/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
opdatering af GPS-kort
Fra : klemme2006
Vist : 2287 gange
100 point
Dato : 26-09-08 20:17

Min aytobe-navigator kender ikke de nye veje, så den vil jeg gerne have opdateret. Det koster 175 dollars. Det synes jeg er mange penge, især da da maskinen allerede fra ny havde nogle temmelig alternative ruteplaner. Men så er det jeg hørte i radioen om at man faktisk kan opdatere gratis. Det er noget med et brugerstyret system, hvor alle fortæller om de beste veje i deres lokalområde, og så har man pludselig dækket hele verden. Lidt som Wikipedia.

Er der nogen der kender til det eller andre alternative opdateringer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-09-08 21:03

Det meget normalt, at opdateringer af kort til GPS koster.
Der findes kun 2 producenter af kort, og de skal også leve.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 22:27

Hvis du ikke får et brugbart svar her, så prøv på www.dcu.dk oppe i toppen - imellem campister- kan du oprette spørgsmålet igen, jeg tror alle campister har en gps idag, og muligvis en der har en som dig

Accepteret svar
Fra : Josph

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-08 14:02

Stedet er her http://openstreetmap.org/ og det virker

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 12-10-08 20:33

Tak for svaret Josph. Det er den jeg hørte om. Var inde og kigge på det, men træerne vokser ikke ind i himlen: Det er kun de store veje, der er med. Men det bliver nok bedre med tiden. Bruger du det selv?