/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Visa/Dankort
Fra : tadeo
Vist : 544 gange
10 point
Dato : 27-09-08 15:16

Tabte nylig min tegnedreng, spærrede omg. mit Visakort,
fik et nyt bestilt.

Man betaler et årligt gebyr på 150 dask, det gl. blev opkrævet i dec. hvert år.

Bliver jeg opkrævet to gange nu?

Skal selvfølgelig betale for det nye, men det gl. der er spærret og lukket,
hvad med det?, man betaler forud formoder jeg, eller?

Med til historien hører, at en ærlig finder leverede kortet kortet samme dags aften,
penge og Visakort og alt det andet, var der.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 15:17

Det gl. er det det handler om, nu er der en ny dato for det nye

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 15:27

Hej
Jeg betaler da ikke noget for mit visa kort. I Danske Bank hænger det på en konto, hvor der ikke skal betales gebyr for kortet. Jeg har lige ladet mit kort spærre, det kan du læse i tråden "registreringsbase - Fup program".
Men du er da heldig med den ærlige finder. Dejlligt at høre
Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 15:28

Hej
Jeg svarede ikke på det du spurgte om. Jeg går ud fra at gebyret er til dækning af "arbejdsomkostningerne ved transaktioner på Visa kortet". Så burde du jo kun betale for 1 kort.
Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 15:35

Når man har et Visakort koster det kr.150 om året, hvad de dækker ved jeg ikke,
det er måske transaktioner på kortet.

Mit spørgsmål kan måske godt virke lidt forvirret

Men det var dejligt at opleve, at der findes ærlige mennesker i dagens Danmark

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 16:13

Du skal ikke betale mere end prisen for det nye kort.....

Det gamle (der er spærret) kan under alle omstændigheder ikke bruges mere - det er til destruktion...

Dit gamle kort tilhører en konto - det NYE tilhører SAMME konto - så der er INGEN ændringer i gebyrer (hvorfor du så end betaler dem)

Er der TO kort på kontoen - så koster det nemlig.????? (150 kr)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 16:27

Citat
Er der TO kort på kontoen - så koster det nemlig.????? (150 kr)

Det er der heldigvis ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 16:43

Skynd dig at skifte bank

Arb. Landsbank - GRATIS
Basis Bank - GRATIS
Danske Bank - 150 kr

Så der er sgu nogen der tager gebyr

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 16:57

Citat
Så der er sgu nogen der tager gebyr

Jeg har Danske Bank

I disse bank krise tider, begynder nok alle de andre banker med gebyr indtjenning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 17:07

Men alt andet lige er det KONTOEN med Visa du betaler for - så det koster IKKE extra (bortset fra selve kortet - vist nok 75 kr.)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:14

No refi, Danske Bank tager 150 kr. per år.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 17:15

Hej
Jeg har Danske Bank og betaler ikkenoget gebyr. Det er måske afhængig af hvilken kontotype dit Visa-kort er knyttet til.

Og forresten vi har to kort på den konto - gemalen har et og jeg har et. Det er en DANSKE EKSTRA konto.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 17:21

Citat
Det er en DANSKE EKSTRA konto.

Og den KOSTER 25 kr. OM MÅNEDEN - derfor gratis kort

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 17:24

Det er nem konto, danske privat, ved ikke ret meget om det,
men er i og for sig godt tilfreds, har fået hjælp fra Banken ved internet handel,
fik mine penge tilbage fra et svindel firma.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 27-09-08 17:25

Citat
No refi, Danske Bank tager 150 kr. per år.

JA - det er vi vel blevet enige om - dit spørgsmål gik vel på en du nu skulle betale de 150 kr. EN GANG TIL

Det skal du IKKE...

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 27-09-08 18:03

Tak for svaret refi.

Det var det jeg ville frem til, nu har jeg ro i sjælen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 18:30

God søndag

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 18:50

Hej Refi
Vi betaler ikke gebyr pr. måned. Vi betaler ikke noget gebyr overhoveder for nogle af de almindelige konti. Anderledes med depotkonti. Men måske behandler DB ikke sine kunder ens.
Nogen kan jo altid få mere end andre
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 18:57

Så syntes jeg da du skulle kigge her - og tjekke dine kontoudtog

https://www.danskebank.dk/DanskeEkstra

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 27-09-08 19:12

Jeg har VisaDankort samt Master kort.
Samlet gebyr okr.
Nordea