/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
publicere min hjemmeside ????
Fra : SUHLA
Vist : 1492 gange
125 point
Dato : 26-09-08 20:45

puha så er min hjemmeside endelig færdig og skal publiceres.. jubii. jeg har købt domæne og webhotel fra domain direct og har fået en mail med de oplysninger jeg skal bruge, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal bruge de oplysninger.

min hjemmeside er lavet i et program der hedder "Web page maker" og når jeg trykker på knappen publicer" kommer der en boks op der hedder "remote site settings" hvor jeg skal indtaste flg. oplysninger:

Profile name: (der er indtastet "new server" i feltet når den popper op)

Lidt længere nede står der så: FTP information. og så er der nogle bokse hvor jeg skal indtaste:
Remote folder:
Port: (her står der 21 i forvejen)
User name:
Password:

User name og password er de eneste jeg er nogenlunde sikre på hvad der skal stå i .....

I Mailen fra Domaindirect har jeg fået flg. oplysninger:

server: FTP.MALORGAARDEN.DK
bruger,
kode, og
ftp server: WWW.MALORGAARDEN.DK

men hvad skal jeg "plotte" ind hvor og hvad mangler jeg ?????

ÅHHHHHH HJÆLP MIG... JEG GLÆDER MIG SÅDAN TIL AT SE MIN HJEMMESIDE

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-09-08 21:21

profil name:malorgaarden.dk
remote folder: /public_html (kan det være er ikk sikker) det kommer an på hvor du har hoste henne..
port: lad den stå som den gør
bruger: malorgaarden.dk (muligvis sådan din bruger hedder men det ved kun du selv)
password: kender du selv

er der et sted hvor der står ftp hedder den oftes ftp://malorgaarden.dk

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-09-08 21:23

hov... der er også et sted hvor der står "sitehost" ????????????????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-08 21:24

Profile Name: Min nye side Malorgaarden.dk

FTP info
Site Host: FTP.MALORGAARDEN.DK
Remote Folder: intet hvis der ikke står noget om det i din mail fra udbyder
Port 21: ok
resten har du gættet

mvh klaudi

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-09-08 21:26

og hvad er en remote folder... så kan jeg måske finde ud af hvad der skal stå ????
jeg skal også klikke af om den skal være i "passiv mode" ???

ÅHH HVOR JEG HÅBER AT DU KAN HJÆLPE MIG

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-09-08 21:29

øv får denne fejl:

Preparing to Connect ...
< 220 ProFTPD 1.3.1 Server (ProFTPD) [86.58.132.217]
> USER w14174
< 331 Password required for w14174
> PASS *******
< 230 User w14174 logged in
> TYPE A
< 200 Type set to A
> PORT 192,168,2,3,225,145
< 200 PORT command successful
! Upload Size 10301
> STOR index.html
< 550 index.html: Permission denied
Upload file failed

Publishing Failed !

Preparing to Connect ...
< 220 ProFTPD 1.3.1 Server (ProFTPD) [86.58.132.217]
> USER w14174
< 331 Password required for w14174
> PASS *******
< 230 User w14174 logged in
> PORT 192,168,2,3,225,147
< 200 PORT command successful
! Upload Size 10301
> STOR index.html
< 550 index.html: Permission denied
Upload file failed

Publishing Failed !

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-09-08 21:31

har ikk forstand på den men ser ud til det er filen som failer.. husk at dine filer og grafik må ikk starte med store bogstaver for så kan det godt lave ged..

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-09-08 22:12

øv øv øv jeg har ingen filer med stort begyndelsesbogstav... har tjekket ALLE... jeg har æ i 7 af mine billedfiler... kan det være det ???

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 26-09-08 22:16

jep internet html koder osv understøtter ikk æåø.. har skrevet til dig privat..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-08 22:18

Det er her der er noget galt

> STOR index.html - her vil den gemme index filen
< 550 index.html: Permission denied - som skrevet står Adgang nægtet?

Prøv om du kan komme ind på FTP server med et FTP program,
f.eks Filezilla som er gratis:
http://www.filehippo.com/download_filezilla/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 26-09-08 22:28

øv øv og tusind gange øv... nu er der hverken æø el å ... store bogstaver eller noget andet i mine filer og det virker stadig ikke ....FAN.... .... Jeg må prøve at kigge på det der med filezilla i morgen tidlig... er nemlig på vej på nattevagt... så håbet at i vil hjælpe mig igen i morgen... MEN PÅ FORHÅND MANGE TAK FOR HJÆLPE

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-08 00:10

Hej

www.pensionistedb.dk
kan du hente en vejledning til upload og hente selve FTP programmet. Du finder det i menuen "vejledninger".

http://www.pensionistedb.dk/pdf3/ftpcommanderNY.pdf

Med venlig hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 09:26
Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 10:52

Nå vågnede jeg op igen
jeg har nu fået downloaded filezilla og prøvede lige at uploade min hjemmeside ved at trække den over... men den lander bare i en tilfældig mappe og der er ikke "online" i hvertfald så der må være et eller andet jeg gør forkert... men nu er der da i det mindste forbindelse og jeg ved at den kan uploades.

På domaindirect har jeg flg. mapper: anon_ftp
bin
cgi-bin
conf
error_docs
pd
private
statistics
subdomains
web_users

Min Hjemmeside ligger på min pc i en mappe som jeg har kaldt: malorgaarden.dk
Mappen indeholder flg. dokumenter/mapper:

images
ac-activex
firmaprofil.html
gaestebog.html
genbyg.html
hvem er vi.html
index.html
kontakt.html
projekter.html

Hvilken mappe på domaindirect skal jeg overføre min egne filer/mappe til ????
og når jeg har gjort det, hvordan gør jeg så sådan så man kan se dem på nettet... ?????

åhhh hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:05

Overfør det du har i din mappe "malorgaarden.dk"
til rod mappen på server:

images
ac-activex
firmaprofil.html
gaestebog.html
genbyg.html
hvem er vi.html
index.html
kontakt.html
projekter.html

så skulle det virke når man åbner www.malorgaarden.dk

Er ikke sikker på at det er godt med mellemrum i html dokumenterne

mvh klaudi

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 11:07

rodmappen ????

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 11:08

sorry men jeg er altså en lille klovn til det her

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 125 point
Dato : 27-09-08 11:11

Man kan åbenbart ikke gemme filer i roden!

Citat
Benyt de FTP-oplysninger du modtager fra os når dit webhotel er oprettet.

Webroot er: /httpdocs
I den mappe skal du lægge filer/mapper til din hjemmeside.

Du kan ikke gemme filer i rod-kataloget: /
og vil få "access denied", hvis du prøver.

Fundet her:
http://faq.domaindirect.dk/index.php?action=artikel&cat=9&id=40&artlang=da

Hvor de så skal ligge aner jeg ikke, men prøv at oprette en mappe der hedder /httpdocs og læg dem deri

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 11:37

httpdocs findes allerede,læg dine filer der i,ftp sti til domænet er>
ftp.ditdomæne.dk
Et af mine domæner ligger hos dem.

Jeg har unladt at sætte port ind (21)den har jeg ladet være tom(Filezilla)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:42

Det virker sq..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 11:44
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:44

Men slå da det der klaver noget fra

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 11:49

JUBBIIIII OG LIDT ØV.... når jeg går ind på hjemmesiden fra en anden pc så er der pludselig en helt anden skrifttype på hjemmesiden, og meget at skriften er kæmpestort ?????
hvordan kan det være ?????

MEN FOR HELVEDE HVOR ER JEG GLAD FOR AT DER ER ET GENNEMBRUD I SAGEN JUHUUUUUU

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 11:51

Må vi se?

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 11:53

ha ha klaveret ryger også bare rolig... jeg kom lige i tanke om at det jo koster klejner at have musik på hjemmesiden.....

manse... kan du ikke se den ??? www.malorgaarden.dk ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 11:55

Du skal fjerne deres index fil og lægge din egen ind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 11:56

Hov nu er det væk igen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 11:58

Jeg har ikke læst hele tråden.

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:03

kan i se den nu ????

ØV HVOR ER DET NOGET MØG MED DEN SKRIFT... jeg havde lavet det med skråskrift og når jeg ser hjemmesiden på min gamle pc er viser den bare en mega stor grim skrift ???

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:04

kan man gøre så andre ikke kan se hjemmesiden, mens man redigere i den, for jeg skal lige have lavet den færdig i eftermiddag ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:05

du indstiller tekst størrelsen i toppen
på de forskællige elementer
<style type="text/css">
/*----------Text Styles----------*/
.ws6 {font-size: 8px;}
.ws7 {font-size: 9.3px;}
.ws8 {font-size: 11px;}
.ws9 {font-size: 12px;}
.ws10 {font-size: 13px;}
.ws11 {font-size: 15px;}
.ws12 {font-size: 16px;}
.ws14 {font-size: 19px;}
.ws16 {font-size: 21px;}
.ws18 {font-size: 24px;}
.ws20 {font-size: 27px;}
.ws22 {font-size: 29px;}
.ws24 {font-size: 32px;}
.ws26 {font-size: 35px;}
.ws28 {font-size: 37px;}
.ws36 {font-size: 48px;}
.ws48 {font-size: 64px;}
.ws72 {font-size: 96px;}
.wpmd {font-size: 13px;font-family: 'Arial';font-style: normal;font-weight: normal;}
/*----------Para Styles----------*/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 12:07

Omdøb index.html filen i /httpdocs mappen, så virker det ikke

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:08

Citat
kan man gøre så andre ikke kan se hjemmesiden

du giver bare index filen et andet nave f.eks. blabla.htm
og linker til den i din adresse bar i browseren

www.malorgaarden.dk/blabla.htm
med noget andet end blabla.htm og omdøer den til index.htm igen når du er færdig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:10

omdøber

Du kan f.eks. lægge den ind i bogmærker.

Klaudi Wrrrrrrooooommm

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:11

ok klaudi

manse: den skal jeg vist lige have igen på "dansk" ... hvor, hvordan og hvorledes

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:12

det vises jo fint på min egen pc.... kan det være fordi at den skrifttype jeg bruger ikke findes på min gamle pc ??? hvordan ser det ud hos jer ????+ er der noget skråskrift overhovedet på sidebjælkerne ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:13

Hvad behøver du uddybet?

Teksten er kæmpe stor hos mig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:16

Alt over {font-size: 19px;} er for stort (19px)

prøv dig frem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:26

eks:
på siden
http://www.malorgaarden.dk/firmaprofil.html
Kan du se i toppen
.ws28 {font-size: 37px;}
Det hører til
class="ws28"
nede i dokumentet
<font class="ws28" color="#180E0D" face="Edwardian Script ITC">Malørgårdens Snedker og Tømrerfirma er beliggenhed I Otterup på Nordfyn. </font>
så bliver teksten 37px (pixel) stor,det er stort.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:31

i style i top
.ws72 {font-size: 96px;}

hører til
class="ws72"

nede i doc

o.s.v o.s.v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:37

http://erbimax.dk/test/hvem_er_vi.jpg

På min 22" skærm 1680X1050

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-08 12:40

Ser så'n ud her:
http://bildr.no/view/261242

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:42

Jeg har lige glemt at jeg har slået ignorer txt på sider til i browseren

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:43

nu har jeg fundet ud af det... når jeg skifter font´en edwardian script ud med monotype cursiva virker det vist som det skal..... men jeg kan bare ikke forstå at den ikke kan vise den edwardian font på min gamle pc, bare fordi at den ikke ligger i fonts mappen. Når jeg feks går ind på hjemmesiden dafont.com og finder skrifttypen edwardian script, så kan den jo godt vise den på skærmen ??????

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:47

Klaudi... ja den ser rigtig ud på din skærm... men nu har jeg jo altså ændret den til monotype corsiva.....
men det kan da ikke være rigtigt at man skal vælge en kedelig font, bare for at være sikker på at den kan vises på alle skærme ... eller kan det ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-09-08 12:47

ja,jeg har ikke dine skrift typer på min pc sår det ser såden ud

http://erbimax.dk/test/hvem_er_vi.jpg

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 27-09-08 12:52

yes og sådan skal den ikke se ud øv øv

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-09-08 17:01

Husk, at hvis du bruger fonts, som ikke er i "fontfamily", så vil de ikke vises som ønsket, med mindre at den besøgende har den pågældende font downloaded.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-08 20:34

Som brokke44 -> non-standard fonte på hjemmesider ..er en hel videnskab for sig

1.) http://www.w3.org/TR/css3-webfonts/
2.) ..og en smule mere forståeligt: http://alistapart.com/articles/cssatten

..iøvrigt er der rum for forbedringer af din kode. Siden indeholder for nuværende 24 fejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.malorgaarden.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Jeg gætter på du 'bare' har indsat 'noget', som du ingen anelse har om hvorledes virker?

...og dertil har brugt en af disse forfærdelige WYSIWYG editorer?

Du vil ud i lang fremtid lide under dette valg, når siden skal udbygges/vedligeholdes.

Lær hellere at gøre det 'rigtigt' fra starten: http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-08 10:54

Ser jo helt fint ud nu, nu mangler du bare at centrere siden, og der er noget galt med Link's knapperne, hvis man peger på tekst virker de ikke! men på brædt er de ok.

Ser så'n ud hos mig:
http://bildr.no/view/261699

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 14:31

Hej MOLOKYLE
Nu er du lige ved at lokke mig fra at lave en hjemmeside i Frontpage og i stedet for besøge "Hjemmesideskolen", og lære af den.
Har du lyst og mod samt tid til at være MENTOR når jeg kløjs i noget?
Mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-09-08 14:56

Nu kolliderer jeg - med et ordentligt drøn - med Molo.

Afhængig af dit ambitionsniveau kan du trygt begynde i FrontPage og udgive din hjemmeside.

Eftersom ambitionerne stiger kan du lære dig kodningens svære kunst og implementere dette hen ad vejen.

Og nu forudser ser jeg, at Molo giver et brøl om, at siden ikke valuerer rigtigt, og det er også korrekt, men hvis 99,99% ser siden perfekt, er mine mål nået.
Det gælder for de 3 sider, jeg er webmaster for, og som er tilpasset FP's svagheder hen ad vejen - uden klager vel at bemærke

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 15:36

Hej brokke44
Man kan jo ha' et standpunkt til man tager et andet. Så jeg kan da sagtens vakle lidt frem og tilbage. Jeg har været på kursus i Frontpage for 5-6 år siden og har derefter haft min egen side bygget op med Frontpage hos TDC, hvor man kunne hoste gratis, når man er kunde. Det dumme ved det er bare domænenavnet, som er ret "indviklet".

Ha, ha, jeg har lige tjekket siden, som jeg troede var "udgået af programmet", fordi jeg ikke har rørt den i mange år. Men den er der sørme endnu:

http://home20.inet.tele.dk/ingeborgs_verden/

Sådan ville jeg jo slet ikke lave en hjemmeside
i dag, men sådan er det vel altid, når man kigger på gamle billeder og man selv er kommet videre.

I dag har jeg både lært at fotografere bedre og min smag har også ændret sig. Men det kunne da lade sig gøre med Frontpage.

Jeg tror man skal finde nogle hjemmesider og tage det bedste fra den enkelte og stykke sammen til en hjemmeside efter ens egen smag.

www.pensionistedb.dk
er lavet med frontpage 2000 og jeg kan se at jeg kunne finde ud af at lave en hjemmeside efter Bents vejledning, selvom det er Frontpage 2003 jeg har installeret.

Foreløbig læser jeg lidt på lektionerne begge steder.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-09-08 15:47

Ja - det er tydeligt at se, at "din verden" er en 1. generation hjemmeside - uden kritik iøvrigt.
Jeg tænker med gru på min første hjemmeside for ca 10-15 år siden.

Opbygningen af Bents hjemmeside er jeg nok ikke helt enig i, men vi er heldigvis så forskellige i smag.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 16:20

Hej Brokke44

Det var nu også mest vejledningerne og det praktiske indhold og hans suveræne fotooptagelser jeg er betaget af. Men det er jo altid det med det praktiske og det straight formfuldendte. Det kan være svært at få til at gå op i en højere enhed. Er det ikke også et problem at en hjemmeside startet for flere år siden nemt kan starte på et sted uden at vide, hvad det ender med - og så er man nødt til at fortsætte linjen, hvis man ikke har lyst til at begynde helt forfra igen. Jeg tror at jeg i Bents sted ville have lavet 2 hjemmesider.

Nu vil jeg ikke hugge denne tråd, men melder mig i en anden tråd om dette emne, når jeg får tid til at kigge på hjemmeside (Haven passer sig selv igen).

Tak og mange hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-08 18:39

MIN første hjemmeside? Uha uha...

1.) http://members.fortunecity.com/molo4/

Den anden?

2.) http://home20.inet.tele.dk/friheden/

Hm...

Den tredie?

3.) http://frip.dk/molokyle/

Den fjerde?

4.) http://www.cssboxing.com/

Der er ALTID rum for forbedringer !!!

Læs, lyt og lær: http://www.w3schools.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-09-08 19:00

Molo

Lige siden jeg er begyndt på at boxe med din side, har den været under konstruktion. Nu ved jeg godt at kreativitet tager tid, men var det ikke på tide at gøre noget ved den i stedet for at "sløve" den af i tide (og utide) her på kandu

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 19:55

Hej
og tak for input - nu er jeg også UNDER KONSTRUKTION . men jeg har nu engang læst at man hellere må lade være med at publicere noget end at vise at siden er under konstruktion - det er at holde folk for nar - påstod de kloge hoveder - og der er vel noget om snakken
Mange Moin Moin
fra Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-08 21:03

Hvisker ...og dette er meget hemmeligt:

Hele oplevelsen ligger i selve sidens kildekode og dens semi-statiske implementation
...ikke i den visuelle repræsentation og semantisk indhold

EKS. : http://www.cssboxing.com/media/wmv/helpdesk.wmv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-09-08 21:32

Hej MOLOKYLE
Den sidste var en anelse for høj til mig
Nå "Schwamm drüber".
Mange hilsner Ingelein - lidt useriøs i en fin tråd

Godkendelse af svar
Fra : SUHLA

Dato : 01-10-08 17:17

Tak for svaret Klaudi og alle jer andre for jeres super besvarelser..... skal lige have læste det hele grundigt igennem for der er vist mange ting at lære endnu endnu engang tak for svarene

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-10-08 17:52

Velbekommen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-08 19:07

Rettelse: Velbekommelse ... SUHLA

</MOLOKYLE>