osv for knap 40 US-soller , tror jeg det kostede, men det er jo frivilligt. som severino og andre skriver, så kan du blot hente gratis versionen ned igen. Jeg har kørt med gratis avast i de sidste to år på to PC'er, og fornyer blot licensen én gang om året pr. maskine - uden betaling, så du har nok misforstået noget Nyx-x - prøv igen!

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 28-09-08 08:11

>alka
Nu tror jeg, at du er gal paa den. Jeg har brugt Avast laengere end 1 aar og jeg har ALDRIG set omtalte reklame. Heller ikke paa alle de andre maskiner, som jeg har installeret den paa. Endvidere har jeg aldrig modtaget een eneste reklame email fra dem. Saa maaske burde du faa din maskine undersoegt paa www.malwarecheck.dk.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 28-09-08 08:11

Avira skanner den mail!!! ? bare lige

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 28-09-08 08:28

>egjegj

I foelge deres egen sammenligningsside, http://www.free-av.com/en/pages/6/comparative_chart.html
saa skal du have fat i en af betalingsversionerne for at faa skannet mails ordentlig.

>alka

Er det ikke Avira, Antivir, som du har taget fejl af? Den reklamerer nemlig ved opdateringer.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 28-09-08 08:46

det var bare så der ikke var nogen misforståelser i ovenstående!

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 28-09-08 15:48

Tak for svaret miritdk. Jeg har instaleret den igen og i home-versionen. Hvad der lige gik galt ved jeg ikke med den oprindelige version. Men nu skulle det køre.
Jeg har kun haft et antivirus program på af gangen. AVG'en er skiftet ud med Avast for et stykke tid siden.
Jeg siger lige tak for linket til Malware også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-08 21:06

velbekomme dig