/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Superbrugerne på kandu.dk
Fra : tadeo
Vist : 776 gange
10 point
Dato : 27-09-08 16:24

Kandu hjælper mange brugere, specielt dem der hører til kategorien i min tråd.

Lad mig nævne nogle, refi. ans, dova, ans, Norsted1 med flere,
men ikke mindst scootergrisen, dig må jeg ikke glemme, håber ikke at blive blacklistet
du er elsket og h...., du burde være ansat i forbrugerstyrelsen din beslægtede art, der stikker trynen i alt,

Nu til spørgsmålet, I tilbringer megen tid ved komputeren, til gavn og glæde for vi andre,
men hvad med det stillesiddende arbejde, I må da have nogle problemer med helbredet?

Jeg har diabetes type 1, skal røre mig meget, hvordan bærer I jer ad?

Har ikke sat point højt, når tråden er afsluttet, er det billigt at se kommentarerne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-08 16:37

Citat
Jeg har diabetes type 1, skal røre mig meget
Det har jeg folk til

Fed vits den med scootersvinet. At du lige kunne trylle de ord frem, om en af de mest snotimbecile idioter, der flakser rundt på Kandu...LOOL Go værkstedshumor

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-09-08 16:40

jeg er ikke superbruger! Men da vi befinder os i kategorien andet helbred, er der vel mange brugere der har en sygdom. Så jeg vil tro der er en del der ikke kan motionere, bla mig selv. Så computeren kan være en god aktivitet til alt muligt, hvis man ikke gider glo ud i luften eller se fjernsyn.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 16:44

Citat
Det har jeg folk til

Det har jeg sgu ikke råd til , og og glem ikke, at der kun er en kasse,
nemlig 1 , når man står af,

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 16:48

skytten49, vi har alle sparet op til alderdommen, bentøjet kan du ikke motionere ved din komputer,
man kan selvfølgelig bruge en vippefod det har jeg,

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-09-08 16:59

tadeo - nu er det jo ikke altid alderen der trykker, fordi man har en sygdom og eller handicap. Men man kan jo nemt bruge computeren mens man vipper fødderne. At vippe fødderne giver ikke ligefrem indhold i tilværelsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-08 17:04

Motionscenter med personlig træner.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:07

Det der giver et godt liv, har ikke opskriften,
kun min egen, den er med hensyntagen til min diabetes,
lev sundt, plus alt det andet, det har de fleste mennesker,
jeg klager ikke.

Men tråden gik ud på, hvordan man klarer mange timer foran sin komputer?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:08

Teil, der er jo nogen der har penge til det, men ikke alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-08 17:11

du skal bare være kvinde - multitaskning er indbygget i de fleste af slagsen

og SÅ får du rørt dig

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:17

Citat
du skal bare være kvinde - multitaskning er indbygget i de fleste af slagsen

Hva er multitaskning?, jeg er ikke kvinde

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-09-08 17:30

multitaskning er når man er i stand til at lave flere ting på en gang - og det er dokumenteret at det er kvinder bedre til end mænd

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 10 point
Dato : 27-09-08 17:33

tadeo - en anden ting. du virker som om du ikke forstår, at folk har forskellige livsvilkår og muligheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 17:34

Citat
og det er dokumenteret at det er kvinder bedre til end mænd

Resultatet taler vi ikke om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-08 17:34

Hvis ikke jeg får rørt mig nok på jobbet (det gør jeg til overflod de fleste arbejds dage) så kan jeg afreagere i mit hobby landbrug, der er altid mulighed for et par kilometer gåtur rundt i mit lille kongerige, jeg fejler heldigvis vistnok ikke noget, ud over en lillebitte smule kanduafhængdighed, jeg er inde på siden næsten hver dag og blander mig der hvor jeg tror jeg ved lidt om emnet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-08 17:48

en 50-er uden træner/måned

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:50

skytten49, jeg kender meget til livets vilkår, hvad du så end forstår ved det,
det var ikke min mening at pensle ud på de vilkår vi taler om!

Hvad med Leddegigt, Aids, forsøg på selvmord, og meget mere,
ikke være sagt at det er mit liv, men ikke at forstå livsvilkår, skudt forbi.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 18:06

Minne vaner siger, skal se på tossekassen, og benene oppe,
slutter i denne omgang.

Ha´ en god lørdag aften.

Kommer tilbage søndag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-09-08 18:41

Jeg er på efterløn, er hjemme hele dagen men går/cykler ture, dyrker haven og motion, passer børnebørn, ordner hus og tilbringer ca 2 timer foran min PC pr dag, fordelt over 3-4 ½ timer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-08 19:24

Citat
Nu til spørgsmålet, I tilbringer megen tid ved komputeren

Næ, ikke nødvendigvis......der er forskel på, at kigge herind i korte omgange, skrive nogen kommentarer, flere gange i døgnet og så på at sidde her konstant.

For mit vedkommende har jeg både et arbejde der skal passes (og bestemt ikke siddestillende) , og derudover hus, have, mand, dyr, familie, hobby og fritidsinteresser o.s.v.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-08 19:36

Hvad så med at passe dig selv Dova?? LOOL Du skal vel osse passes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-08 19:56

Hvem passer så på Klumme?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-08 20:11

Snøffft...ingen Jeg skal osse passe mig selv

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-09-08 21:18

Fordi puteren er tændt er jo ikke ensbetydende med at man sidder ved den hele tiden Har sat mit til dvale efter fem minutter Sidder her en del om aftenen Den står i en krog i stúen så jeg kan hører film (som jeg tit ikke gider se) og ellers deltage i familien samtidig. spille spil, med ungerne(f.eks. puslespil) / læse netavis / ordne bankforretninger / indkøb / se online klip mmm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-09-08 21:20

Og så ellers ordne hus have/park cykler plæneklippere gå med hunde og så lige 4 unger og en kone

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-08 00:15

Citat
ordne hus have/park
og
Citat
gå med hunde og så lige 4 unger
det er konens job, se at få ændret det før hun opfatter din hjælpsomhed som en selvfølge

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-09-08 07:52

tadeo spørger hvad multitaskning er? Når du kører i bil, så prøv at kik dig omkring i trafikken. Når du ser en kvinde der mens hun kører i bil, og som har en rygepind og mobiltelefon i den ene hånd, tysser på børnene på bagsædet, mens hun skifter ble på den yngste på bagsædet. Hun kan multitaske - men ikke altid så længe. Nogle gange kan man læse i avisen, at bilen af ukendte årsager pludselig kørte over i den forkerte side af vejen .... ligesom med mænd!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-09-08 08:33

Citat
ligesom med mænd!

uhadada, det må jeg se at få lært, men så ryger kortet nok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-08 12:11

Multitasking er en evne der kommer med alderen.

Jeg kan både grine, hoste, nyse og tisse på en gang

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 12:27

Citat
hoste og tisse på en gang

HVEM gør rent efter dig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-08 13:13

Mig selv(følgelig)

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 28-09-08 15:46

Tak for svaret skytten49.

Du vandt i min lille lodtrækning om at afslutte spørgsmålet.

Det var dog interessante kommentarer der kom frem,
kan måske lære lidt af dem, det bliver man aldrig for gl. til.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-09-08 15:58

tak - ja man skal lære så længe man lever og leve så længe man lærer