/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
A4 sider sat sammen til plakat
Fra : klanger
Vist : 1727 gange
100 point
Dato : 27-09-08 09:19

Hej

Ved ikke om dette er det rigtige forum? men prøver alligevel...

Har før fundet et program der kan sætte flere A4 sider sammen, til den størrelse man ønsker og som passer til emnet.

Det er rene tekstsider (udsalgsskilte o.lign) og ikke foto wall jeg søger.

Har som tidligere haft et program der kunne dette...men..

Der er vist godt nok lidt klippe, klistre arbejde, men det ta'r jeg med.

Håber en kender sådan et program.

Har Googlet, men syntes ikke jeg lige finder det jeg søger!

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-09-08 09:26

Jeg mener windows har den funktion når man skal printe. Altså at du kan vælge at printe ud som plakat (a4) og andre størrelser.
Det må være noget der er i Print options.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-08 09:31

Det ligger da vist HELT TILBAGE til win 95-98

Jeg kan godt huske der var et eller andet tegneprogram der kunne det (lave bannere osv)

Det var nemmere da man kørte med endeløse baner i printeren....

I øvrigt kan publisher klare opgaven - både med STORE plakater og bannere lavet af A4

Bare gå i sideopsætning.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-08 09:37

På min printer hedder det plakatudskrivning, åbnet via programmet publisher.
http://peecee.dk/upload/view/132625

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-08 10:08

OpenOffice > draw (gratis) kan også indstilles til plakat.

Men for at kunne arbejde med "den store side" skal du vist installere en printer der kan printe stort for at sideopsætningen kan ses.

Det var vist sådan jeg gjorde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 10:13

I publisher kan du selv bestemme hvor meget de skal "overlappe"

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-09-08 12:20

Tak for svaret refi.

Jeg skulle bare lige have installeret Publisher....! Så kunne jeg også huske...

Så jeg må i gang...

Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 12:27

Selv tak....