/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vedr. ugeaviser
Fra : xteam
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 27-09-08 14:29

Er der nogen ugeaviser hvor man kan indsætte en annonce f.eks. under loppemarked eller hvad det nu kaldes, online og betale med dankort.

Disse annoncer som tænker på koster ca. 30 kr for 20 ord for en indrykning.

Det gælder alle ugeaviser som findes i Danmark.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 14:33

Den blå avis er gratis

www.dba.dk

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-08 14:38

Her er en liste over landets ugeaviser, men om man kan indrykke og betale via nettet, har jeg ikke prøvet

http://mediavejviseren.dk/aviser/danske-lokalaviser-danmark.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-08 15:21

Ikke alle ugeaviser har 30 kr annoncer.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 27-09-08 15:22

Må også gerne være op til 60 kr men så ikke mere.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-09-08 15:27

Måske kan dette svar hjælpe dig på vej. Først vil jeg nævne, at Den Blå Avis , som allerede er omtalt af Norsted1, selvfølgelig er et oplagt valg. Da den både udkommer elektronisk og på nettet, får du en god dækning.
Men mange mener nok, at deres annoncer undertiden drukner i den meget store mængde annoncer i DBA. Har du et chatol til salg, ja, så skal du altså ud og konkurrere med 20 andre annoncører, og på e-udgaven er der endda forskellige restriktioner, som skal tjene penge til avisen, al respekt for det, men mange kunne ønske, at det var lidt lettere for køber og sælger at finde hinanden. Jeg har selv brugt DBA mange gange, og hvis man bare ikke er alt for grådig i sin prissætning, kan man ofte finde en, der vil aftale det, man har til salg.

Der er også den mulighed, som er omtalt foran, med at kontakte alle lokalaviser enkeltvis, ....men lidt for besværligt, vil jeg mene. Men selvfølgelig: I dit eget område er der måske et "Gedemarked" eller "Loppetorv" el. lign i det lokale blad, så prøv det.

Men egentlig skriver jeg for at gøre dig opmærksom på to helt andre muligheder, som jeg mener er rigtig gode. For det første er der "Søndagsavisen", findes under sondagsavisen.dk
Søndagsavisen er vel den mest udbredte gratisavis i Danmark, landsdækkende, ude hos 2,2 millioner husstande hver uge. Den bliver ovenikøbet læst en hel del, fordi det journalistiske stof er ok, så mange ser også annoncerne. Søndagsavisen har delt Danmark op i et større antal regioner, så du kan vælge at annoncere i en eller flere regioner. Du slipper nok ikke med 20 kr., så tror jeg kun du kan få din annonce i Bagsværd Folkeblad eller SamsøPosten, men måske 150 kr. eller deromkring; men så kommmer din annonce også ud til titusinder af læsere.

Der er en mulighed mere, som jeg aldrig har prøvet, men som jeg tror lidt på. Det er "Gul og Gratis"., Jo, forresten, jeg har købt nogle bøger hos en annoncør, men ikke selv annonceret. Men Gul og Gratis startede for mange år siden som en fiks ide hos Århus Stiftstidende, men efterhånden har den bredt sig, så den følger med som gratis ugetillæg med følgende dagblade:

Nordjyske Stiftstidende - Thisted Dagblad Fredag / Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad - Horsens Folkeblad - Midtjyllands Avis Fredag / Jydske Vestkysten Fredag / Holbæk Amts Venstreblad - Kalundborg Folkeblad Fredag / Dagbladet - Frederiksborg Amts Avis - Sjællandske
Fredag / Århus Stiftstidende - Randers Amts Avis Lørdag / Fyens Stiftstidende - Fyns Amts Avis

Se, det giver vist et oplag på mere end 200.000 eksemplarer, og så er det en hyggelig lille papiravis, nemmere at overskue end Den Blå, og samtidig ligger det på internettet. For tiden ca. 199.000 annoncer.

Jeg tror, du kan ramme meget bredt, hvis du kombinerer nogle af disse muligheder. Hvis du skal sælge pr. postordre, kan du jo tæppebombe hele landet med dine annoncer. Men hvis du kun skal sælge få tunge genstande, kan du nøjes med Gul og Gratis i f. eks. Århus + Søndagsavisen i samme område. Så bliver du virkelig set af mange. Jeg tror ikke, du kan gøre det bedre ved at gå ud til Odder Avis og Hornslet Ugeavis og Helsinge Nyt etc.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 15:28

Her er et priseksempel fra Holbæk Amts venstreblad

http://www.nordvest.dk/hav/default.asp?action=annoncepris&prod=hav

Du må jo tjekke hos de forskellige udgivere fra mit link

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-09-08 15:30

Jeg kender ugeaviser som ikke vil ha den type annoncer.
Man tilbydes annonceplads på lige vilkår med andre,
en side type - handelsplads vil de ikke ha.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 15:45

Jeg tror nu også mange kikker på nettet, når de vil se hvor tingene sker

Bl.a. her

http://www.markedskalenderen.dk/marked/loppemarked.asp

Oldboston....Gul og gratis, er det ikke mest på Fyn??, når jeg vil tjekke noget for brugte ting, og kikker der, syntes ikke der er annoncer fra Sjælland??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-09-08 07:54

www.guloggratis.dk er også et bud - og der må man gratis også skrive adresse og tlf-nr.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-09-08 10:16

Norsted1, forklaringen er, at Gul og Gratis har været i flere år der, hvor de tre Stiftstidende og Jyske Vestkysten er. Først fornylig er de kommet længere ud...og nu også på Sjælland, hvor den nu følger med Dagbladet + Frederiksberg Amts avis samt Holbæk Amts Venstreblad og Kalundborg Folkeblad. Nu ved jeg ikke, hvad spørgeren vil sælge, men hvis det er ting, der sælges pr. postordre, er læsernes antal vigtigere en deres postnummer

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 28-09-08 21:43

Tak for svaret Nordsted1.

Linket som førte til alle ugeaviser.