/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gps-tracking af mobil...
Fra : Desmersnaps
Vist : 821 gange
200 point
Dato : 26-09-08 21:17

Hej gruppe
Jeg har lige købt en SE c702, og da jeg ofte smider mine telefoner væk (ja, jeg er meget distræt) vil jeg gerne kunne finde den når den bliver væk. Jeg har så ladet mig fortælle at det er muligt at tracke gps-telefoner på nettet. Er der nogen der har erfaringer med dette. Jeg er ikke interesseret i at kunne tracke andre telefoner, eller se hvor jeg selv er med min telefon ( som softwaren indbyder til ) Men jeg vil meget gerne kunne finde den når den bliver væk.... Hvis nu jeg aktiverer gps-tracker programmet på den betyder det så at alle med en computer og internet kan følge med i hvor min telefon befinder sig? Eller kan man undgå den slags vha. noget kodeværk eller lignende?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-08 21:42

Nu kan du ved hjælp af en sattelit, spore hvor din mobiltelefon befinder sig.
Du klikker bare på linket og klikker på locate, og indtaster nummeret på mobiltelefonen og du har sporet hvor den befinder sig inden for få meter.

Dette link virker kun i Danmark, så derfor skriv +45 foran nummeret, altså: +45 xxxxxxxx

www.geomobiles.net/index.html

God weekend.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 26-09-08 21:46

Hehe, kendte den godt. Men den tager fejl, technology IS so advanced

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-08 23:40

Hæ hæ
Nej du kan kun finde din telefon, hvis du ved hvor du har lagt den.
PET og mobiludbyderen kan se fra hvilket område et bestemt mobilnummer bruges, men tyven "sætter jo blot et andet nummer i"
Og hvorfor købe en dyr telefon hvis du let mister den?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 27-09-08 00:53

Det giver da ingen mening. Mobilen har track-et-eller-andet og kan vise hvor du er på google maps. Dvs den har kontakt med en sattelit. De data den sender må kunne tilgås udefra, fx via internettet.

Ja, det kan man jo spørge sig selv om. Jeg er nok bare blevet træt af crappy telefoner. Desuden var den jo netop ikke dyr, selv de tarveligste alcatel-telefoner ville koste det samme Men nu er der jo GPS i, så tænkte at man ligeså godt kunne udnytte det til andet end bare at få at vide hvor i byen man står, eller hvilken vej man er gået

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 27-09-08 00:55

og btw så er det ikke nødvendigvis i tilfælde af tyveri det ville være praktisk, men i højere grad hvis jeg har tabt/glemt den et sted....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-09-08 08:29

Det KAN lade sig gøre, og jeg finder et link til dig når jeg er på arbejde mandag.

MEN det virker jo kun så længe der er strøm på telefonen, og med GPS aktiveret hele tiden, skal du være indstillet på at lade den op flere gange i døgnet

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 27-09-08 09:18

med på en kigger

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 27-09-08 17:32

nice Men kan den ikke være passiv, så man bare aktiverer den ved at sende en forespørgsel på hvor den befinder sig?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 04-10-08 11:48

@ Kortoververden
Du fandt aldrig det link?

Annuller spørgsmålet
Fra : Desmersnaps

Dato : 11-11-08 03:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål