/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hastigslabel på CV
Fra : arvind
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 26-09-08 17:57

Hvor kan man købe en label til at klæbe på bagsiden af en campingvogn, den skal fortælle at jeg kun må køre 80 km. Den skal være tilsvarende en som må køre 100 km, men altså fortælle at jeg kun må/vil køre 80 km.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 18:26

Det behøver ikke stå på campingvognen, da du ikke må køre mere end 80 km i DK

tempo 100 kan du heller ikke bare købe i løs handel, det er noget du får tilsendt fra Tyskland når din campingvogn er blevet godkendt til at køre 100 km

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-09-08 19:53

Spørg hos vognmanden eller hans værksted.
Bag på busser og lastvogne, er der sommetider sådanne skilte.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-08 07:45

Dette er taget fra FDM
Det kan man jo ringe og spørge om man ikke får klistermærke med i prisen..

http://www.fdm.dk/public/fdmwebsites/testogbilsyn/tempo100godkendt/Krav for at opnå Tempo

Citat
100 godkendelse

Trækkende køretøj:

Køretøjet skal være monteret med ABS bremser.
Camping- påhængsvogn:

Dæk må ikke være ældre end 6 år.
Dæk skal have en hastighedsmærkning på mindst ”L” 120 km/t
Dæk skal have en bæreevne svarende til tilladt akseltryk.
Påhængskøretøjets skal være forsynet med støddæmpere.
Visse camping/påhængskøretøjer skal være forsynet med en ISO godkendt slingrekobling.
Campingvogne og større påhængsvogne skal være forsynet med bremser.
Camping- påhængsvogne skal være egnet til 100 km/t.

FDM beregner den mindste køreklare vægt for trækkende køretøj.

Husk at medbringe
Du skal huske at medbringe camping- eller påhængskøretøjets registreringsattest ved Tempo 100 undersøgelsen.

Udover de tekniske undersøgelser sørger FDM for at udfylde de forskellige papirer og sende resultatet til de tyske myndigheder der udsteder godkendelsen.

Hvor lang tid går der før jeg får min Tempo 100 godkendelse ?

Efter 8-10 dage sender FDM dig godkendelsen og Tempo 100 mærkatet, som skal klæbes bagpå camping- eller påhængsvognen.

Af godkendelsen/Bestätigung fremgår camping- eller påhængsvognens data og den ”værdifulde” beregnede ”køreklare vægt”, som bruges når det trækkende køretøj skal sammenkobles med camping-påhængsvogn.

Priser
Prisen for en Tempo 100 godkendelse er 500 kr. Som medlem får du 50 kr. rabat.

Kontakt
Skulle du have andre spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at ringe på 70 808 510. Her kan du også booke tid til din Tempo 100 godkendelse.

vh ben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 08:40

Citat
Efter 8-10 dage sender FDM dig godkendelsen og Tempo 100 mærkatet, som skal klæbes bagpå camping- eller påhængsvognen.

Det er stadig Tyskland der skal godkende papierne, FDM og applus er kun et mellemled

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-09-08 09:54

Og såvidt jeg forstår spørgsmålet, - så er det skilt: 80 km.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-08 10:01

Det har du ret i...

Men så skal den jo klisteres til med, 50, 60,70,80 og evt. "nu holder jeg stille"...

Folk kender vel færdselsreglerne, dem er der jo ingen grund til at klistre bilen til med...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-09-08 10:21

Skal man svare på spørgsmålet, eller?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 11:04

Stilkene.........jeg svarede på det igår

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-09-08 12:50

Nordsted1: Som jeg fortolker det, så er "arvind" allerede vidende om, at det er unødvendigt, -men bare syntes det var en sjov ide.
Jeg syntes så ikke at vi behøver at diskutere sådan noget pjat, som vi nu har indledt i hans forum, - så derfor, er det jeg skriver til dig her.
Efter min mening syntes jeg, der er ret mange ligegyldige kommentarer i de forskellige indlæg, - men der er vi jo så, også forskellige.
Jeg håber ikke du tager dette for utidig indblanding. -Det var i hvertilfælde ikke meningen.
Det var meningen at jeg ville have skrevet dette til dig i privat indlæg, men der er jeg så ikke velkommen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-08 13:11

Stilkene

Citat
Nordsted1: Som jeg fortolker det, så er "arvind" allerede vidende om, at det er unødvendigt, -men bare syntes det var en sjov ide.

Sådan opfattede jeg ikke spørgsmålet, men som at arvind, mente det er en mærkat der SKAL sidde på

At det løb af sporet kan jeg godt give dig ret i, men når jeg mere eller mindre får skudt i skoene, at jeg skriver noget forkert vedr Tempo 100 vil jeg have lov at forsvare mig

Du kan da godt få lov at komme til i PM, nu ikke så ked

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-09-08 13:53

Kommentar
Fra : arvind

Dato : 30-09-08 13:39

Tak for de mange kommentarer. Meningen med en 80 km label bag på min CV, er at gøre især lastvognene på de udenlandske motorveje opmærksom på, at jeg ikke vil køre hurtigere, selv om de flere gange prøver at presse mig. Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg har da lov at håbe. Med 80 km i timen ligger jeg på en fart, som lastvognene har rimelig let ved at overhale, hvis de vil og hvis de ikke ønsker, så må de pænt blive bag ved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 13:47

arvind, glemt at om at "opdrage" på lastbilchaufførerne, mange kører som de har lyst,

Gennem Kasselbakker og Brennerpasset kan det være noget af en barsk oplevelse, med de lastbiler, de kravler op, vil gerne overhale, men har ikke kræfterne til det maser lige ind foran en, så vi må klosse bremsen

Da vi kørte til Italien i år, var det ikke vejr til at køre 100 km i Tyskland, der blev dyttet af os flere gange, til sidst stod min mand ud af bilen og gav tempo 100 km mærket en gang gaffa, men lige lidt hjalp det - og selv om vi havde haft en 80 km mærkat på, er jeg sikker på det ikke havde hjulpet en fis

arvind, vi må lære at overhører de møjlastbiler, og så køre efter forholdende........det var der nu mange der kunne lære lidt af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 14:21

Måske du kan få mærkaten på et lastbilcenter, altså der hvor de rep og servicerer dem?

Kommentar
Fra : outdoor

Dato : 25-11-08 18:10

hej

Du kan kun få di cv tempo 100 godkendt men det betyder jo ikke at du Skal køre 100 km/t og det gælder kun i tyskland

mvh caravanteknikkeren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-11-08 18:28

Spørgsmålet blev stillet for 2 måneder siden.
Arvind grubler over det endnu.